Hellas Transalp Forum

Λαμπάκια Φωτισμού οργάνων ΤΑ

Sotiris · 172807

Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #125 on: Σάββατο 02 Μάρτιος 2013, 15:00:31 μμ
τελικά είναι να μην βάλει ο Ιταλός το χέρι του...




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #126 on: Σάββατο 02 Μάρτιος 2013, 19:21:52 μμ
Δεν εχει θέμα το μηχανάκι, απλή λογική είναι.

Δεν το εκανε πρίν, το κάνει τώρα μετα την τοποθετηση των led.

αρα δίνεις 7 ευρώ και βάζεις canbus και ησυχάζεις, θα είναι led απλά θα αντιδρούν σαν λαμπάκια.



Offline Goikoetxea

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1759
Reply #127 on: Σάββατο 02 Μάρτιος 2013, 23:55:07 μμ
Δεν εχει θέμα το μηχανάκι, απλή λογική είναι.

Δεν το εκανε πρίν, το κάνει τώρα μετα την τοποθετηση των led.

Ναι, άλλα μηχανάκια δεν το έκαναν όμως...




Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #128 on: Κυριακή 03 Μάρτιος 2013, 03:45:27 πμ
Για ψάξου λίγο, μήπως έχεις πουθενά κανένα πατημένο καλώδιο
Πάτημενο καλώδιο στο καντραν? Στο φανάρι πίσω? Ή οπουδήποτε?



Αυτό δεν είναι καλό, σημαίνει οτι υπάρχει διαρροή στην πλεξούδα που δίνει τάση στο πίσω φαναρι, για το θέσης και το στόπ.

Να σημειώσω εδώ (δεν το έγραψα πριν)
Ότι εχω βάλει και στο πίσω φανάρι λάμπα λεντ.. ( Τ20 7443)
Μήπως παίζει κάποιο ρόλο αυτό.??
Εννοώ να υπάρχει διαρροή από την πίσω λάμπα (επειδή αυτή είναι διπλής σκάλας hi low)




Quote
Ομως όλα αυτά τα προβήματα δεν θα υπήρχαν αν χρησιμοποιούσατε led τύπου canbus.
Τα ξέρω τα canbus, αλλά πίστευα ότι δεν τα χρειαζόμαστε καθώς δεν έχουμε ειδική ένδειξη για καμμένη λάμπα.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline ΓIANNHΣ

  • Γιάννης Αποστόλου
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3763
Reply #129 on: Κυριακή 03 Μάρτιος 2013, 10:03:11 πμ
Τα έβαλα και γω τα Ledakia!!! Πολύ καλό αποτέλεσμα!!
Ομως απο τις ενδειξεις "φλας","κενό","λάδι" θα τα ξαναβγάλω γιατι με ξεματιάζουν!!! :o

Του λαδιού να το βγάλεις σίγουρα γιατί μπορεί να ανάβει χωρίς να έχεις πρόβλημα και να σε μπερδεύει.

και............Ledakia στους καθρέπτες!!!!
και............Ledaki στη μικρή σκάλα Θέσης!!!!!   :goofy:

Στους καθρέπτες πως τα προσάρμοσες; Βάλε καμιά φωτογραφία ημέρας


Ποτέ μην μαλώνεις με έναν ηλίθιο.
Θα σε ρίξει στο επίπεδο του και θα σε νικήσει λόγω μεγαλύτερης εμπειρίας


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #130 on: Κυριακή 03 Μάρτιος 2013, 11:45:36 πμ
Ε! εσείς το παρακάνατε, θα αυτοκτονήσουν τα μηχανάκια απο την High-end τεχνολογία :2hysterical:

 
Ναι, άλλα μηχανάκια δεν το έκαναν όμως...

Αυτή είναι η ομορφιά της μοναδικότητας. :2hysterical:

Πάτημενο καλώδιο στο καντραν? Στο φανάρι πίσω? Ή οπουδήποτε?


Να σημειώσω εδώ (δεν το έγραψα πριν)
Ότι εχω βάλει και στο πίσω φανάρι λάμπα λεντ.. ( Τ20 7443)
Μήπως παίζει κάποιο ρόλο αυτό.??
Εννοώ να υπάρχει διαρροή από την πίσω λάμπα (επειδή αυτή είναι διπλής σκάλας

Τα ξέρω τα canbus, αλλά πίστευα ότι δεν τα χρειαζόμαστε καθώς δεν έχουμε ειδική ένδειξη για καμμένη λάμπα.

Δεν πιστεύω οτι εχεις θέμα με καλώδια.

Η πίσω λάμπα με led πώς ανάβει? Ολα τα led  στο στόπ και ολα τα led σε θέσης αλλά με μειωμένη φωτεινότητα?
Αν ισχύει αυτό τότε είναι κατασκευή που το επιτυγχάνει με αντίσταση σε σειρά, αυτό σημαίνει λόγω κατασκευής οτι πάντα ανάμεσα σε στοπ και φώτα θέσης θα υπάρχει μια διαρροή ανάλογα με την αντίσταση.
Οταν είχες τα κλασικά λαμπάκια  στα όργανα λόγω φορτίου που σημαίνει μεγαλύτερο ρεύμα και επειδή η αντίσταση προκαλεί πτώση τάσης ανάλογα με το ρεύμα που την διαρρέει, η πτώση τασης ηταν μεγαλη και δεν άναβαν εστω και χαμηλά, εβαλες τώρα τα led , αν εχεις και μπροστά led ακόμα χειρότερα ...., και το ρεύμα μειώθηκε οποτε εμφάνισε το φαινόμενο.

Η λύση είναι , η διατηρείς την τωρινή κατασταση τοποθετώντας δύο διόδους Schottky σε σειρά με την πίσω λάμπα μια στο καλώδιο για το στοπ και μια στο καλώδιο για το θέσης, η αλλάζεις τα led στα όργανα με cunbus.

Oμως γιατί τέτοια λάμπα πίσω?  Πόσα led εχει? 19 η 22 ? Υπολόγισε οτι κάθε 5050 SMD LED = 20 Lumen  και
40 LUMEN = 1W , δλδ με άλλα λόγια αν εχει 22*20=440lms, η κλασική των 21W δίνει 21*40=840lms, αρα εχεις την μισή φωτεινότητα γιατί?
Και να μην σου πώ οτι οι λάμπα αυτή με τα led δεν εστιάζει σωστα ούτε στο κατοπτρο ούτε στους φακούς του κρυστάλου.

Aν εχεις κέφι και ωρα διάβασε εδώ:   http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,19286.0.html



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #131 on: Κυριακή 03 Μάρτιος 2013, 20:16:53 μμ
...
Αν ισχύει αυτό τότε είναι κατασκευή που το επιτυγχάνει με αντίσταση σε σειρά, αυτό σημαίνει λόγω κατασκευής οτι πάντα ανάμεσα σε στοπ και φώτα θέσης θα υπάρχει μια διαρροή ανάλογα με την αντίσταση.
Οταν είχες τα κλασικά λαμπάκια  στα όργανα λόγω φορτίου που σημαίνει μεγαλύτερο ρεύμα και επειδή η αντίσταση προκαλεί πτώση τάσης ανάλογα με το ρεύμα που την διαρρέει, η πτώση τασης ηταν μεγαλη και δεν άναβαν εστω και χαμηλά, εβαλες τώρα τα led , αν εχεις και μπροστά led ακόμα χειρότερα ...., και το ρεύμα μειώθηκε οποτε εμφάνισε το φαινόμενο.

Η λύση είναι , η διατηρείς την τωρινή κατασταση τοποθετώντας δύο διόδους Schottky σε σειρά με την πίσω λάμπα μια στο καλώδιο για το στοπ και μια στο καλώδιο για το θέσης, η αλλάζεις τα led στα όργανα με cunbus.
...
Μ' αρεσει ρε  να σε διαβαζω και ας μην καταλαβαινω γρι! :2hysterical:
 Τσιμπα μια :beer:



Offline stamatis

  • Μέλος HTC
  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 203
  • ΜΑΓΚΕΣ.... ΚΑΒΑΛΑΤΕ ΟΣΟ ΚΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ !!!
Reply #132 on: Κυριακή 03 Μάρτιος 2013, 20:26:00 μμ
Μ' αρεσει ρε  να σε διαβαζω και ας μην καταλαβαινω γρι! :2hysterical:
 Τσιμπα μια :beer:
  το αυτο ,    ισχυει  και δι εμε  Κωστη!  :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:



Offline nikosfp

  • maglowVE
  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 247
  • Mακάρι οι νέοι να ήξεραν και οι γέροι να μπορούσαν
    • Optimal Ρasual Dating - Verified Women
Reply #133 on: Δευτέρα 04 Μάρτιος 2013, 09:26:31 πμ
Οντως ειναι αψογος!!!


Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #134 on: Δευτέρα 04 Μάρτιος 2013, 12:26:21 μμ

Η πίσω λάμπα με led πώς ανάβει? Ολα τα led  στο στόπ και ολα τα led σε θέσης αλλά με μειωμένη φωτεινότητα?
Ακριβώς αυτό.. Η λάμπα είναι hi low
Δεν είναι όπως η προηγούμενη που είχε δύο τρίχες, μια για θέση μια για φρένο.
 


Quote
Αν ισχύει αυτό τότε είναι κατασκευή που το επιτυγχάνει με αντίσταση σε σειρά, αυτό σημαίνει λόγω κατασκευής οτι πάντα ανάμεσα σε στοπ και φώτα θέσης θα υπάρχει μια διαρροή ανάλογα με την αντίσταση.
Οταν είχες τα κλασικά λαμπάκια  στα όργανα λόγω φορτίου που σημαίνει μεγαλύτερο ρεύμα και επειδή η αντίσταση προκαλεί πτώση τάσης ανάλογα με το ρεύμα που την διαρρέει, η πτώση τασης ηταν μεγαλη και δεν άναβαν εστω και χαμηλά, εβαλες τώρα τα led , αν εχεις και μπροστά led ακόμα χειρότερα ...., και το ρεύμα μειώθηκε οποτε εμφάνισε το φαινόμενο.

Δηλαδή και πριν υπήρχε διαρροή, αλλά απλά δεν άναβαν τα λαμπάκια στο καντράν επειδή δεν ήταν λεντ..?
(τις λεντ πίσω αλλά και στο μπροστά φανάρι τις εχω βάλει εδώ και 3 μήνες)

Quote
Η λύση είναι , η διατηρείς την τωρινή κατασταση τοποθετώντας δύο διόδους Schottky σε σειρά με την πίσω λάμπα μια στο καλώδιο για το στοπ και μια στο καλώδιο για το θέσης,
Αν και δεν κατάλαβα αυτό που γράφεις..
Εκείνο που με ενδιαφέρει.. Είναι αν θα εχω πρόβλημα σε περίπτωση που τα αφήσω έτσι..?

ανάβουν ελάχιστα και γίνεται αντιληπτό μόνο την νύχτα.. Που όμως έτσι κι αλλιώς θα τα αναψω από τον διακόπτη για να μετακινηθώ
Μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα από αυτό?


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #135 on: Δευτέρα 04 Μάρτιος 2013, 12:32:06 μμ
Quote
Oμως γιατί τέτοια λάμπα πίσω? ...
Και να μην σου πώ οτι οι λάμπα αυτή με τα led δεν εστιάζει σωστα ούτε στο κατοπτρο ούτε στους φακούς του κρυστάλου.

Την έβαλα από απλή περιέργεια..


Τώρα για το άλλο που λες..
Η νέες λάμπες λεντ και έτσι όπως τις έχουν φτιαγμένες γύρο γύρο τα τσιπάκια..
Δεν έχουν καμία σχέση με της παλιές λεντ, και σε δύναμη και σε διάχυση.

Φυσικά και το πίσω φανάρι είναι φτιαγμένο για την παλιά λάμπα, όμως δεν είναι όπως το μπροστά που χρειάζεται ακρίβεια χιλιοστού στη λάμπα.

Στο δια ταύτα..?
Έχει και καλύτερη διάχυση φωτός η λεντ.. (έτυχε)
Όσο για την δύναμη.. Στο φως θέσης είναι ελαφρώς δυνατότερη η λεντ.. Στο φρένο είναι ελαφρώς δυνατότερη η παλιά πυρακτώσεως

Πόσα led εχει? 19 η 22 ? Υπολόγισε οτι κάθε 5050 SMD LED = 20 Lumen  και
40 LUMEN = 1W , δλδ με άλλα λόγια αν εχει 22*20=440lms, η κλασική των 21W δίνει 21*40=840lms,

Εδώ δασκάλε Παρότι κατέχεις πολλά μαστερ με το θέμα..
θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
Τα (σχετικά ) νούμερα για την απόδοση των λεντ και των άλλων λαμπτήρων.. Δεν είναι αυτα που αναφέρεις.
Τα SMD λεντ έχουν απόδοση 1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ
Οι κοινές λάμπες των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων είναι (εκτός από αυτές των προβολέων) είναι λάμπες πυρακτώσεως.
Που σημαίνει περίπου 1w=12 lum
(οι αλογονου των προβολέων είναι περίπου 1w=25 lumens)

Άρα. Για το πίσω φανάρι
Η απλή λάμπα που είναι πυρακτώσεως, βγάζει 5w Χ 12 = 60 lumens
Και στο φρένο.. 21w Χ 12 = 252 lumens

Η λεντ που εχω βάλει, είχε ονομαστική μέγιστη κατανάλωση 2,4w και απ ότι εχω καταλάβει αλλά και μάθει.. Το φως θέσης έχει την μισή.. Δηλαδή 1,2w
Οπότε.
Φως θέσης 1,2w Χ 80 = 96 lumens
Φως φρένου 2,4w Χ 80 = 192 lumens

Έτσι επιβεβαιώνεται και αυτό που έγραψα πιο πάνω..
Ότι σαν φως θέσης είναι καλύτερη η λεντ..
Αλλά στο φως φρένου είναι καλύτερη η πυρακτώσεως..


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #136 on: Δευτέρα 04 Μάρτιος 2013, 19:13:51 μμ
Ακριβώς αυτό.. Η λάμπα είναι hi low
Δεν είναι όπως η προηγούμενη που είχε δύο τρίχες, μια για θέση μια για φρένο.

Εδώ είναι το πρόβλημα, η κοινή λάμπα εχει δύο νήματα αλλά ανεξάρτητα το ενα απο το άλλο.
Στην led εχεις ενα νήμα που απλά ανάβει χαμηλά η δυνατά ανάλογα την εν σειρά αντίσταση.

Δηλαδή και πριν υπήρχε διαρροή, αλλά απλά δεν άναβαν τα λαμπάκια στο καντράν επειδή δεν ήταν λεντ..?
(τις λεντ πίσω αλλά και στο μπροστά φανάρι τις εχω βάλει εδώ και 3 μήνες)

Οχι πριν δεν υπήρχε, στο εξήγησα πιό πάνω.

Αν και δεν κατάλαβα αυτό που γράφεις..
Εκείνο που με ενδιαφέρει.. Είναι αν θα εχω πρόβλημα σε περίπτωση που τα αφήσω έτσι..?

Σύμφωνα με το ηλεκτρικό διάγραμμα το Stop και το Tail μοιράζονται την ίδια ασφάλεια, αρα δεν εχεις θέμα να τροφοδοτείς κάτι άλλο φρενάροντας.
Αν δλδ δεν σε ενοχλεί απο αισθητικής απόψεως .... δεν εχεις θέμα.

Η νέες λάμπες λεντ και έτσι όπως τις έχουν φτιαγμένες γύρο γύρο τα τσιπάκια..
Δεν έχουν καμία σχέση με της παλιές λεντ, και σε δύναμη και σε διάχυση.

Η μορφή άλλαξε οχι ο ημιαγωγός, βγήκαν τσιπάκια που εχουν πλεον συστοιχίες απο led και αυξήθηκε η φωτεινότητα.

Έχει και καλύτερη διάχυση φωτός η λεντ.. (έτυχε)

Φυσικά αφού δεν εστιάζει ...


Εδώ δασκάλε Παρότι κατέχεις πολλά μαστερ με το θέμα..
θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
Τα (σχετικά ) νούμερα για την απόδοση των λεντ και των άλλων λαμπτήρων.. Δεν είναι αυτα που αναφέρεις.
Τα SMD λεντ έχουν απόδοση 1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ
Οι κοινές λάμπες των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων είναι (εκτός από αυτές των προβολέων) είναι λάμπες πυρακτώσεως.
Που σημαίνει περίπου 1w=12 lum
(οι αλογονου των προβολέων είναι περίπου 1w=25 lumens)

Άρα. Για το πίσω φανάρι
Η απλή λάμπα που είναι πυρακτώσεως, βγάζει 5w Χ 12 = 60 lumens
Και στο φρένο.. 21w Χ 12 = 252 lumens

Η λεντ που εχω βάλει, είχε ονομαστική μέγιστη κατανάλωση 2,4w και απ ότι εχω καταλάβει αλλά και μάθει.. Το φως θέσης έχει την μισή.. Δηλαδή 1,2w
Οπότε.
Φως θέσης 1,2w Χ 80 = 96 lumens
Φως φρένου 2,4w Χ 80 = 192 lumens

Έτσι επιβεβαιώνεται και αυτό που έγραψα πιο πάνω..
Ότι σαν φως θέσης είναι καλύτερη η λεντ..
Αλλά στο φως φρένου είναι καλύτερη η πυρακτώσεως..

Eδώ τι να σου απαντήσω?

Θα τα πάρω με την σειρά, πρώτον τα Lumen είναι μονάδα ισχύος φωτός δλδ αφορά την φωτεινότητα αλλά σε συγκεκριμένη επιφάνεια και σε συγκεκριμένη αποσταση απο την φωτεινή πηγή..
Τα Watt είναι μονάδα ισχύος ρεύματος, αρα αυτά τα μεγεθη δεν μπορουν να συγκριθούν, είναι σαν να ζυγίζω ενα κιλο πατατες με ενα κιλό ντομάτες , θα εχω δύο κιλά απο τι?
Εντελώς εμπειρικά εχουν καταλήξει σε μια μπακαλίστικη σχέση οτι 40 LUMEN = 1W αλλά και αυτό δεν ισχύει.

Το οτι τα led άλλαξαν ναι άλλαξαν, αλλά σε μορφή, ο ημιαγωγός είναι ίδιος. Και αυτά που αποκαλείς τσιπάκια δεν είναι τπτ άλλο απο led επιφανειακής στήριξης (smd led)  που εχουν τρία ''κλασικά'' led σε κάθε ενα.

Αν πάς εδώ http://www.wayjun.com/Datasheet/Led/5050%20SMD%20LED.pdf  που είναι οι προδιαγραφές των 5050 ( αναφερονται ετσι επειδή η κάθε πλευρά τους είναι 5mm) θα δείς οτι στα οπτικά χαρακτηριστικά τους τα λευκά εχουν μέγιστη φωτεινότητα 6000 mcd (μιλικαντέλες) και μάλιστα σε γωνία 120 μοιρών.

Αν εδώ στον μετατροπέα   http://led.linear1.org/lumen.wiz   δώσεις 6000 mcd , και απο κάτω 120 μοίρες θα σου δώσει : Approximate luminous flux: 18.850 lumens.

Αρα η λάμπα που εχεις βάλει αν εχει 25 led θα δίνει 25*18,9 = 470 lumens

Τώρα το πώς βγαίνει αυτό:  <<1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ>>  δεν το ξέρω. 
Στο πρώτο σκέλος  υπάρχει αυτό:  http://www.rapidtables.com/calc/light/watt-to-lumen-calculator.htm   που για LED lamp δίνει 21W = 1260lm, που και πάλι είναι αυθαίρετο, δλδ σου πετάει ενα LED lamp και τέλος, τι λάμπα? με πόσα και τι είδος led?
Στο δεύτερο πάλι δεν καταλαβαίνω πώς μια λάμπα με 50  ίδια led αποδίδει σαν μια με 10 led .

Aυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι το όλο θεμα είναι αγνωστο σε πολλούς με αποτελεσμα να εκμεταλεύονται ορισμένοι επιτήδειοι  την άγνοια του κόσμου και να προοθούν τα προιόντα τους.





« Last Edit: Δευτέρα 04 Μάρτιος 2013, 19:16:04 μμ by Stoneman »



Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #137 on: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 04:03:43 πμ
Σαφώς και δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας που να μας λέει την σχέση lumen με watt κτλ
Αυτα που ανέφερα ήταν σχετικά και βάση κάποιων παρατηρήσεων από την ονομαστική φωτεινότητα διάφορων λαμπτήρων.
Είτε αυτοί είναι φακοί είχε προβολείς οχημάτων είτε λάμπες οικιακές..

Έτσι λοιπόν από σκόρπιες πληροφορίες δεδομένα.. Εχω καταλήξει σε αυτα που έγραψα.

Πολύ καλό πάντως το λινκ που έβαλες με τον υπολογιστή.
Το οποίο αποδεικνύει ότι το κάθε λεντ.. ΔΕΝ έχει δεδομένη απόδοση σε lumen... Ούτε δεδομένη κατανάλωση σε watt.
Αυτα τα δύο όμως.. (lumen watt) έχουν σχέση μεταξύ τους, σε όλες τις λάμπες.

<< Θα τα πάρω με την σειρά,
πρώτον τα Lumen είναι
μονάδα ισχύος φωτός δλδ
αφορά την φωτεινότητα αλλά
σε συγκεκριμένη επιφάνεια
και σε συγκεκριμένη αποσταση απο την φωτεινή
πηγή >>
Αυτα είναι τα lux, όχι τα lumen

< θα δείς οτι στα
οπτικά χαρακτηριστικά τους τα
λευκά εχουν μέγιστη φωτεινότητα 6000 mcd
(μιλικαντέλες) και μάλιστα σε
γωνία 120 μοιρών>>
Μήπως οι 120 μοίρες δεν είναι το άνοιγμα-διάχυση.. Αλλά η γωνία της πηγής με την επιφάνεια καταγραφής..?

Δες και αυτό www.electrocover.com.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=64&lang=el
« Last Edit: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 04:09:27 πμ by kostasj »


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #138 on: Τρίτη 05 Μάρτιος 2013, 09:04:21 πμ
Δεν εχω εμβαθύνει και τόσο , και εγώ οτι ξέρω τα εχω διαβάσει και εχω κρατησει σημειώσεις ,, πάντως απο οτι βλέπω εχεις δίκιο με την διαφορά Lux και Lumen.
Aν παρατήρησες στο Lumen γράφει στο λινκ που εδωσες οτι αναφερεται σε ''στερεά γωνία'' δλδ αφορά κώνο.

Α)  Σαφώς και δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας που να μας λέει την σχέση lumen με watt κτλ
Αυτα που ανέφερα ήταν σχετικά και βάση κάποιων παρατηρήσεων από την ονομαστική φωτεινότητα διάφορων λαμπτήρων.
Είτε αυτοί είναι φακοί είχε προβολείς οχημάτων είτε λάμπες οικιακές..

Β)Έτσι λοιπόν από σκόρπιες πληροφορίες δεδομένα.. Εχω καταλήξει σε αυτα που έγραψα.


Γ) Μήπως οι 120 μοίρες δεν είναι το άνοιγμα-διάχυση.. Αλλά η γωνία της πηγής με την επιφάνεια καταγραφής..?



Α)  Και δεν μπορεί να υπάρξει
Β)  Το ίδιο και εγώ, αλλά υπάρχουν πολλές αναφορές σε προιόντα που παραπλανούν με τις προδιαγραφές που δίνουν.
Γ) Πιστεύω οτι αφορά ενα κώνο φωτός κάθετο στην επιφάνεια που γίνεται η μέτρηση.



Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #139 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 04:30:03 πμ
είναι σπαζοκεφαλιά...
Και υπάρχουν κάποια πράγματα που γίνονται 'ανεξήγητα'

Πχ.. Πως γίνεται μια λάμπα με 5 τσιπάκια 5050 SΜD να έχει κατανάλωση 0,8w... Ενώ μια άλλη με 27 ίδια τσιπάκια να έχει 2w..?
Η'.. Πώς γίνεται σε φακούς, ένα τσιπάκι που είναι όσο δύο κεφάλια  καρφίτσας.. Να βγάζει 100 lumen..?

Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει σχέση watt και lumen.. Όχι απόλυτη.. Αλλά υπάρχει.



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #140 on: Τετάρτη 06 Μάρτιος 2013, 14:53:30 μμ
Ναί υππαρχει αλλά πιστεύω είναι εμπειρική, και αυτό επιτρέπει σε μερικούς να την ρυθμίζουν σύμφωνα με τα λεγόμενά τους.

Οσο για την ηλεκτρική ισχύ, ξέρουμε οτι P=U*I, οπου U η τάση σε Volts, και I το ρεύμα σε Ampere.
Ενα led 5050 τραβάει 20mA μέγιστο ρεύμα (συνεχούς λειτουργίας αφού του εχω δώσει και 40 όπου απλά βράζει) στα 3Volt , αυτό δίνει ισχύ : 3* 20/1000= 0,06Watt οπότε οπως καταλαβαίνεις και 40 να εχεις απο δαύτα δεν φτάνεις τα 2W με τπτ.
H κάτι άλλο συμβαίνει και δεν τόχουμε πιάσει εμείς.
Που θα πάει όμως .... :goofy:

Οσο για τα High Power Led οπως αυτά  http://www.snowdragonledhk.com/new-led-high-power-50w-100w-300w.htm



.... εχουν κουφές τάσεις και αν παρατηρήσεις μεγαλη εκλυση θερμότητας και απαιτήσεις για ψύξη.

Ρίξε μια ματιά στην σελίδα αυτή εχει πολλές πληροφορίες για καθε τυπο led.



Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #141 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 02:14:51 πμ


Οσο για την ηλεκτρική ισχύ, ξέρουμε οτι P=U*I, οπου U η τάση σε Volts, και I το ρεύμα σε Ampere.
Ενα led 5050 τραβάει 20mA μέγιστο ρεύμα (συνεχούς λειτουργίας αφού του εχω δώσει και 40 όπου απλά βράζει) στα 3Volt , αυτό δίνει ισχύ : 3* 20/1000= 0,06Watt οπότε οπως καταλαβαίνεις και 40 να εχεις απο δαύτα δεν φτάνεις τα 2W με τπτ.
Αυτό στα 3V..
Στα 12V και σύμφωνα με αυτό γράφεις.. Μπορεί να φτάσει  0,24 W το ένα..
Δηλαδή  9 λεντ μπορούν να ξεπεράσουν τα 2W


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #142 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 09:40:17 πμ
Αυτό στα 3V..
Στα 12V και σύμφωνα με αυτό γράφεις.. Μπορεί να φτάσει  0,24 W το ένα..
Δηλαδή  9 λεντ μπορούν να ξεπεράσουν τα 2W

Εδώ με μπέρδεψες, η εγώ δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου.

Τα led τοποθετούνται σε σειρά σαν μπαταρίες δλδ όπου η τάση τους αθροίζεται ενώ το ρεύμα παραμένει το ίδιο.
Και παράλληλα όπου η τάση παραμένει η ίδια ενώ αθροίζεται το ρεύμα τους.

Πχ: αν η συνδεσμολογία που θέλουμε να κάνουμε είναι με τα κοινα πλέον 5050 που γνωρίζουμε οτι εχουν τάση λειτουργίας τα 3V και ρευμα 0.02Α.

Αν στην πρώτη περίπτωση θέλουμε να βγάλουμε τάση 12V , τοποθετούμε 4 led σε σειρά (3V*4-12V) αλλά το ρεύμα τους θα είναι 20mA. Aρα η ισχύς τους είναι 12V*0.02Α=0.24W.

Στην δεύτερη περίπτωση διατηρώντας την τάση στα 3V αν τοποθετήσουμε 4 led παράλληλα έχουμε τάση 3V και ρεύμα 4*0,02Α=0,08Α, αρα η ισχύς θα είναι 3V*0.08Α=0,24W.

Aρα μια η άλλη, η 4 τεμαχια σε σειρά, η 4 σε παράλληλη τοποθετηση εχουμε ίδια (φυσικό αυτό) απαίτηση σε ισχύ.

Δεν είναι λοιπόν 0,24 Watt το ένα αλλά όλα μαζί. Επειδή βάζουμε τα led παρείτσα δεν σημαίνει οτι ανεβάζουν την ισχύ τους με μαγικό τρόπο.
Και για να βγούν τα 2W με οποιαδήποτε συνδεσμολογία θέλουμε 100 led οτι και να κάνουμε.

Ισως όμως μερικοί να μετράνε την φωτεινή ισχύ, και με ενα ''δικό τους'' τρόπο την μετατρέπουν σε ηλεκτρική, ασε που αν μπλέξεις με μελέτη απο κάτοπτρα και φακούς μπαίνουν μέσα τέτοιες παράμετροι ..... προσωπικά ακρη δεν βγάζω.
« Last Edit: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 09:42:40 πμ by Stoneman »



Offline kostasj

  • >>>>>>
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1523
Reply #143 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 16:25:08 μμ
πρώτη περίπτωση θέλουμε να βγάλουμε τάση 12V , τοποθετούμε 4 led σε σειρά (3V*4-12V) αλλά το ρεύμα τους θα είναι 20mA. Aρα η ισχύς τους είναι 12V*0.02Α=0.24W.



Στην δεύτερη περίπτωση διατηρώντας την τάση στα 3V αν τοποθετήσουμε 4 led παράλληλα έχουμε τάση 3V και ρεύμα 4*0,02Α=0,08Α, αρα η ισχύς θα είναι 3V*0.08Α=0,24W.

Μάλλον το βλέπουμε από διαφορετική οπτική γωνία..

Αφού στη μοτοσυκλέτα ή το αυτοκίνητο έχουμε τάση 12V
Το δεύτερο παράδειγμα απορρίπτεται..

Όπως όμως και το πρώτο..
αφού για να έχουμε 12V (σε σειρά τεσσάρων λεντ)
Πως γίνεται να υπάρχουν 5 ή 9 ή 15 ή 22 κτλ λεντ σε μια λάμπα.?


Τα 3V στο καθένα.. Πως προκύπτει ότι είναι δεδομένα?


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  ???


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #144 on: Κυριακή 10 Μάρτιος 2013, 18:38:53 μμ
Μάλλον το βλέπουμε από διαφορετική οπτική γωνία..

Δεν το νομίζω, απλά δεν ξερω τι γνώσεις έχεις και ''ξεφεύγω''.

Αφού στη μοτοσυκλέτα ή το αυτοκίνητο έχουμε τάση 12V
Το δεύτερο παράδειγμα απορρίπτεται..

Οχι.

Όπως όμως και το πρώτο..
αφού για να έχουμε 12V (σε σειρά τεσσάρων λεντ)
Πως γίνεται να υπάρχουν 5 ή 9 ή 15 ή 22 κτλ λεντ σε μια λάμπα.?

Οχι, στον αυτ/το και την μοτοσυκλετα εχουμε μπαταρία 12V και σύστημα φόρτισης εως 14.5V.
Επειδή όμως δεν μπορούμε να εχουμε τέτοια τάση τοποθετούμε πχ 4 led των 3V σε σερά και εχουμε τα 12V, τα υπόλοιπα όμως 2.5V που περισσεύουν τα ρίχνουμε σε μια αντίσταση.
Αυτή είναι και η φθηνή λύση, γιατί τα led αποδίδουν την μέγιστη φωτεινότητα κοντά στην μέγιστη τάση λειτουργείας τους αρα μια μεταβολή 2.5V τα κάνει να ανεβοκατεβάζουν φωτεινότητα , πράμα ανεπιθύμητο.
Η σωστή λύση είναι η τοποθετηση ενός σταθεροποιητή τάσης.

Τα 5 ή 9 ή 15 ή 22 κτλ led  σε μια λάμπα μπαίνουν η με συνδοιασμό των δύο περιπτώσεων που σου ανέφερα, η με την τοποθετηση led και σε σειρά αντίστασης η αντιστάσεων.

Πχ: Αν θές 5 led mπορείς να συνδέσεις ta 4 σε σειρά και μετα αντίσταση, και το ενα μόνο του με μεγαλύτερη αντίσταση.
Στα 9 απλά βάζεις 3 τετράδες και το ενα μόνο του. κλπ.
Πάντα όμως βάζουμε αντιστάσεις σε σειρά υπολογισμένες για την διαφορά τάσης που πιθανόν να έχουμε.
Στο σχέδιο παρακάτω βλέπεις την συνδεχμολογία για τα 5 και τα 20 που είναι 5 παραλληλα και ου 5αδες σε σειρά. Βασικά οι συνδοιασμοί είναι άπειροι και βασλιζονται στο να πετύχουμε την επιθυμητή τάση και ρεύμα λειτουργίας.
Στο σχέδιο στα 5 led εχουμε ρεύμα 20mA για την 4αδα και άλλα 20 για το ενα σύνολο 40mA.

Στα 20 εχουμε κάθε παράλληλος κλάδος 100mA και επειδή είναι όλα σε σειρά το συνολικό είναι 100mA.

Στο σχέδιο κάτω δείχνω ενα 5050 που αποτελείται απο 3 led που αν τοποθετηθούν σε σειρά τροφοδοτούνται με 9V και 20mA, φυσικά και εδώ μπαίνει αντίσταση για να δουλέψει στα 12V.



Τα 3V στο καθένα.. Πως προκύπτει ότι είναι δεδομένα?

Aφού βάσει προδιαγραφών αυτή είναι η μέγιστη τάση λειτουργίας.



Offline gkourmoul1

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 58
Reply #145 on: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 00:50:46 πμ
Λιγες μερες πριν αλλαξα τα 3 λαμπακια της πινακα οργανων, μιας και ειχε καει ενα.

Απο 1,7 εβαλα 5 watt για δοκιμη. Ηθελα να βαλω των 3watt αλλα ο μαστορας δεν ειχε διαθεσιμα.

Ειναι αρκετα δυνατα. Δεν με ενοχλουν στην οδηγηση, αλλα σιγουρα θελουν εξοικειωση... Αλλοι θα τα θεωρουσαν ενοχλητικα.





Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #146 on: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 09:07:56 πμ
Λιγες μερες πριν αλλαξα τα 3 λαμπακια της πινακα οργανων, μιας και ειχε καει ενα.

Απο 1,7 εβαλα 5 watt για δοκιμη. Ηθελα να βαλω των 3watt αλλα ο μαστορας δεν ειχε διαθεσιμα.

Ειναι αρκετα δυνατα. Δεν με ενοχλουν στην οδηγηση, αλλα σιγουρα θελουν εξοικειωση... Αλλοι θα τα θεωρουσαν ενοχλητικα.

Βγάλτα αμέσως, θα σου κάψουν τα ελαστικά βίσματα που θηλυκώνουν στην πίσω πλευρά των οργάνων, σε λίγο καιρό θα τα βγάζεις και θα τρίβονται σαν ρύζι.

Τα 1.7W δεν υπάρχουν στην αγορά , πωλούνται μόνο σαν γνήσια ανταλλακτικά με κόστος 3 ευρώ το ενα !!!  :cussing:

Αυτός είναι και ο λόγος που έβαλα led.



Offline gkourmoul1

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 58
Reply #147 on: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 14:46:55 μμ
Και η φαση ειναι οτι ρωτησα τον μαστορα στο επισημο σερβις εαν ειναι αξιοπιστη αυτη η λυση και απαντησε καταφατικα....

Θα τα ξανααλλαξω με την πρωτη ευκαιρια.

Ευχαριστω για την συμβουλη!



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9816
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #148 on: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 16:31:26 μμ
Και εγώ ευχαριστώ που την λαμβάνεις υπ' όψιν σου.

Ο κωδικός είναι  34909MCB611, περιγραφή BULB, WEDGE BASE(NIPPON SEIKI) (12V 1,7W H.D).
Τιμή Σαρακάτση 1.80€ (απο 3.1 που είχα ρωτήσει πριν 2 χρόνια) και 2.5 ευρώ εξω http://www.cmsnl.com/products/bulb-wedge-base1_34909mcb611/  με μια ψαχτική σαν 12V  1.7W  βγάζει πολλά αποτελέσματα.




Offline jsiaper

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 52
Reply #149 on: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 18:12:08 μμ
Τα led ειναι φανταστικα!!!!!! Τα τοποθετησα και πραγματικα αξιζει!! Value for money 10/10!!! 


Σας ευχαριστω ολους!!
« Last Edit: Πέμπτη 14 Μάρτιος 2013, 19:19:37 μμ by jsiaper »