Hellas Transalp Forum

Για το μοτοσακό! => Τεχνικά Θέματα => Topic started by: jimtrouble on Σάββατο 01 Σεπτέμβριος 2018, 19:53:09 μμ

Title: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Σάββατο 01 Σεπτέμβριος 2018, 19:53:09 μμ
Καλησπέρα σε όλους.
Με λένε Δημήτρη και ως καινούργιο μέλος δε θα έπρεπε να γράψω σ αυτό το topic αλλά δυστυχώς μετά τα τελευταία γεγονότα δεν μπορώ να γράψω αλλού :P

Πήρα πριν ένα μήνα περίπου μια TA650 '04 με "68500χλμ". φαινόταν ότι ήθελε κάποια μικρομαζέματα όπως αλυσίδα και γρανάζια. Επίσης είχε κι ένα θέμα στο κοντέρ στον πάνω χιλιομετρητή και μου είπε πως απλά σταμάτησε ξαφνικά.

Όταν λοιπόν πήγα να αλλάξω γρανάζια και αλυσίδα γιατί ήταν φουλ σκουριασμένη, διαπίστωσα ότι το μπροστά γρανάζι ήταν ηλεκτροκολλημένο στον άξονα και με το χειρότερο τρόπο. Επίσης στο κοντέρ είχε σπάσει η βελόνα γιατί όπως μου είπαν στο συνεργείο θα προσπάθησε να αλλάξει τα χιλιόμετρα.

Για να μην τα πολυλογώ, αφού άλλαξα αλυσίδα και ήταν πλέον "οκ", αποφάσισα με τον κολλητό μου που έχει κι αυτός transalp να πάμε μια μονοήμερη ορεινή Αρκαδία. Φτάσαμε μέχρι Βυτίνα και γυρίσαμε με τη δική του γιατί εμένα ήθελε να έρθει με την οδική βοήθεια επειδή μου έδωσε τη μπιέλα στο χέρι.

Έχω ακούσει πολλές απόψεις από πολλούς κι έχω μπερδευτεί... Από το "άλλαξε μοτέρ γιατί δε σε συμφέρει να το φτιάξεις" μέχρι το "με καινούργια μπιέλα και φλάτζες και ρουλεμάν στροφάλου θα έχεις καινούργια μηχανή".

Θα εκτιμούσα πολύ τις συμβουλές σας για το πως θα ήταν το "καλύτερο" να προχωρήσω.

Σας ευχαριστώ
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: γκ on Κυριακή 02 Σεπτέμβριος 2018, 08:43:57 πμ
Μπιέλα!!! Λάδι είχε;
Εχει κάνει τις διαγνώσεις που αναφέρεις, αξιόπιστο άτομο;
Αν όντως χρειάζεσαι μπιέλα και τα υπόλοιπα του κινητήρα δεν θα είναι σε καλή κατάσταση. Αν χτύπησε η μπιέλα όχι από έλειψη λαδιού, μιλάμε για πάνω από 300.000 χλμ. οπότε ο κινητήρας θα χρειάζεται ολική ανακατασκευή για να γίνει καινούριος. Πρόσθεσε στα ανταλλακτικά και τον άξονα κίνησης, ο οποίος είναι κολλημένος με το γρανάζι. Αν χτύπησε από έλειψη λαδιού στα χέρια σου ή στου προηγούμενου θα έχουν αρπάξει και άλλα. Οπότε για μένα ψάχνεις κινητήρα, αλλά θα πρέπει να τον ψάξεις καλύτερα από ότι έψαξες τη μηχανή. 
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: XLGeorge on Κυριακή 02 Σεπτέμβριος 2018, 10:17:55 πμ
Οτι λεει ο Γιαννης απο πανου. Μπιελα σ'αυτους τους κινητηρες δεν παιζει χωρις να μεινει το μηχανακι με λιγο λαδι, αλλιως με πανω απο 300000χμ και ακομη και τοτε ειναι δυσκολο. Το μηχανακι πρεπει να ειναι κακο-συντηρημενο κρινοντας απο την κολληση του μπροστινου γραναζιου στο φαγωμενο καρε του αξονα - το οποιο παρεπιπτοντως φαγωνεται μονο αν καρασφιξει κανεις την αλυσιδα. Κι'εγω στη θεση σου θα κοιταζα για αντικατασταση κινητηρα καθως αυτος πρεπει να ειναι κακο-συντηρημενος για να βγαλει μπιελα (αν πραγματικα ειναι αυτη η βλαβη).

Πληροφοριακα, το πρωτο πραγμα που κοιταμε οταν αγοραζουμε μεταχειρω Τρανσαλπ 600/650 ή Αφρικα 750 ειναι η κατασταση του μπροστινου αξονα. Σε Τρανσαλπ 650 απλα πρεπει να ξεσφιχτει ο αξονας του πισω τροχου για ναρθει τερμα μπροστα, να βγει το καπακι του μπροστινου γραναζιου (τρεις 8ρες βιδες), να σηκωθει/βγει η αλυσιδα και να βγει το μπροστινο γραναζι (αλλες δυο 10ρες βιδες). Συνολικα 15-20' δουλεια.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Padis on Κυριακή 02 Σεπτέμβριος 2018, 12:44:51 μμ
Μπιέλα, ε ? Δυστυχώς σου ''έκατσε'' η στραβή...
Αλλά αν ερμηνεύω καλά τα γραφόμενα σου, βλέπεις μια αλυσίδα που είναι σκουριασμένη... Αυτό από μόνο του δεν σου έβαλε ψύλλους στ'αυτιά για την συντήρηση της μηχανής ?
Θα συμφωνήσω με τα παραπάνω παλικάρια και θα προτείνω κι εγώ αντικατάσταση χωρίς να ασχοληθείς με το υπάρχον μοτέρ... Κράτησε το για κάνα περιφερειακό ανταλλακτικό και μόνο.
Όσο για το καινούργιο (μεταχειρισμένο μοτέρ), αν δεν έχεις μηχανικό να αναλάβει την ευθύνη για την κατάσταση του, τουλάχιστον να ζητήσεις εγγύηση αντικατάστασης αν δεν δουλεύει σωστά.
Θα σου ευχηθώ καλά ξεμπερδέματα..
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Κυριακή 02 Σεπτέμβριος 2018, 15:06:32 μμ
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Δυστυχώς η απειρία μου και ο ενθουσιασμος(μ....ια) μου με χαντάκωσαν! Ρώτησα για την αλυσίδα αλλά λέει εντάξει είναι δεν έχει πρόβλημα. Όσον αφορά τα λάδια όταν τα κοίταξα μετά το χτύπημα της μπιελας  ήταν ελάχιστα στην άκρη της βέργας και κατάμαυρα. Από βλακεία μου δεν τα τσέκαρα ποτέ γιατί μου είπε πως τα είχε αλλάξει πριν 2000χλμ. Όσο λαμόγιο τελικά ήταν αυτός άλλο τόσο μαλακας βγήκα εγώ.. Έχω βρει στο car.gr κινητήρα αλλά δεν ξέρω ποσο αξιόπιστα είναι. Σίγουρα πάντως θα παω σε Honda για την αλλαγή κτλ μήπως έχω και κάποια εγγύηση.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Τρίτη 04 Σεπτέμβριος 2018, 18:23:29 μμ
Καλησπέρα και πάλι,

Βρήκα έναν κινητήρα transalp ο οποίος είναι απ' το τελευταίο μοντέλο με την "περίεργη" εξάτμιση και τα ανάγλυφα γράμματα απ ότι μου είπε(δε θυμόταν έτος αν μπορείτε βοηθήστε), με 38000χλμ σε άριστη κατάσταση. Ο κινητήρας θα αγοραστεί από μαγαζί(δε δίνει γραπτή εγγύηση) και είπε πως ξέρει αυτόν που είχε το transalp και ήταν πολύ προσεγμένο. Αγόρασε τον κινητήρα γιατί τράκαρε η μηχανή και διαλύθηκαν πιρούνια κτλ μπροστά. Αξίζει να το δοκιμάσω; Είναι συμβατό με μοντέλο του 2004?

Ευχαριστώ πολύ!
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: konkost on Τρίτη 04 Σεπτέμβριος 2018, 19:56:55 μμ
Νομιζω οτι κανει αλλα δεν βαζω και το χερι μου στην φωτια
Κανεις παντως δεν μπορει να σου πει οτι θα ειναι σε καλη κατασταση ο κινητηρας που θα παρεις αν δεν δουλεψει πανω στην μηχανη Ουτε καν ο μαστορας
Σε καθε περιπτωση φροντισε τουλαχιστον αυτη την φορα να ειναι ο αξονας σε καλη κατασταση
 
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Τετάρτη 05 Σεπτέμβριος 2018, 05:20:05 πμ
Σε καταστήματα μετάχειρισμενων δεν δίνουν γραπτή εγγύηση από όσο ξέρω.
Όμως εάν είναι κάποιος που συνεργάζεται με τον μάστορα σου σίγουρα αν κάτι πάει στραβά θα τον αντικαταστήσει η θα επιστρέψει τα λ7.
Καλύτερα θα ήταν να γίνει η όποια εργασία κ αγορά χωρις να επέμβεις εσύ
Γιατί αν κάτι πάει στραβά κ ο κινητήρας δεν είναι της προκοπής κ τον έχεις πάει εσύ στο μάστορα σε βλέπω να πληρώνεις δύο φορές το βγάλε βάλε.

Επίσης μπορείτε με μια μπαταρία να γυρίσετε τον κινητήρα κ να μετρήσετε συμπίεση  όπως κάνουν κ με κινητήρες αυτοκινήτων.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: konkost on Τετάρτη 05 Σεπτέμβριος 2018, 05:56:15 πμ
Σε καταστήματα μετάχειρισμενων δεν δίνουν γραπτή εγγύηση από όσο ξέρω.
Όμως εάν είναι κάποιος που συνεργάζεται με τον μάστορα σου σίγουρα αν κάτι πάει στραβά θα τον αντικαταστήσει η θα επιστρέψει τα λ7.
Καλύτερα θα ήταν να γίνει η όποια εργασία κ αγορά χωρις να επέμβεις εσύ
Γιατί αν κάτι πάει στραβά κ ο κινητήρας δεν είναι της προκοπής κ τον έχεις πάει εσύ στο μάστορα σε βλέπω να πληρώνεις δύο φορές το βγάλε βάλε.

Επίσης μπορείτε με μια μπαταρία να γυρίσετε τον κινητήρα κ να μετρήσετε συμπίεση  όπως κάνουν κ με κινητήρες αυτοκινήτων.
Συμφωνω με την πρωτη παραγραφο
Αλλα εγω δεν ξερω αν θα το εκανα αυτο που λες με την μπαταρια αν πρωτα δεν γυριζα τον κινητηρα με το χερι και αν πρωτα δεν ειχαν αλλαχτει τα λαδια Ασε που ο νεος κινητηρας μπορει να ειναι χωρις την μιζα
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Τετάρτη 05 Σεπτέμβριος 2018, 09:41:37 πμ
Εσύ γυρνατον με το χέρι, νέο παιδί είσαι όλα τα φέρνεις βόλτα

Εγώ θα έβαζα καστανιά στο στρόφαλο κ θα βαραγα ορθοπεταλια :2hysterical:

Πάντως γρουν στο σακί δεν παίζει σήμερα.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Τετάρτη 05 Σεπτέμβριος 2018, 10:22:06 πμ
Ευχαριστώ παιδιά! Σε περίπτωση που πάρω τον κινητήρα, θα ταιριάζει στο δικό μου ta?
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: tsao-nikos on Τετάρτη 05 Σεπτέμβριος 2018, 12:30:22 μμ
Αυτόν τον φοράν τα μοντέλα από το 2005 μέχρι το 2007. Δεν βλέπω το λόγο να μην ταιριάζει στο δικό σου.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: louros on Παρασκευή 07 Σεπτέμβριος 2018, 14:27:14 μμ

Πόσο την είχες αγοράσει ρε φίλε και βγήκε τόσο μπουρούχα ?

Τα υπόλοιπα πάνω της είναι εντάξει ? η θα σου βγει ο κούκος αηδόνι μέχρι να το συμμαζέψεις ?

Ολα σχετικά είναι.
Title: Απ: Μπιέλα (αγοράστηκε μοτερ)
Post by: jimtrouble on Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018, 20:39:16 μμ
Καλησπέρα παιδιά. Τελικά κατάφερα να πάρω ένα μοτερ του 2007. Βάζω και μερικές φωτογραφίες να μου πείτε την άποψή σας.
Ελπίζω να μην έχει θέμα να μπει σε TA 2004...

https://imgur.com/a/OmL2kKs
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: γκ on Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018, 21:01:14 μμ
Καλή τύχη με το καινούριο, το άλλο τι θα το κάνεις;
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 08:51:12 πμ
.....το άλλο τι θα το κάνεις;

Φωτιστικό για το κομοδίνο, παίζει? :2hysterical:



Καλή επιτυχία με την επισκευή, να ησυχάσεις κ να ευχαριστηθείς βόλτες
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 09:49:05 πμ
Ευχαριστώ πολύ! Το παλιό μάλλον θα το ανοίξω όλο να δω πως είναι από περιέργεια... και ίσως κρατήσω και τίποτα για ανταλλακτικό αν αξίζει. το μοτερ που πήρα έχει πάνω τρόμπα νερού και μίζα οπότε αυτά που είχα θα τα βάλω στην άκρη.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: konkost on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 16:44:34 μμ
@ jimtrouble:
Οσο εχεις στα χερια το "καινουριο" μοτερ
Θα σου προτεινα να αλλαξεις προληπτικα τα O-rings (Νο 9 στην δευτερη εικονα) και να ελεγξεις για σκουριες τους σωληνες (Νο 4 και 5 στην δευτερη εικονα)
Επισης να αλλαξεις προληπτικα τα O-rings (Νο 8 στην δευτερη εικονα) και να ελεγξεις για σκουριες τον σωληνα (Νο 3 στην δευτερη εικονα)
Και ισως καλο θα ηταν να αλλαξεις προληπτικα και την λαστιχενια φλατζα του πισω κυλινδρου (Νο 6 στην πρωτη εικονα) μιας και δεν ξερεις σιγουρα ποσα χλμ εχει το "καινουριο" μοτερ και ποσο καιρο καθοταν (αν την αλλαξεις πες του μηχανικου σου να χρησιμοποιησει ροποκλειδο εκει!!!!)
Τελος κανε εναν ελεγχο και στα O-rings των καπακιων των βαλβιδων μηηηηηηπως θελουν αντικατασταση (Νο 7 και 16 στην πρωτη εικονα)

(https://www.motosp.gr/photos/800x/8081895330480745001351786905cylinderheadcover.jpg)

(https://www.motosp.gr/photos/800x/5292284220220736001351787106waterpipe.jpg)

Ο αξονας στο "καινουριο" μοτερ φανταζομαι οτι ειναι ΟΚ ετσι;

Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 17:27:02 μμ
@konkost Σ ευχαριστώ πολύ!
Δυστυχώς δε θα καταφέρω να κάνω τώρα αυτά που λες αλλά θα τα δω το συντομότερο. Για σκουριές που έψαχνα γενικά όπου έβρισκα τρύπα δεν έβρισκα κάτι... όσον αφορά τον άξονα με το που είδα το μοτερ έβγαλα το καπάκι και του λεω: δεν πιστεύω να έχει κι αυτό κολλημένο κάνα γρανάζι ε; αχχαχαχαχαχαχαχαχα
Επίσης οι φλάτζες φαίνονται καλές(νομίζω και στις φωτο φαίνεται αυτό)
Την αλλαγή του μοτέρ θα μου την κάνει ένας φίλος που γνωρίζει(όχι ερασιτεχνικά) λόγω "δυσκολιών" και δε θα πάω σε συνεργείο. Η αλήθεια είναι πως τον εμπιστεύομαι περισσότερο από τον τελευταίο μηχανικό! :P :P :P
Το σίγουρο είναι πως θα σας ανεβάσω βίντεο με το που γίνει η αλλαγή!
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: konkost on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 18:23:23 μμ
@konkost Σ ευχαριστώ πολύ!
Δυστυχώς δε θα καταφέρω να κάνω τώρα αυτά που λες αλλά θα τα δω το συντομότερο. Για σκουριές που έψαχνα γενικά όπου έβρισκα τρύπα δεν έβρισκα κάτι... όσον αφορά τον άξονα με το που είδα το μοτερ έβγαλα το καπάκι και του λεω: δεν πιστεύω να έχει κι αυτό κολλημένο κάνα γρανάζι ε; αχχαχαχαχαχαχαχαχα
Επίσης οι φλάτζες φαίνονται καλές(νομίζω και στις φωτο φαίνεται αυτό)
Την αλλαγή του μοτέρ θα μου την κάνει ένας φίλος που γνωρίζει(όχι ερασιτεχνικά) λόγω "δυσκολιών" και δε θα πάω σε συνεργείο. Η αλήθεια είναι πως τον εμπιστεύομαι περισσότερο από τον τελευταίο μηχανικό! :P :P :P
Το σίγουρο είναι πως θα σας ανεβάσω βίντεο με το που γίνει η αλλαγή!
Καταλαβαινω οτι το πιθανοτερο ειναι οτι τα ευρα δεν τρεχουν απο τα μπατζακια και οτι αν χρειαστουν αλλαγη μπορει αυτη να γινει και οποτε αυτη χρειαστει αλλα
Τα μικρα o-rings (Νο 8 και 9) δεν πρεπει να εχουν πανω απο 2-3 ευρω εκαστο και ειναι κριμα για τα μεν Νο 8 να αδειασεις κατοπιν το κυκλωμα για να τα αλλαξεις Και για τα Νο 9 να πρεπει να λυσεις το μισο μηχανακι
Το ιδιο και για την λαστιχενια φλατζα, (κοστος 18-20 ευρω) πρεπει να λυθει το μισο μηχανακι για να αλλαχτει
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 18:29:51 μμ
Κατάλαβα... Θα το κοιτάξω τότε να δω τι μπορώ να κάνω. Thanks!!
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: XLGeorge on Τετάρτη 19 Σεπτέμβριος 2018, 21:09:50 μμ
Να συμπληρωσω οτι ειναι κλασικες ψιλο-αστοχιες σε Τρανσαλπ 650, στο δικο μου χρειαστηκα αυτα τα λαστιχακια του σωληνα του κυκλωματος ψυξης στα 90000χμ και τη λαστιχενια φλαντζα του πισω κυλινδρου στα 100000.

Επισης βλεποντας στις φωτο το χρωμα του κινητηρα, νομιζω οτι ειναι ο RD11 απο τελευταιας γενιας 650, δηλ. μεσα του 2006 ή 2007. Ειναι ελαααχιστα πιο δυνατος απο τον RD10 που φοραγανε τα προηγουμενα.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018, 10:20:37 πμ
@XLGeorge Σ ευχαριστώ για την ενημέρωση. Η άδεια πρέπει να αλλάξει; Γιατί γράφει RD10... Ξέρεις αν θα έχω πρόβλημα με τα ηλεκτρικά; Μου είπαν πως είναι ίδιες οι υποδοχές για όλα τα 650.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018, 15:20:50 μμ
Δεν έχει κ πολλά ηλεκτρικά το 650, ενα κονέκτορα για τα πηνία, ενα για τον αισθητήρα στροφάλου, κ το καλώδιο της μίζας.

Kαι για το μοντελο 2002 κ για το 2006 δίνει ιδιο κωδικο 31120-MCB-611 για τα πηνία.
Το ίδιο ισχύει κ για τον αισθητήρα στροφάλου, είναι ίδιος ο κωδικός    30300-MBA-610
Το ίδιο κ στα καλώδια της μίζας που είναι ακριβώς ίδιος κωδικός .

Για την άδεια δεν ξέρω , αλλά αν ισχύει οτι κ για τα αυτοκίνητα τους ενδειαφέρει μόνο να είναι ίδιος ο κυβισμός.
Αλλά επειδή αλλάζουν γνώμη εύκολα καλύτερα να σιγουρευτείς με ενα τηλεφώνημα .
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018, 15:23:24 μμ
Θα πάρω να δω τι θα μου πουν. Κι αυτός που το αγόρασα μου είπε πως δε χρειάζεται τίποτα γιατί είναι ίδια ακριβώς κυβικά και θεωρείται ανταλλακτικό. Αλλά αν χρειαστεί κάτι άλλο θα μου κόψει τιμολόγιο για να αλλάξω και την άδεια μετά.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: γκ on Πέμπτη 20 Σεπτέμβριος 2018, 15:49:24 μμ
Άλλο το αν ταιριάζει να μπει και άλλο ο νόμος και η άδεια κυκλοφορίας. Δεν είναι δυνατόν άλλο αριθμό κινητήρα να γράφει η άδεια και άλλο αριθμό να γράφει ο κινητήρας.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 21 Σεπτέμβριος 2018, 08:26:06 πμ
Η άδεια σου Γιάννη γράφει αριθμό κινητήρα η μόνο αριθμό πλαισίου?
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: γκ on Παρασκευή 21 Σεπτέμβριος 2018, 14:10:15 μμ
Όλες οι άδειες νομίζω γράφουν και αριθμό πλαισίου και αριθμό κινητήρα. Διαφορετικά πώς θα διαπιστωθεί αν ένα όχημα είναι μαϊμού, έχει κλεμένο κινητήρα κλπ.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 21 Σεπτέμβριος 2018, 14:49:54 μμ
Λοιπόν η άδεια , τουλάχιστον η δική μου , γράφει :

Κωδικός Ρ1 κυλινδρισμός κινητήρα 599
Κωδικός Ρ5 Αριθμός αναγνώρισης κινητήρα : PC43E

Δεν τους ενδειαφέρει ο αριθμός κινητήρα αλλά η σειρά του, δλδ αυτά τα RD10, RD11 κλπ.
Αρα θα χρειαστεί τιμολόγιο η απόδειξη αγοράς αφού ο κινητήρας είναι απο νεότερη σειρά κ έχει διαφορετικό αριθμό αναγνώρισης
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: john lk on Παρασκευή 21 Σεπτέμβριος 2018, 14:53:26 μμ
Στις αδειες των δικων μου οχηματων, στο μεν Transalp (μεταβιβαση μεταχειρισμενο 09/2013) και Fiesta (μεταχειρισμενο εισαγωγης πηρε νουμερα 02/2018) γραφει πληρη αριθμο πλαισιου και τυπο μηχανης, ενω στο XLR (μεταβιβαση μεταχειρισμενο 03/2017) και Freelander 2 (καινουργιο 06/2007) πληρη αριθμο πλαισιου και πληρη αριθμο μηχανης.
Ομως εχω και εγω ακουσει οτι πλεον γραφουν πληρη αριθμο πλαισιου και τυπο μηχανης μονο. Τωρα γιατι απο τα παραπανω αλλα εχουν μονο τυπο μηχανης και αλλα οχι δεν γνωριζω...
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 21 Σεπτέμβριος 2018, 15:36:24 μμ
.... και αλλα οχι δεν γνωριζω...

Και μη περιμένεις να μάθεις.
Αντε το πολύ πολύ να σου πούν οτι είναι εναρμονισμός σε κοινοτική οδηγία .


ΥΓ: Χάθηκες  η ιδέα μου είναι ?   ;D
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Padis on Σάββατο 22 Σεπτέμβριος 2018, 06:33:38 πμ
Εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια, στις άδειες αναγράφεται μόνος ο τύπος του κινητήρα. Μπορείς να αλλάξεις όσους κινητήρες θέλεις χωρίς να δηλώσεις κάτι, αρκεί να έχουν τον ίδιο κωδικό (ο οποίος χαρακτηρίζει τύπο και κυβικά). Δεν μπορείς να αλλάξεις κινητήρα που δεν παραγόταν το όχημα και δεν μπορείς να κάνεις υπερκυβισμό ή υποκυβισμό πάνω από 10%. Προϋπόθεση ο κινητήρας να τοποθετούνταν στο όχημα. 
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Πέμπτη 11 Οκτώβριος 2018, 19:50:35 μμ
Καλησπέρα παιδιά! Επιτέλους μετά από μέρες μπήκε το μοτέρ. Σαν ήχος ακούγεται πάρα πολύ καλά. Ένα θέμα με το γκάζι έχω που απ ότι μου είπαν μπορεί να είναι ή ντίζα ή να θέλει ρύθμιση το καρμπυρατέρ. Και άλλο ένα που παρατήρησα σήμερα είναι πως η θερμοκρασία ανεβαίνει μέχρι τη μέση (πήγαινε περίπου στο 1/3 συνήθως). είχα ρίξει 2 λίτρα παραφλού στο ψυγείο παίζει να θέλει κι άλλο; Επίσης ξαφνικά ο δείκτης της βενζίνης όταν είμαι στο φανάρι αρχίζει και κατεβαίνει και μετά ανεβαίνει πάλι. Βλέπω να έκανα μάπα δέσιμο :P
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 08:08:50 πμ
Καλησπέρα παιδιά! Επιτέλους μετά από μέρες μπήκε το μοτέρ.

Αντε με το καλό , ταλοτάξιδο.

Ένα θέμα με το γκάζι έχω που απ ότι μου είπαν μπορεί να είναι ή ντίζα ή να θέλει ρύθμιση το καρμπυρατέρ.

Δλδ τι σου παρουσιάζει? κολάει?

Και άλλο ένα που παρατήρησα σήμερα είναι πως η θερμοκρασία ανεβαίνει μέχρι τη μέση (πήγαινε περίπου στο 1/3 συνήθως). είχα ρίξει 2 λίτρα παραφλού στο ψυγείο παίζει να θέλει κι άλλο;

Δυο λίτρα παίρνει, διάβασε εδώ: http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=22770.0
Και αν δεν βγάλεις ακρη τα λέμε πάλι

Επίσης ξαφνικά ο δείκτης της βενζίνης όταν είμαι στο φανάρι αρχίζει και κατεβαίνει και μετά ανεβαίνει πάλι.

Το κάνει κ στις λακκούβες ? το κάνει συνέχεια η ποτε πότε ?

Βλέπω να έκανα μάπα δέσιμο :P

Ο κινητήρας δεν έχει να κάνει με το οργανο καυσίμου, κάτι που μπορείς να κάνεις αμμεσα είναι να ελέγξεις αν έχει πατήσει καλά ο διπλός μπλέ κονέκτορας που συνδέει το φλοτερ του τεπόζιτου με την πλεξούδα κ βρίσκεται πίσω κ αριστερα απο το τεπόζιτο .

Αν συνεχίσει να το παρουσιάζει βγάλε τον κονέκτορα κ με ενα λεπτό καλώδιο τον βραχυκυκλώνεις απο την μεριά της πλεξουδας οχι απο την μεριά του τεπόζιτου.

Το όργανο λογικά θα ανέβει μεχρι το Full, εάν αντιδράει ετσι σημαίνει πως η καλωδίωση στο μηχανάκι είναι οκ.
Μετα ελέγχεις τα καλώδια του φλοτερ κάτω απο το τεπόζιτο.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 10:31:24 πμ
 @Stoneman σ ευχαριστώ! Θα χαρώ να τα πούμε κι από κοντά να γνωριστούμε για καφέ ή και φαΐ(προβατίνα κυρίως  ;D ;D) με τα μέλη τώρα που μπορώ να κουνηθώ!  :P ;D ;D ;D

Το γκάζι δεν έχει επαναφορά και είναι λίγο σκληρό.

Δεν παρατήρησα κάτι τέτοιο στις λακούβες. 2/10 στις φορές τις αποφεύγω.  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: Το παρατήρησα χθες όπως έκανα μια βόλτα που έφυγα από το γραφείο στο Μαρούσι και είπα να πάω από Γαλάτσι Αττική και να γυρίσω από Σύνταγμα στην Καισαριανή. Δεν το έχω δει ξανά. Το απόγευμα που θα πάω σ ένα συνεργείο στα Μελίσσια που μου είπε ένας φίλος πως είναι πολύ καλός σε Honda θα κοιτάξω να δω αν το κάνει πάλι. Επίσης αν κάνω μια ξερογκαζιά και κλείσω τέρμα το γκάζι σβήνει.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 14:51:28 μμ
Δοκίμασα να κάνω εξαερισμό στο ψυγείο αλλά δεν έβγαλε ποτέ φυσαλίδες... Μετά από 5 λεπτά μάρσαρα κιόλας και κατέβαινε κανονικά η στάθμη. Επίσης πίσω στο δοχείο δεν έχει υγρά... Δε θα έπρεπε να πάνε μέχρι εκεί ή πρέπει να ρίξω και πίσω παραφλού;;;

https://www.youtube.com/watch?v=cguO1ArHJqc&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=M4DahqiPoZs&feature=youtu.be
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 15:47:28 μμ
Δοκίμασα να κάνω εξαερισμό στο ψυγείο αλλά δεν έβγαλε ποτέ φυσαλίδες... Μετά από 5 λεπτά μάρσαρα κιόλας και κατέβαινε κανονικά η στάθμη. Επίσης πίσω στο δοχείο δεν έχει υγρά... Δε θα έπρεπε να πάνε μέχρι εκεί ή πρέπει να ρίξω και πίσω παραφλού;;;


Το δοχείο πίσω το γεμίζεις μεχρι την ένδειξη max , είναι πολύ βασικό αυτό. αν τωρα γέμισε ισως αδειασαν τα ψυγεία .

Ψυκτικό χρησιμοποιείς αυτό :

(https://www.dropbox.com/s/m68n7ev480f7l8b/DSC03311.jpg?raw=1)

Kαι δες αυτό :  https://www.youtube.com/watch?v=wetKrPo7grg&feature=youtu.be

Οι φυσαλίδες είναι κατά πολύ λιγότερες αν γεμίσεις τα ψυγεία με υπομονή κ αργά ωστε να προλαβαίνει να βγαίνει ο αέρας.
   
Ετσι η αλλιώς το σύστημα με το καιρό θα εξαερώσει απο μόνο του , αλλά η αρχική εξαέρωση είναι σημαντική γιατί αν εγκλωβιστεί σημαντική ποσότητα αέρα  τότε ο αέρας μπορεί να  πάει στην τρόμπα κ δεν γυρίζουν τα νερα, κ ετσι δεν περνάει νερό κ απο την βαλβίδα του βεντιλατερ κ αυτό δεν παίρνει.
Ιισως γι αυτό σου ανεβαζει θερμοκρασίες.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 15:52:50 μμ
Το γκάζι δεν έχει επαναφορά και είναι λίγο σκληρό.

Κάτι παίζει με τις ντίζες, αν δεν το κατέχεις το αθλημα πήγαινε σε συνεργείο να στις λαδώσει/ρυθμίσει

Επίσης αν κάνω μια ξερογκαζιά και κλείσω τέρμα το γκάζι σβήνει.

Ρελαντί έχεις καλό? Είναι στις 1200 +- 100 στρ/λ.

Ισως θέλει κ ρύθμιση το μίγμα στα καρμπς.  Αυτό είναι εύκολο.

Τωρα έχεις βάλει τα δικά σου καρμπς στον καινουργιο κινητήρα? Δεν πιστεύω να πειράξατε το TPS?
Δλδ αυτό εδώ στα δεξιά των καρμπς:

(https://www.dropbox.com/s/1vtocxk529esdzl/Dsc07611_zpsf90381b6.jpg?raw=1)
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 16:11:23 μμ
Γενικά το έχω με μαστορέματα αλλά δεν έχω την εμπειρία ούτε την απαραίτητη γνώση ακόμα για να πω πως θα κάνω κάτι βαρύ. Ό,τι μαθαίνω από εδώ είναι!  ;D ;D ;D

Το ρελαντί μου δυστυχώς είναι μερικές φορές 1200.. μερικές 1500+. δεν είναι σταθερό. Έχω βάλει τα καρμπς που είχε. Μόνο το μοτέρ άλλαξα. Όχι δεν το πειράξαμε... απλά είχαμε βγάλει το φις και το ξαναβγάλαμε. αυτό το παραφλού που μπορώ να το βρω; αυτό που έχει τώρα είναι από βενζινάδικο.

Το δοχείο πίσω δεν το γέμισα καθόλου μετά την αλλαγή. Θα πάω να πάρω 1 λίτρο ακόμα να ρίξω.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 17:36:10 μμ
Για τις θερμοκρασίες δες αυτό :

(https://www.dropbox.com/s/mb2db6irpua9ysz/Dsc03339s_zps7eb6995a.jpg?raw=1)

Mε μπλέ οι θερμοκρασία τον χειμώνα , σε πορεία η χαμηλή κ σε κινηση η υψηλή.
Με κοκκινο οι θερμοκρασία το καλοκαίρι αντίστοιχα, και
στην πράσινη βούλα ανάβει το βεντιλατερ.
Ισως στην δική σου διαφερουν κάπως , αλλά όχι πολύ.

Το prohonda το αγοράζεις απο τον Σαρακάκη η απο εξουσιοδοτημένα , δεν είναι το μοναδικό που κάνει δουλειά αρκεί να είναι κάπως επώνυμο και να μην περιέχει αλατα πυριτικου οξεως, διαβαζοντας το  Owner's Manual η αλλιως Εγχειριδιο Κατοχου ,της XL650V2 στο κεφαλαιο λειτουργια σελιδα 22 ,οπου αναφερεται στο ψυκτικο υγρο ,Γραφει ακριβως:

     ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ
Συσταση για το ψυκτικο υγρο
Ο ιδιοκτητης της μοτοσυκλετας..... πρεπει να φροντιζει...
Χρησιμοποιειστε μονο υψηλης ποιοτητας αντιψυκτικο υγρο αιθυλογλυκολης ειδικο για κινητηρες αλουμινιου, το οποιο να περιεχει αντιδιαβρωτικα συστατικα.
   ΠΡΟΣΟΧΗ
α.Χρησιμοποιειτε μονο νερο με χαμηλη περιεκτικοτητα σε μεταλλικα στοιχεια η απεσταγμενο νερο.Το νερο με υψηλη  περιεκτικοτητα σε μεταλλικα στοιχεια μπορει να προκαλεσει ζημια στον κινητηρα αλουμινιου.
β.Η χρηση αντιψυκτικου υγρου που περιεχει αντιδιαβρωτικα συστατικα με αλατα πυριτικου οξεως μπορει να γινει αιτια προωρης φθορας της αντλιας νερου ,του κυκλωματος, η να προκαλεσει εμφραξη στις διοδους του ψυγειου.Η χρηση νερου απο δικτυο υδρευσης μπορει να προκαλεσει σοβαρες βλαβες στον κινητηρα.
      Ο κατασκευαστης εξοπλιζει το συγκεκριμενο μοντελο με διαλυμα αντιψυκτικου και απεσταγμενου νερου σε αναλογια 50%/50%.Το διαλυμα αυτο συνισταται σχεδον για καθε θερμοκρασια λειτουργιας και παρεχει ικανοποιητικη αντιδιαβρωτικη προστασια.Αν η περιεκτικοτητα του διαλυματος σε αντιψυκτικο υγρο ειναι μεγαλυτερη μειωνεται η αποδοση του συστηματος ψυξης,ενω οταν η αναλογια ειναι μικροτερη απο 40% αντιψυκτικο και 60% νερο δεν παρεχεται ικανοποιητικη αντιδιαβρωτικη προστασια.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: stefosg on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 17:44:50 μμ
Για τις ντιζες του γκαζιού αν σφίξεις πολύ τις βίδες που στερεωνουν το μηχανισμό στο τιμόνι έχει αυτό το αποτέλεσμα.  Χαλάρωσε τες τόσο ώστε να μην κουνιέται από το τιμόνι αλλά να έχει ελεύθερη κίνηση. Επίσης δες αν έχει στις άκρες του τιμονιού αντίβαρα και αν Ναι χαλάρωσε αυτό του γκαζιού. Επίσης αν είναι σφιχτό δεν αφήνει να κινηθεί σωστά ο μηχανισμός. 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Παρασκευή 12 Οκτώβριος 2018, 17:54:53 μμ
Γενικά το έχω με μαστορέματα αλλά δεν έχω την εμπειρία ούτε την απαραίτητη γνώση ακόμα για να πω πως θα κάνω κάτι βαρύ. Ό,τι μαθαίνω από εδώ είναι!  ;D ;D ;D

Μην ανησυχείς , κ μην κολάς σε ότι θες κ έχεις απορία , εδώ είμαστε να βοηθάμε .

Το ρελαντί μου δυστυχώς είναι μερικές φορές 1200.. μερικές 1500+. δεν είναι σταθερό. Έχω βάλει τα καρμπς που είχε. Μόνο το μοτέρ άλλαξα. Όχι δεν το πειράξαμε... απλά είχαμε βγάλει το φις και το ξαναβγάλαμε.

Εχεις ρυθμίσει το ρελαντί απο αυτή την μαύρη βίδα /ρυθμιστικό?

 (https://www.dropbox.com/s/fzvsgskramg353b/Cableadj_zpsd7e8cc81.jpg?raw=1)

Tα σύρματα απο τις ντίζες του γκαζιού είναι χαλαρά όπως στην προηγούμενη φωτό ?
Πρέπει να έχουν τόσο  παίξιμο ωστε να αφήνουν το γκριπ του γκαζιού να στρέφεται ελεύθερα απο 2 εως 6 χιλιοστα πριν τεντώσει το κάτω συρματόσχοινο κ ανέβουν οι στροφές.

Δεν έχω κοντυνότερη φωτό αλλά δες εδώ τα δικά μου:
 
(https://www.dropbox.com/s/vzeyxuxhumx5rap/drainfrontc_zps3446f61e.jpg?raw=1)

Οταν κόβεις με ταχύτητα έχεις σκασίματα απο την εξάτμιση?
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Κυριακή 14 Οκτώβριος 2018, 11:11:03 πμ
Καλημέρα παιδιά! Το ρελαντί το ψιλορύθμισα αλλά πάλι ανεβοκατεβάζει στροφές μόνο του(όχι τόσο πολύ). Η αλήθεια είναι πως όσο περισσότερα χιλιόμετρα κάνω τόσο καλύτερα τη νιώθω. Πήγα σ ένα μάστορα κοντά στο σπίτι μου να τη δει. Την έκανε μια βόλτα και μου είπε πως είναι εντελώς αρύθμιστη και ό,τι να ναί!  ;D
Να κάνω άλλα 300χλμ να κάτσει ο κινητήρας και μετά να μου κάνει ένα γενικό service με ρύθμιση βαλβίδων καρμπυρατέρ κτλ. Το ότι μυρίζει καυσαέριο είναι από το καρμπ μου είπε θέλει ρύθμιση. Μετά που θα κατέβω θα δω και τις ντίζες γκαζιού αν είναι χαλαρές.
Σκασίματα όχι... χθες νομίζω άρχισε να ψιλοκάνει... όχι δυνατά όμως.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Κυριακή 14 Οκτώβριος 2018, 17:31:29 μμ
Αρα να σταματήσω να γράφω κ να περιμένουμε να δούμε πως θα πάει μετα τον μάστορη?
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Κυριακή 14 Οκτώβριος 2018, 23:16:29 μμ
Σήμερα έκανα τα 200 απ τα 300! :D :D :D

Η κάτω ντίζα του γκαζιού είναι χαλαρή και η πάνω πολύ σφιχτή. Η εξάτμιση όντως ψιλοσκάει και γενικά στα φανάρια ΒΡΩΜΑΕΙ καυσαεριο. Αλλά μου είπε ότι δε θα κάνει τίποτα μέχρι να "κάτσει" το μοτέρ πάνω στη μηχανή για να μην τα πληρώσω διπλά. Οπότε άλλα 100χλμ και μετά γενικό σέρβις να δούμε τι θα γίνει! Επίσης το κούμπωμα του ενός πλαϊνού φαίρινγκ είναι σπασμένο. Έχετε καμιά ιδέα πως να του βάλω καμία τσόντα για να είναι σταθερό γιατί τώρα είναι λίγο πιο έξω; :P

@Stoneman μη σταματήσεις ποτέ να γράφεις!!!!  ;) ;) ;)
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018, 15:47:27 μμ
Ποιό κούμπωμα έχει σπάσει ?

Ρίξε μια ματιά σε αυτό το νήμα : http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=20075.0
και αν δείς σε κάποια φωτό το κούμπωμα που λες πές  μου σε ποιά .

Για τα πλαστικά έχουν γραφτεί πολλά :

http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=146.0
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=8122.0

Ομως αν το έχεις το κομμάτι μπορείς να το κολήσεις με έποξη κόλα δύο συστατικών .

Αν δεν το έχεις , παίζει μοντίφα κ πρέπει να έχεις φαντασία για να το φτιάξεις , ανάλογα βέβαια με τις ικανότητές σου θα είναι κ το αποτέλεσμα .
Υπάρχουν πολλά σχετικά βίντεο στο Youtube, με θέμα moto plastic repair .

και αν θες να ανέβεις ενα επίπεδο επάνω κυκλοφορεί το plastifix ενα υλικό που φτιάχνει τα πάντα .

(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/411KlyGsdgL._SX385_.jpg)

https://www.youtube.com/watch?v=wyd8Y8MOj68

Εχω σημειώσει κ αυτό αλλά δεν θυμάμαι απο πού ,  δεν έχω όμως facebook  για να το σιγουρέψω .

'' Υπάρχει ένα πολύ καλό μαγαζί   για κόλλημα και επιδιόρθωση πλαστικών: https://www.facebook.com/VladisMotorTECHSgr
Τοποθετεί και νέα κουμπώματα (αν τα παλιά έχουν σπάσει).''



Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018, 16:23:38 μμ
Αυτό που βρίσκεται ψηλά στην ευθεία της κάτω βίδας.
https://uce59ea7b52dc3afc9e40ce8d3bf.dl.dropboxusercontent.com/cd/0/inline/ATGwLPanGx5Mc7JjSIdqPtPFGQlzMybJnAkoq9laDIZM81JwfV8Y-drVZ-t4IxDcJgxbhXYuxxoYV54Qy7DMr6lVq934s_x3O8Jtl2gHd3zI3zWk-s4nTPRA9_fU4n_Ax-NMiDkq1L8wCMbSgxCq6U-hIXp8bayuyPdoCtqn2tRbTNYsZs4QfNde9VxbUDanc-Q/file
Αυτό νομίζω.

Θα κοιτάξω κάποια στιγμή μήπως έχει μείνει μέσα στη θήκη και αν μπορώ να το βγάλω. Σκέφτηκα μήπως φτιάξω καλούπι από το κούμπωμα του απέναντι πλαστικού και το χτίσω κάπως πάνω στο άλλο. 'Εχω το polymorph (https://grobotronics.com/polymorph-250g.html) που το χρησιμοποιώ σε κάποια ηλεκτρονικά που φτιάχνω αλλά λιώνει στους 60 βαθμούς. Θα ψάξω κι άλλα υλικά μήπως βρω κάτι πολύ ανθεκτικό. Ελπίζω να υπάρχει στην τρύπα το κούμπωμα και απλά να το βγάλω και να το κολλήσω. Και ίσως το λιώσω λίγο στην ένωση για να γίνει ένα με το άλλο.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: Stoneman on Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018, 16:46:36 μμ
Αυτό ''πιάνει'' πάνω στο τεπόζιτο , κ είναι ζευγάρι.
Λογικά πρέπει να έχει μείνει εκεί αφου το πλαστικό το πιέζει.

Αρα η το κολάς η αν δεν υπάρχει φτιάχνεις ένα δικό σου ακόμα κ σε 3D printer .
Eτσι να να είμαστε κ μέσα στην τεχνολογία .
Το μόνο κακό είναι οτι δεν μπορείς να το κολήσεις κανονικά με πιστόλι γιατί απο την θερμοκρασία υπάρχει κίνδυνος να καεί το χρώμα.
Και δεύτερον , οτι ενα πλαστικό κολάει καλά με πλαστικό ίδιου κωδικού.
Αν δεν υπήρχε αυτό το θέμα θα μπορούσες να φτιάξεις μια σωλήνα απο τεφλόν σε τόρνο ίδιας διατομής  κ να την κόψεις στο σωστό μήκος, μετα δε διαμορφώνεις το άκρο σαν μπίλια .

Περισσότερο κόπο θέλει να βγάλεις /βάλεις το μούτρο παρά η δουλεια για να το επισκευάσεις.
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: jimtrouble on Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018, 17:22:33 μμ
Αν βγεί όντως ανθεκτικό από 3d printer θα το δοκιμάσω! Έχω ένα γνωστό εδώ Καισαριανή που έχει. Πιο πολύ θα πάρει να φτιάξω το 3d σχέδιο! xaxaaxxa
Title: Απ: Μπιέλα
Post by: konkost on Δευτέρα 15 Οκτώβριος 2018, 19:41:22 μμ
Tα κουστουμια του ΤΑ και αρα και το συγκεκριμενο παπαρακι ειναι φτιαγμενα απο abs πλαστικο
Το abs πλασττικο εχει την ιδιοτητα οτι αν λωσει και στερεοποιηθει ξανα εχει τις ιδιες ιδιοτητες με πριν Δεν χανει δηλ. καμια του ιδιοτητα με το λιωσιμο και την εκ νεου μορφοποιηση του οσες φορες και αν γινει αυτο

Οποτε οποιος θελει να κατασκευασει καποιο κομματι και να το κολλησει σε καποιο πλαστικο του ΤΑ εχει δυο επιλογες Ειτε αγοραζει χυμα πλαστικο abs (νομιζω σε μπαστουνια πωλειται) ειτε βρισκει οποιοδηποτε πλαστικο, οποιουδηποτε χρωματος, απο οποιοδηποτε αντικειμενο που ειναι φτιαμενο απο abs και κανει την δουλεια του Πχ πολλα παιδικα παιχνιδια ειναι φτιαγμενα απο abs πλαστικο

Μικρα κομματια abs πλαστικου οπως τα συγκεκριμενα καβλιτζεκια μπορουν να κολληθουν περιφεριακα και με κολλητηρι ενισχυοντας την συνδεση και με συνδετηρες συραπτικου, ψιλο συρμα, κλπ