Hellas Transalp Forum

Ρουλεμάν ψαλιδιού & μοχλικού

sot econ · 5039

Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 361
on: Δευτέρα 09 Μάρτιος 2020, 17:12:30 μμ
Καλησπέρα

Δεν βρίσκω κάτι σχετικό για αυτό και ανοίγω νέο θέμα.

Έχω θέμα με εμφανή ανοχή - παίξιμο, στο σύστημα του μοχλικού. Η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω γρασάρει και ποτέ οπότε λογικό είναι.
Τα ερωτήματά μου είναι:
Έχει κάνει κανείς αλλαγή στα ρουλεμάν - πείρους, του ψαλιδιού και του μοχλικού;
Καλά τα ρουλεμάν  αλλά δεν βρίσκω κάπου τι ανοχές πρέπει να έχουν οι πείροι - κολάρα, το βλέπει κάποιος μόνο οπτικά ή τους αλλάζω όλους για σίγουρα αφού δεν είναι πολύ ακριβοί;
Υπάρχουν οι διαστάσεις των ρουλεμάν σε after market ή είναι μονόδρομος ο Σαρακάκης;
Τα service manual λέει για ειδικό εργαλείο για την εξαγωγή - τοποθέτηση. Μπορούν να βγουν και χωρίς αυτό ή θα χρειαστεί μηχανουργείο;
Επειδή, εάν δεν λυθεί δεν μπορώ να ξέρω τι χρειάζεται αλλαγή και είναι πιθανόν να μην υπάρχουν τα ανταλλακτικά στον Σαρακάκη και να μείνει η μοτό για μέρες ακίνητη, σκέφτομαι την αγορά ενός μεταχειρισμένου σετ (ψαλίδι μοχλικό) που παίζει στα 40-60€ ώστε να ανακατασκευαστεί - βαφτεί και να τοποθετηθεί έτοιμο. τι λέτε. παίζει ή το μεταχείρω μπορεί να έχει μεγαλύτερο πρόβλημα (στραβό...);



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #1 on: Δευτέρα 09 Μάρτιος 2020, 19:05:38 μμ
Σωτήρη καλησπέρα. Εγώ δεν θα πήγαινα σε μτχ. Δεν υπάρχει λόγος. Καινούργια σετ ρουλεμάν και πέρασμα απάνω. Υπάρχουν στο eBay σετ από άλλες μάρκες οικονομικότερες μερικές φορές (all balls). Όσο για το βάλε βγάλε δεν το έχω κάνει (συγκεκριμένα στο μοχλικο) αλλά μπορείς να τα περάσεις χωρίς να τα χαλάσεις. Εγώ θα αγόραζα από χρωματοπωλειο μακριά βίδα χωρίς τέρματα με παξιμάδια και 4 ροδελες για να σπρώξουν τα ρουλεμάν στη θέση τους. Γλυκά χωρίς χτυπήματα

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 361
Reply #2 on: Δευτέρα 09 Μάρτιος 2020, 20:25:18 μμ
Αυτός στο video δείχνει 3 διαφορετικούς τρόπους εξαγωγής και τοποθέτησης. Με και χωρίς ειδικά εργαλεία. Πιστεύω θα πετύχει.
Το πρόβλημα που σκέφτομαι το μεταχειρισμένο είναι οτι μπορεί να το λύσω και να μην έχει ο Σαρακακης τα ανταλλακτικά.
Η αγορά όλων και μετά λύσιμο δεν παίζει. Οι τσιμούχες έχουν 45€ τα ρουλεμάν 108€ και οι πείροι 27€ Οπότε σύνολο 180€ :eusa_naughty:
Τα set Allballs δεν τα εμπιστεύομαι, έχει δοκιμάσει κανείς; Άσε που δεν βλέπω να έχουν για xlv

« Last Edit: Δευτέρα 09 Μάρτιος 2020, 21:16:29 μμ by sot econ »



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #3 on: Δευτέρα 09 Μάρτιος 2020, 23:58:37 μμ
Αυτός στο video δείχνει 3 διαφορετικούς τρόπους εξαγωγής και τοποθέτησης. Με και χωρίς ειδικά εργαλεία. Πιστεύω θα πετύχει.
Το πρόβλημα που σκέφτομαι το μεταχειρισμένο είναι οτι μπορεί να το λύσω και να μην έχει ο Σαρακακης τα ανταλλακτικά.
Η αγορά όλων και μετά λύσιμο δεν παίζει. Οι τσιμούχες έχουν 45€ τα ρουλεμάν 108€ και οι πείροι 27€ Οπότε σύνολο 180€ :eusa_naughty:
Τα set Allballs δεν τα εμπιστεύομαι, έχει δοκιμάσει κανείς; Άσε που δεν βλέπω να έχουν για xlv


Έχεις δίκιο με μια πρόχειρη ανάζητηση δε βρήκα κάτι, θα ψάξω να δω μήπως και. Είχα πάρει ρουλεμάν αυτής της μαρκας τουλάχιστον πέντε χρόνια πίσω για το λαιμό και δουλεύουν μια χαρά ακόμα. Αν πας σε μτχ θα πρέπει να πας σε μαγαζιά εδώ στην Αθήνα και να δεις με τα μάτια σου την κατάσταση τους, αλλιώς δεν ξέρεις τι αγοράζεις.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 361
Reply #4 on: Πέμπτη 12 Μάρτιος 2020, 21:49:04 μμ
Τελικά πήρα μεταχειρισμένο μοχλικό από Transalp 700.
Ο κωδικός ανταλλακτικού με το 650 είναι ίδιος και προτίμησα του 700 ευελπιστώντας ότι θα έχει λιγότερα χιλιόμετρα και πιθανόν καθόλου χωμάτινα.

Ξεκίνησα λοιπόν να λύσω το μοχλικό από την moto και θα περιγράψω λίγο την διαδικασία, για κάποιον που θέλει να την κάνει, αφού δεν βρήκα κάτι παρόμοιο στο forum ούτε και στο net και γιατί έχει κάποιες λεπτομέρειες που δεν λένε στα service manual. Όσα γράφω ισχύουν για το 650, στο 600 τα πράγματα είναι πιο απλά μιας που το μοχλικό είναι από κάτω.

Για να μπορέσει να γίνει η συγκεκριμένη δουλειά θα πρέπει να έχουμε κεντρικό σταντ ή κάποιο ειδικό ανυψωτικό μοτό και να «δέσουμε» με κάποιο ιμάντα την μηχανή μπροστά ή να τοποθετήσουμε ένα τρίποδο για να μην μπορεί να πέσει προς τα πίσω. Δύσκολο μεν να έρθει πίσω αλλά μην ριψοκινδυνέψουμε να μας έρθει στο κεφάλι.
Τσιμεντόλιθους καφάσια και άλλα παρεμφερή  δεν θα τα δοκίμαζα με τίποτα.

Αρχικά ξεκινάμε από τα απλά, λύνοντας και αφαιρώντας τον πίσω τροχό.
Και μετά έρχεται η σειρά του αμορτισέρ. Το βιβλίο του Haynes λέει ότι αρχικά αφαιρούμε την σέλα τα δύο πλαϊνά από το κουστούμι, το προστατευτικό της αλυσίδας  και το λευκό πλαστικό προστατευτικό (λασπωτήρας) που υπάρχει πίσω από το αμορτισέρ, εγώ θα πρόσθετα ότι βοηθάει πολύ να αφαιρεθούν η μπαταρία και το καπάκι - θήκη της, προκειμένου να έχουμε καλύτερο χώρο και καλύτερη οπτική. Προσοχή χρειάζεται στην στήριξη του δοχείου των υγρών του πίσω φρένου για να μην γυρίσει και πάρει αέρα το κύκλωμα.

Κατόπιν λύνουμε την κάτω βίδα του αμορτισέρ και μετά την πάνω βίδα του.

 

Και εδώ αναφέρει ότι τραβάμε με ένα «ελιγμό» το αμορτισέρ προς την αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας. Δεν ξέρω τι ελιγμό εννοεί αλλά για μένα δεν ήταν τόσο εύκολο. Και αυτό γιατί, όπως φαίνεται και στην φωτό, το αμορτισέρ είναι στριμωγμένο ανάμεσα στο κουτί των εργαλείων και το δοχείο του ψυκτικού υγρού.
Το δε ψαλίδι δεν μπορεί να πάει 3-4 πόντους πιο κάτω και να απελευθερώσει το αμορτισέρ, γιατί το εμποδίζει ο ψευτοκαταλύτης της εξάτμισης.



Χρειάζεται λοιπόν λίγο βίαιη συμπεριφορά για να ξεθηλυκώσουμε, συμπιέζοντας λίγο με ένα κατσαβίδι το αμορτισέρ, την κάτω βάση του αμορτισέρ, από το μοχλικό και φέρνοντάς το αριστερά να το τραβήξουμε πλέον προς τα κάτω. Δεν δοκίμασα και μάλλον βοηθάει, όπως διάβασα σε ένα ξένο forum, να αποσυμπιέσουμε εντελώς το ελατήριο πριν το ξεβιδώσουμε ώστε να μπορεί να συμπιεστεί ευκολότερα.



Και πάμε πλέον στο μοχλικό. Αρχικά ξεβιδώνουμε την βίδα που το συνδέει πάνω στο ψαλίδι. Αυτή ήταν και η δυσκολότερη να ξεσφίξει και λόγω αλάτων και μεγάλης ροπής σύσφιξης (64NM) αλλά και λόγω περιορισμένου χώρου. Μετά από αρκετό ψέκασμα με αντισκουριακό και με την χρησιμοποίηση του μαγικού εργαλείου, σφυριού, έλυσε.
Δεν συστήνω το ζέσταμα γιατί θα καταστρέψουμε τις τσιμούχες που υπάρχουν, εκτός και εάν έχουμε αποφασίσει να τις αντικαταστήσουμε.
Για να βγει όμως η βίδα θα πρέπει να αφαιρέσουμε την γλίστρα της αλυσίδας από το ψαλίδι, γιατί βρίσκει επάνω της.



Μας μένει λοιπόν να λύσουμε την βίδα που κρατάει το μοχλικό στον σκελετό της μοτό. Και εδώ όμως τα πράγματα δεν είναι όσο εύκολα τα λέει το βιβλίο. Ναι μεν, πλέον το ψαλίδι μπορεί να κινηθεί προς τα πάνω, όμως ο χώρος που αφήνει είναι πολύ λίγος για να μπορέσουμε να δουλέψουμε και το σημαντικότερο είναι ότι άντε και το λύσαμε στην συναρμολόγηση πως θα σφίξουμε σωστά με τόσο περιορισμένο χώρο; Για χρήση δυναμόκλειδου δεν το συζητώ.



Δυστυχώς εκείνο που δεν λέει η Haynes, είναι ότι για να βγει το μοχλικό θα πρέπει να αφαιρεθεί η εξάτμιση. Επειδή δεν ήθελα να μπλέξω με την εξαγωγή της εξάτμισης αποφάσισα, αν και το φοβόμουν, να αφαιρέσω το ψαλίδι ώστε και μπορέσω να λύσω το μοχλικό αλλά και επιτέλους να το  βάψω και να γρασαριστεί.
Αρχικά αφαιρούμε από το ψαλίδι το σωληνάκι του πίσω φρένου, σηκώνοντας λίγο τα άγκιστρα που το συγκρατούν και στηρίζουμε-δένουμε στον σκελετό την πίσω δαγκάνα.

Αφαιρούμε τα δύο προστατευτικά καπάκια του άξονα, δεξιά και αριστερά και ξεβιδώνουμε το παξιμάδι που υπάρχει στην δεξιά μεριά. Χτυπάμε τον άξονα με ένα σφυρί και με ένα κατάλληλο ζουμπά ή κάτι παρόμοιο που να προσαρμόζεται στο κέντρο του άξονα, προκειμένου να μην τραυματίσουμε το σπείρωμά του.



Στην δική μου περίπτωση, παρόλο που δεν είχε βγει ο άξονας εδώ και 125 χλδ χλμ , με έκπληξή μου «άκουσε» σχετικά εύκολα.
Βέβαια σε καμιά περίπτωση δεν ήταν δυνατόν να το τραβήξω από την απέναντι μεριά, οπότε χρησιμοποίησα ένα κομματάκι σκληρού ελαστικού παρεμβάλλοντάς το μεταξύ άξονα και σωλήνας, για να μην χτυπάω κατευθείαν επάνω στον άξονα, και τον αφαίρεσα.

 

Πριν αφαιρέσουμε τον άξονα, και εάν δεν έχουμε βοήθεια από δεύτερο άτομο, καλό είναι να δέσουμε το ψαλίδι πάνω στον σκελετό για να μην μας πέσει κάτω.

 

Μετά από την αφαίρεση του ψαλιδιού έχουμε πλέον τον χώρο για να λύσουμε το μοχλικό από τον σκελετό. Για να μπορέσουμε όμως να αφαιρέσουμε την βίδα που το κρατάει θα πρέπει να βγάλουμε την δεύτερη γλίστρα της αλυσίδας που είναι πάνω στον σκελετό.



Μετά από αυτό έχουμε επιτέλους το μοχλικό στα χέρια μας.
Και εδώ τα 2 δίπλα δίπλα.



Σειρά τώρα έχει ο έλεγχος των ρουλεμάν και των πίρων. η γνώμη μου είναι ότι την μεγάλη καταπόνηση την τρώει το ρουλεμάν που βρίσκεται στην στήριξη του μοχλικού με το ψαλίδι και αυτό είναι που θα έχει και την φθορά. για αυτό άλλωστε εκεί έχει και την μεγαλύτερη, σε διάμετρο, βίδα και διπλό ρουλεμάν.
Ίδωμεν

Μετά την επισκευή του μοχλικού, βάψιμο ψαλιδιού και επισκευή αμορτισέρ θα επανέλθω με το δέσιμο.





Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #5 on: Παρασκευή 13 Μάρτιος 2020, 11:02:01 πμ
Καταρχήν μπράβο που κατάφερες να λύσεις το πίσω μέρος, που είχε "μουλαρώσει". Πράγματι το 600 είναι μακράν πολύ πιο εύκολο στο λύσιμο του μοχλικού και του αμορτισέρ (δεν χρειάζεται να βγάλεις τίποτα, απλά ξεβιδώνεις αμορτισέρ και μοχλικό). Προτείνω καλό γυάλισμα / καθάρισμα του άξονα και άφθονο γράσσο κατά την τοποθέτηση όπως και όλες οι βίδες του μοχλικού. Μιας και έχεις βγάλει το ψαλίδι, εάν δεν έχεις αλλάξει τη γλύστρα του ψαλιδιού είναι καλή ιδέα να το κάνεις τώρα. Η γλύστρα αν θυμάμαι έχει περίπου €30. Ανυπομονώ να δω το δέσιμο και το μετά, περιμένουμε νέες φωτογραφίες  ;D

« Last Edit: Παρασκευή 13 Μάρτιος 2020, 11:09:06 πμ by stefosg »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9817
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #6 on: Παρασκευή 13 Μάρτιος 2020, 19:25:01 μμ
Ενα ευχαριστώ που το μοιράζεσαι μαζί μας κάτι που βοηθάει εμπλουτίζοντας την μηχανολογική βιβλιοθήκη του φόρουμ.

 :eusa_clap:



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #7 on: Σάββατο 14 Μάρτιος 2020, 21:59:46 μμ
Σωτηρη Sot Econ, ωραιος  :thumbright:

Να πω οτι εχω παρει ολοκληρο το πισω ψαλιδι με το μοχλικο απο αταλαιπωρητο Τρανσαλπ 650 φιλου (μαζι με καποια αλλα πραγματα) που τρακαρε και τοκοψε/τοδωσε σε ενα τοπικο συνεργειο αλλα το δικο μου δεν εχει κανενα τζογο ακομη παρα το πολλα και χωματινα χμ, σε καποια φαση ισως το βαλω κι'εγω πανω αντι να αλλαξω ρουλεμαν.


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #8 on: Κυριακή 15 Μάρτιος 2020, 15:26:49 μμ
Μπράβο Σωτήρη, καμμιά φορά ο άξονας μουλαρώνει και βγαίνει δύσκολα. Οι τυχεροί που έχουν 600άρι μπορούν να βάλουν και το αλουμινένιο της Άφρικα.



Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline alex 67

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 1
Reply #9 on: Παρασκευή 27 Μάρτιος 2020, 09:51:49 πμ
όταν έκανα την ίδια δουλειά στο δικό μου ότι πυρροί υπάρχουν στο πίσω σύστημα τα έφτιαξα στον τόρνο 3 χρόνια δεν έχω κανένα πρόβλημα και με πολύ λιγότερο κόστος από γνήσια