Για να μην ψάχνω τα ξαναγράφω:
Η αρχική φόρτιση της μπαταρίας εχει μεγαλη σημασία.
α) γεμίζουμε με ηλεκτρολύτη (υγρά αρχικής φόρτισης) αργά ωστε να μην μείνουν φυσαλίδες
Β) αφού την γεμίσουμε την αφήνουμε μισή ωρα να ηρεμήσει και αν χρειαστεί συμπληρώνουμε υγρά αρχικής φόρτισης
γ) Μετα την συνδέουμε σε ενα φορτιστή και την φορτίζουμε σε ανοιχτό χώρο η χώρο με καλό εξαερισμό για 10 ωρες με το 1/10 των αμπερωρίων της, δλδ αν η μπαρταρία είναι 12Ah με 1.2A για 10 ωρες.
Επειδή όμως ενας τέτοιος φορτιστής σταθερού ρεύματος δεν υπαρχει σε καθε σπίτι την φορτώνουμε με ενα κλασικό φορτιστή για 10 ωρες ασχετα αν δείξει οτι η φορτιση εληξε και περασει σε συντήρηση.
Η αν διαθετουμε ρυθμιζόμενο τροφοδοτικό συνεχούς την φορτίζουμε με το 1/10 των αμπερωρίων και παρακολουθώντας πότε το ρεύμα φόρτισης πέφτει ανεβάζουμε την τάση. Η μπαταρία μετα την πλήρωση με υγρα θα δείξει μια ταση περίπου 12.5V, η ταση φόρτισης αρχικά θα είναι 12.6 και σιγά σιγά προς το τελος ΔΕΝ θα ξεπεράσει τα 13,8V , μετα την αφήνουμε στο φορτιστή/τροφοδοτικό εως το ρεύμα φόρτισης να πέσει οσο το δυνατόν χαμηλά και να παραμένει σταθερό.
Αυτό είναι και το καλύτερο που μπορούμε να κανουμε.
Η μπαταρία της ΤΑ650 είναι τυπου MF (maintenance free) είτε με υγρά είτε με τζελ.
Οι πιο φθηνές με υγρά τις γεμίζεις επι τόπου και μετα τις ταπώνεις και τέλος.
Οι ακριβότερες με τζελ απλά τις φορτίζεις , είναι γεματες απο το εργοστάσιο.
Προσοχή μην σου πουλήσουν την φθηνή με υγρά σαν τζελ.
Παραδόξως οι ετοιμες απο το εργοστάσιο που εχουν κανα χρόνο στο ράφι βγαίνουν καλύτερες σε διάρκεια ζωής απο τις φρέσκειες με υγρά, αν και η διαφορά τιμής δεν αξίζει τον κόπο.
Οι ηλεκτρολόγοι την γεμίζουν πρόχειρα, την σκίζουν σε ενα ταχυφορτιστή και σου ζητάνε να κάνεις μια βόλτα ευτυχισμένος, εντάξει αν η βόλτα αυτή είναι Αθήνα - Θεσσαλονίκη το δέχομαι...