Εκτιμώντας την επιστημονική σου κατάρτιση και τις γνώσεις σου πάνω στο άθλημα, θα μου επιτρέψεις να διαφοροποιηθώ βλέποντας το θέμα από μία άλλη οπτική γωνία.
Η αλλαγή σετ αλυσίδας-γρανάζια θεωρητικώς είναι σωστό για όλους τους λόγους που έχεις προαναφέρει, όμως μήπως ισχύει για τις περιπτώσεις που κρατάνε την αλυσίδα για 40.000 χλμ και πάνω? Γιατί αυτός που τη διατηρεί κατά μέσον όρο 20.000 χλμ όπως εγώ, σαν γνωστός καταστροφέας αλυσίδων είναι το ίδιο και το αυτό, τουλάχιστον αυτό δείχνουν τα στατιστικά δεδομένα μου. Το ατόπημα αυτό θα το ξανακάνω για τρίτη φορά (αλλαγή αλυσίδας, χωρίς αλλαγή γραναζιών) εντός ολίγων ημερών παρόλο τις διαφωνίες και του μηχανικού μου. Την πρώτη αλλαγή αλυσίδας την έκανα και εγώ γύρω στα πρώτα 15.000 χλμ χωρίς να αλλάξω γρανάζια και έκανα το ρεκόρ μου διατηρώντας τη για 30.000 χλμ και έχω τη πεποίθηση ότι πήρε την κάτω βόλτα όταν σε καλοκαιρινές διακοπές έκανα 20 χλμ χωματόδρομο στη Νάξο χωρίς μετά καμία περιποίηση και καθαρισμό. Επίσης τη δεύτερη φορά φοράω σετ αλυσίδα - γρανάζια της VAZ και μου κρατάει μόνο 10.000 χλμ η χειρότερη Ο-ring που έχω φορέσει. Δεν αλλάζω τα γρανάζια και βάζω την RK X-ring και φτάνω τα 20.000 χλμ, όπως και τώρα που τα άλλαξα πακέτο με γρανάζια JT και έφτασα αίσιως πάλι στο μέσο όρο των 20.000 χλμ. Πάντως σοφή επιλογή για τα δικά μου δεδομένα ήταν η τοποθέτηση 16άρι γρανάζι μπροστά αφού είχα μείωση κατανάλωση περίπου 10%. Από 5500 στροφές που έπιανε τα 120 τώρα έχουμε πέσει περίπου στις 5200 στροφές με μικρές απώλειες στα ρεμπριζ και στις εκκινήσεις.
Λοιπόν το ατόπημα το ξανάκανα να αλλάξω αλυσίδα χωρίς την αλλαγή γραναζιών, έχω διανύσει 30.000 χλμ και ακόμα η αλυσίδα δεν έχει τεντωθεί. Είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί έσπασα το ατομικό ρεκόρ και κόντρα στο ρεύμα ότι γρανάζια-αλυσίδα πάνε πάντα πακέτο. Βέβαια χρειάστηκε να κάνω 3 απαραίτητες κινήσεις για να έχω τα παραπάνω αποτελέσματα.
1) Τοποθέτηση διπλού σταν, που σε βοηθάει αφάνταστα να λιπαίνεις την αλυσίδα με το σωστό τρόπο, με ευκολία και σε σύντομο χρόνο.
2) Χρησιμοποίηση βαλβολίνης 90άρας για την λιπανση, με τη βοήθεια πινέλου κανονικού σε μέγεθος 1+1/2
3) Τακτική λίπανση κάθε 300 χλμ
Σημειώνω η αλυσίδα είναι πάλι η RK X-ring και τα γρανάζια JT τα οποία ακόμα και τώρα μετά από 50.000 χλμ είναι σε καλή κατάσταση.