Ακριβώς αυτό.. Η λάμπα είναι hi low
Δεν είναι όπως η προηγούμενη που είχε δύο τρίχες, μια για θέση μια για φρένο.
Εδώ είναι το πρόβλημα, η κοινή λάμπα εχει δύο νήματα αλλά ανεξάρτητα το ενα απο το άλλο.
Στην led εχεις ενα νήμα που απλά ανάβει χαμηλά η δυνατά ανάλογα την εν σειρά αντίσταση.
Δηλαδή και πριν υπήρχε διαρροή, αλλά απλά δεν άναβαν τα λαμπάκια στο καντράν επειδή δεν ήταν λεντ..?
(τις λεντ πίσω αλλά και στο μπροστά φανάρι τις εχω βάλει εδώ και 3 μήνες)
Οχι πριν δεν υπήρχε, στο εξήγησα πιό πάνω.
Αν και δεν κατάλαβα αυτό που γράφεις..
Εκείνο που με ενδιαφέρει.. Είναι αν θα εχω πρόβλημα σε περίπτωση που τα αφήσω έτσι..?
Σύμφωνα με το ηλεκτρικό διάγραμμα το Stop και το Tail μοιράζονται την ίδια ασφάλεια, αρα δεν εχεις θέμα να τροφοδοτείς κάτι άλλο φρενάροντας.
Αν δλδ δεν σε ενοχλεί απο αισθητικής απόψεως .... δεν εχεις θέμα.
Η νέες λάμπες λεντ και έτσι όπως τις έχουν φτιαγμένες γύρο γύρο τα τσιπάκια..
Δεν έχουν καμία σχέση με της παλιές λεντ, και σε δύναμη και σε διάχυση.
Η μορφή άλλαξε οχι ο ημιαγωγός, βγήκαν τσιπάκια που εχουν πλεον συστοιχίες απο led και αυξήθηκε η φωτεινότητα.
Έχει και καλύτερη διάχυση φωτός η λεντ.. (έτυχε)
Φυσικά αφού δεν εστιάζει ...
Εδώ δασκάλε Παρότι κατέχεις πολλά μαστερ με το θέμα..
θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
Τα (σχετικά ) νούμερα για την απόδοση των λεντ και των άλλων λαμπτήρων.. Δεν είναι αυτα που αναφέρεις.
Τα SMD λεντ έχουν απόδοση 1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ
Οι κοινές λάμπες των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων είναι (εκτός από αυτές των προβολέων) είναι λάμπες πυρακτώσεως.
Που σημαίνει περίπου 1w=12 lum
(οι αλογονου των προβολέων είναι περίπου 1w=25 lumens)
Άρα. Για το πίσω φανάρι
Η απλή λάμπα που είναι πυρακτώσεως, βγάζει 5w Χ 12 = 60 lumens
Και στο φρένο.. 21w Χ 12 = 252 lumens
Η λεντ που εχω βάλει, είχε ονομαστική μέγιστη κατανάλωση 2,4w και απ ότι εχω καταλάβει αλλά και μάθει.. Το φως θέσης έχει την μισή.. Δηλαδή 1,2w
Οπότε.
Φως θέσης 1,2w Χ 80 = 96 lumens
Φως φρένου 2,4w Χ 80 = 192 lumens
Έτσι επιβεβαιώνεται και αυτό που έγραψα πιο πάνω..
Ότι σαν φως θέσης είναι καλύτερη η λεντ..
Αλλά στο φως φρένου είναι καλύτερη η πυρακτώσεως..
Eδώ τι να σου απαντήσω?
Θα τα πάρω με την σειρά, πρώτον τα Lumen είναι μονάδα ισχύος φωτός δλδ αφορά την φωτεινότητα αλλά σε συγκεκριμένη επιφάνεια και σε συγκεκριμένη αποσταση απο την φωτεινή πηγή..
Τα Watt είναι μονάδα ισχύος ρεύματος, αρα αυτά τα μεγεθη δεν μπορουν να συγκριθούν, είναι σαν να ζυγίζω ενα κιλο πατατες με ενα κιλό ντομάτες , θα εχω δύο κιλά απο τι?
Εντελώς εμπειρικά εχουν καταλήξει σε μια μπακαλίστικη σχέση οτι 40 LUMEN = 1W αλλά και αυτό δεν ισχύει.
Το οτι τα led άλλαξαν ναι άλλαξαν, αλλά σε μορφή, ο ημιαγωγός είναι ίδιος. Και αυτά που αποκαλείς τσιπάκια δεν είναι τπτ άλλο απο led επιφανειακής στήριξης (smd led) που εχουν τρία ''κλασικά'' led σε κάθε ενα.
Αν πάς εδώ
http://www.wayjun.com/Datasheet/Led/5050%20SMD%20LED.pdf που είναι οι προδιαγραφές των 5050 ( αναφερονται ετσι επειδή η κάθε πλευρά τους είναι 5mm) θα δείς οτι στα οπτικά χαρακτηριστικά τους τα λευκά εχουν μέγιστη φωτεινότητα 6000 mcd (μιλικαντέλες) και μάλιστα σε γωνία 120 μοιρών.
Αν εδώ στον μετατροπέα http://led.linear1.org/lumen.wiz δώσεις 6000 mcd , και απο κάτω 120 μοίρες θα σου δώσει : Approximate luminous flux: 18.850 lumens.
Αρα η λάμπα που εχεις βάλει αν εχει 25 led θα δίνει 25*18,9 = 470 lumens
Τώρα το πώς βγαίνει αυτό: <<1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ>> δεν το ξέρω.
Στο πρώτο σκέλος υπάρχει αυτό:
http://www.rapidtables.com/calc/light/watt-to-lumen-calculator.htm που για LED lamp δίνει 21W = 1260lm, που και πάλι είναι αυθαίρετο, δλδ σου πετάει ενα LED lamp και τέλος, τι λάμπα? με πόσα και τι είδος led?
Στο δεύτερο πάλι δεν καταλαβαίνω πώς μια λάμπα με 50 ίδια led αποδίδει σαν μια με 10 led .
Aυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι οτι το όλο θεμα είναι αγνωστο σε πολλούς με αποτελεσμα να εκμεταλεύονται ορισμένοι επιτήδειοι την άγνοια του κόσμου και να προοθούν τα προιόντα τους.