Για να είμαι πιο ακριβής αυτό ισχυρίζονται ως marketing εδώ οι έμποροι.
Η πραγματικότητα όπως τη γνωρίζω (με 100% βεβαιότητα) είναι η εξής.
Οι μπαταρίες MF όπως είναι η σειρά YTZ της yuasa είναι κλειστού-υγρού τύπου οξέως/μολύβδου (τεχνολογίας AGM) ή VRLA (Valve Regulated Lead Acid) όπως συνηθίσει να τις αναφέρει η Yuasa.
Η διαφορά είναι ότι οι made in Japan, έρχονται προγεμισμένες ηλεκτρολύτη και φορτισμένες απο το εργοστάσιο.
Οι made in Taiwan και made in China (ROC) έρχονται κενές μαζί με τον ηλεκτρολύτη τους σε ξεχωριστή συσκευασία. Όταν είναι να χρησιμοποιηθούν, γεμίζονται στο κατάστημα πώλησης, φορτίζονται και είναι έτοιμες.
Η λογική λέει ότι κανονικά οι δεύτερες αφού είναι πιο φρέσκες θα ήταν και σε καλύτερη κατάσταση απο αυτές που ετοιμάστηκαν στην Ιαπωνία, ταξίδεψαν απο την άλλη άκρη του κόσμου και παρέμειναν και ένα διάστημα στο ράφι του καταστήματος χάνοντας σιγά, σιγά το αρχικό τους φορτίο.
Και όμως δεν συμβαίνει αυτό. Οι εργοστασιακά ετοιμασμένες (made in Japan) μπαταρίες φαίνεται να αποδίδουν καλύτερα απο τις υπόλοιπες. Ένας απο τους λόγους (τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω) είναι ότι για λόγους συντομίας σπάνια οι dealers μπαταριών τηρούν ευλαβικά τη σωστή διαδικασία γεμίσματος ηλεκρολύτη-φόρτισης σύμφωνα με τις οδηγίες του εργοστασίου.
Η μπαταρία πρέπει να γεμιστεί αργά και προσεκτικά με τον παραδιδόμενο ηλεκτρολύτη (προσέχοντας να μην παραμείνουν μέσα φυσαλλίδες). Να αφεθεί περίπου 1 ώρα να κατανεμηθεί σωστά και να ενεργοποιηθούν οι πλάκες και έπειτα αμέσως να φορτιστεί κατάλληλα. Η αρχική φόρτιση ενεργοποίησης είναι αυτή που αναγράφεται επάνω στην μπαταρία και είναι σωστό να γίνεται με επαγγελματικό φορτιστή.
Το μυστικό είναι να μην υπερφορτιστεί, αλλά επίσης το ρεύμα φόρτισης να είναι ίσο ή και λίγο μεγαλύτερο απο αυτό που γράφει επάνω η μπαταρία. Ισχύει ο κανόνας του 1/10 της ονομαστικής χωρητικότητας αλλά προσοχή. Εδώ δεν ισχύει το όσο πιο λίγο ρεύμα τόσο καλύτερα όπως στη φόρτιση συντήρησης που κάνουμε με τους αυτόματους φορτιστές των 0.8amp. Αυτοί είναι ακατάλληλοι για αρχική ενεργοποίηση.
π.χ. η ytz14s (11,2Ah) θέλει αρχική (κανονική) φόρτιση με 1.1amp για 5-10 ώρες ή φόρτιση (ταχεία) με 5.5amp για μία ώρα, όπως αναγράφει επάνω της.
Και η μη αρχική φόρτιση στο 100%, και η αρχική υπερφόρτιση κάνουν εξίσου κακό στη μπαταρία και μειώνουν την μετέπειτα ζωή της.
Μετά απο αυτό η συντήσηση μπορεί να γίνεται κανονικά με φορτιστές/συντηρητές των 0.8 και 0.9amp αυτόματους και μη.
Όσοι κάτοχοι μοτοσυκλέτας αντικαθιστούν την παλιά μπαταρία τους (ανοιχτού τύπου) με MF, θα πρέπει να μάθουν αν το κύκλωμα φόρτισης της μοτοσυκλέτας τους είναι κατάλληλο (ρυθμιζόμενη τάση φόρτισης 14.0-14.8V) καθώς έχουν διαφορετικές ανάγκες φόρτισης απο τις κοινές μπαταρίες με υγρά ανοιχτού τύπου.
Κοινώς μπαταρίες πραγματικά GEL Yuasa (ούτε άλλη μάρκα -μόνο η Exide είχε βγάλει ένα μοντέλο πραγματικά gel για την BMW) για μοτοσυκλέτες δεν υπάρχουν...!!!!!
Αυτά τα ολίγα.
Υ.Γ. Οι μπαταρίες GEL είνα πράγματι πιο αποδοτικές (95% έναντι 75% των MF). Να υπήρχαν κιόλας για τις μηχανές μας καλά θα ήταν
Υ.Γ.2 Επίσης δεν αν ξέρω αν παίζει καμια μούφα γιατί η Yuasa στους καταλόγους της δεν αναφέρει πουθενά μπαταρίες της σειράς YTZ που να τις παραδίδει άδειες, μαζί με ξεχωριστό ηλεκτρολύτη. Οι ΥΤΖ αναφέρονται ως εργοστασιακά προετοιμασμένες.
Αυτές που έρχονται με ξεχωριστό ηλεκτρολύτη με βάση τους καταλόγους της είναι οι YTX12-BS και YTX14-BS (αναφέρομαι στα ΤΑ).
Τι να πω. Τώρα αυτές οι made in Taiwan και made in China αγνοώ αν είναι γνήσιες ή πέτσινες...
Υ.Γ.3 Και κάτι που διάβασα τώρα που έψαχνα λίγο είναι ότι η σειρά YTZ (εργοστασιακά προετοιμαζόμενες) σε σχέση με τη σειρά YTX (γεμιζόμενες) έχουν καλύτερο σχεδιασμό πλακών και εσωτερικών διαφραγμάτων και γι'αυτό αναφέρονται ως High Performance.