@ Dimitri,
Το χειμώνα η μπαταρία ''κοιμάται'' δλδ το κρύο επηρεάζει αρνητικά τον ηλεκτρολύτη αυξάνει την εσωτερική αντίσταση και πλέον το φορτίο που μπορεί να δώσει η μπαταρία μοιράζεται στην μίζα και στο επιπλέον φορτίο που παρουσιάζει η ίδια .
Ετσι τον χειμώνα που και τα λάδια είναι πηχτά έχουμε θέμα.
Σε υψηλότερες θερμοκρασίες βελτιώνεται η απόδοση, αφού μειώνεται η εσωτερική αντίσταση , είναι και τα λάδια με υψηλότερο ιξώδες και ετσι γίνεται ευκολότερη η ζωή της μπαταρίας.
Αυτή η εσωτερική αντίσταση είναι για την μπαταρία σαν ενα (δυστυχώς ) συνεχώς συνδεδεμένο φορτίο που το καλοκαίρι οταν μικραίνει την εκφορτίζει ευκολοτερα, η μάλλον με πιο γρήγορους ρυθμούς αφού μικρότερη αντίσταση σημαίνει περισσότερο ρεύμα.
Το θέμα είναι οτι μια μπαταρία γεννιέται για να πεθάνει
και μετα τα 4 χρόνια κάθε χρόνο που βγάζει της λέμε ευχαριστώ.
Προσωπικά αν είχα χρήμα θα την άλλαζα κάθε 4-5 χρόνια ωστε να μην δουλεύουν υπερωρίες πηνία/ανορθωτής.
@ Παναγιώτη
α) το ''όργανό'' σου είναι για γέλια. Κάπου 2-3 ευρώ κοστίζει ενα ψηφιακό βολτόμετο στο eBay.
β) H μπαταρία σου δεν είναι 12 ετών και ας είναι Honda
γ)
και το κουφο ειναι οτι πηρε αμεσως.
Κουφό θα ηταν να μην ξαναπάρει, αν όμως δεν ηταν στα ''καλά'' της ρώτα τα πηνία/ανορθωτή να σου πούν την γνώμη τους τι τράβηξαν αυτα τα λεπτά στο ρελαντί.
Δεδομένο οτι για να φορτίσει μια μπαταρία θέλει μια βόλτα πρωινή κάπου 30χλμ.
δ)
πως γινεται λοιπον,μια μπαταρια η οποια ειναι τελειωμενη,η οποια δεν μπορει να γυρισει καν την μιζα και να κανει το χαρακτηριστικο κρρρρρρρρρρρρ,μετα απο 3-5 λεπτα στο ρελαντι να εχει την δυναμη να βαλει μπρος την μηχανη?
Γιατί πέρασαν 3-5 λεπτά ,ο κινητήρας ηταν ζεστός και της μπαταρίας ζεστάθηκε το κοκαλάκι της παίζει?
Αστην 2-3 μέρες και έλεγξέ την αν πάιρνει πάλι, βάλε και το ''όργανό'' σου στην μπαταρία πριν βάλεις μπροστά να δείς τι δείχνει.
Αν είναι κάτω απο τα 12.5V δεν είναι πεθαμένη αλλά θέλει φόρτιση.(ισως)
Κάτω απο τα 11Volts έχεις θέμα.
Αν την αφήνεις κανα μήνα δίχως συντηρητή βγάζε τον πόλο αν έχεις συναγερμό.
Σε αυτήν εδώ
http://www.e-kiriazis.gr/ell/product/%CE%9C%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1_%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%83%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CF%84%CF%8E%CE%BD_GK_Gel_YTZ12S_-_12V_11_Ah_-_210_CCAEN_%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82_%CE%BC%CE%B5_%CF%85%CE%B3%CF%81%CE%AC γράφει 210 CCA , είναι τα Ampere κρύας εκκίνησης κάτι σημαντικό για εσάς τους πιο Βόρειους και κατεψυγμένους.
Προτίμησε λοιπόν μια MF με υγρά, παραδόξως οι MF με τζελ (που έχουν σχεδόν την διπλάσια τιμή) και είναι κλεισμένες και περιμένουν στο ράφι απο το εργοστάσιο έχουν καλύτερη απόδωση, προτείνω λοιπόν μια MF με υγρά που θα την γεμίσει/φορτίσει μπροστά σου όπως πρέπει και που θα έχει το μέγιστο CCA για την τσέπη σου.
Καλό θα ηταν φυσικά και μια εστω 6μηνη εγγύηση.