Οδηγούμε το νέο Kawasaki Versys 1000Σχεδιασμένο και εξοπλισμένο για να προσθέσει τη διασκέδαση στο ταξίδι, το ολοκαίνουργιο Versys 1000 μας ξενάγησε στους ορεινούς δρόμους της Τενερίφης!
Οφείλω να ομολογήσω ότι με το άκουσμα της είδησης (ότι δηλαδή η Kawasaki ετοιμάζει τον μεγάλο αδερφό του Versys 650, βασισμένο στο Ζ1000), δεν ήμουν σίγουρος κατά πόσο ένα τέτοιο πείραμα μπορεί να αποδειχτεί όσο επιτυχημένο απαιτούν οι απαιτητικοί καιροί που διανύουμε. Άλλωστε, η υποκατηγορία των adventure μοτοσικλετών ενδυναμώνεται με ραγδαίους ρυθμούς τους τελευταίους μήνες και κάθε νέος ανταγωνιστής πέφτει από την πρώτη μέρα στα βαθιά.
Η Kawasaki, όμως, μπαίνει με σιγουριά στη νέα υποκατηγορία, αποφασισμένη να διεκδικήσει δυναμικά ένα κομμάτι της πίτας. Και οι προϋποθέσεις μοιάζουν μεν δύσκολες, αλλά τα πρώτα υλικά των Ιαπώνων προσφέρουν εγγύηση. Το όνομα και η προχωρημένη αισθητική του Versys συνδυάζονται εδώ με την πλατφόρμα του Ζ1000, για να δημιουργηθεί κάτι παραπάνω από ένα… ψηλό Ζ.
Κινητήρας-πλαίσιοΤο Versys 1000, λοιπόν, χρησιμοποιεί πολλά από τα στοιχεία του Ζ1000, αλλά τα έχει φέρει με επιτυχία στα μέτρα του. Ο κινητήρας των 1.043 κ.εκ., ο πρώτος εν σειρά τετρακύλινδρος που βλέπουμε στην κατηγορία, έχει ρυθμιστεί για να αποδίδει καλύτερα στο χαμηλομεσαίο φάσμα λειτουργίας και πάνω στο Versys 1000 φαίνεται περισσότερο γλυκός, αποτελώντας ίσως το καλύτερο στοιχείο του. Και το πλαίσιο του Ζ ενισχύθηκε πριν τοποθετηθεί στο Versys, ώστε να αντεπεξέλθει στο νέο ρόλο του. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνονται και οι αναρτήσεις, με το πιρούνι της Kayaba να χρησιμοποιεί τεχνολογία παρόμοια με του Big Piston που έχουμε δει στο ZX-10R.
Κινητήρας 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 1.043 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 116/9.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 10,3/7.700
Βάρος (κιλά, πλήρες) 239
Άνεση-εργονομίαΙδιαίτερα προσεγμένος είναι ο τομέας της άνεσης και της εργονομίας, χάρη στην πλατιά σέλα, τη μεγάλη σχάρα και τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ενώ και η ηλεκτρονική του προίκα είναι πλούσια. Το KTRC (το traction control της Kawasaki) διαθέτει δύο sport κι ένα «βρόχινο» πρόγραμμα, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει και ανάμεσα σε δύο χαρτογραφήσεις του κινητήρα (μία full power και μία μειωμένη στο 70%).
Οδική συμπεριφοράΑυτά είναι τα συστατικά που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του Versys στο δρόμο. Παρά τα 239 κιλά του (τα οποία είναι λίγα για την κατηγορία), με το πρώτο τράβηγμα του γκαζιού, το Versys γίνεται ελαφρύτερο στην αίσθηση και, παρά το ύψος του, είναι ευκολοδήγητο για κάθε ανάστημα. Ο κινητήρας ανεβάζει γλυκά και άμεσα στροφές και δεν παρουσιάζει τις αδυναμίες του Ζ χαμηλά. Φυσικά, οι sport δυνατότητες είναι εκεί, αν και σε μικρότερο βαθμό από το Ζ. Το Versys θα κινηθεί γρήγορα σε φιδίσιες διαδρομές και θα πιεστεί χωρίς πρόβλημα, το πιρούνι, όμως, θα θέσει το όριο, εξαιτίας της μειωμένης αίσθησης που προσφέρει. Συνολικά, πάντως, το πακέτο των αναρτήσεων θα ικανοποιήσει. Είναι σφιχτό, αλλά όχι σε σημείο που να επηρεάσει τα υψηλά επίπεδα άνεσης και οι γρήγορες επαναφορές των αναρτήσεων χρησίμευσαν πολύ στους καλής ποιότητας, αλλά σε κάποια κομμάτια «ανώμαλους» δρόμους της Τενερίφης. Τα φρένα, τέλος, είναι δυνατά και προσφέρουν καλή αίσθηση, ενώ το νέο και πανάλαφρο ΑΒS της Bosch παρεμβαίνει διακριτικά, αλλά καθοριστικά, εκεί που χρειάζεται.
ΣυμπέρασμαΠρόκειται, συνολικά, για ένα πείραμα επιτυχημένο από πλευράς Kawasaki, το οποίο αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην κατηγορία. Για μια πιο συνολική εικόνα, πάντως, θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή, μέχρι την αναλυτική παρουσίαση του τεύχους 26 του Moto Τρίτη.
πηγή:
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/88519.asp