Αφού ξεβιδώσεις το καντάν από τη βάση του, θα βρεις από την κάτω πλευρά το αδιάβροχο κάλυμα της αριστερής λάμπας. Είναι τύπου "ψίρας" 3-5 W και είναι πολύ απλή διαδικασία.Απλή διαδικασία είναι στο Africa που έχεις Γιώργο στο Transalp αν δεν κάνω λάθος πρέπει να λύσεις την μισή μηχανή.Μου έχει καεί και σε μένα το αριστερό λαμπάκι κανά χρόνο τώρα.Να δώ πότε θα με πιάσει προκοπή να το αλλάξω,εξάλλου τσουλάει και χωρίς αυτό.
Απλή διαδικασία είναι στο Africa που έχεις Γιώργο στο Transalp αν δεν κάνω λάθος πρέπει να λύσεις την μισή μηχανή.Μου έχει καεί και σε μένα το αριστερό λαμπάκι κανά χρόνο τώρα.Να δώ πότε θα με πιάσει προκοπή να το αλλάξω,εξάλλου τσουλάει και χωρίς αυτό.
το δυσκολο ειναι να παρεις στο χερι τα οργανα. Οχι ακριβως δυσκολο, απλ αχρονοβορο και μπελαλιδικο.Τα κατάφερα και την άλλαξα θέλει πολλή υπομονή και μαλακές κινήσεις γιατί τα πλαστικά σπάνε εύκολα.Βέβαια δεν ξαναέβαλα τα πλαστικά στη θέση τους γιατί βρήκα ευκαιρία να βάλω και μια παροχή ρεύματος στο ταμπλό.Αύριο θα βγώ για ψάξιμο.
δηλαδη απαξ και λυσεις τα πλάστικα, εφτασες στα οργανα. τοτε βγαζεις το κοντερ και μια φισα (αν θυμαμαι καλα) και βγαζεις τα οργανα.
απο εκει κατω αλλαζεις την λαμπιτσα.
δεν θελει τροπο... χρονο και κοπο θελει...
Είναι εύκολη υπόθεση όχι κ τόσο τραγική. Τις έχω αλλάξει αρκετές φορές γιατι μ άρεσε να παίζω με τα χρώματα.
Μπορείς να λύσεις τα 2 πλαστικά αριστερά κ δεξιά χωρίς όμως να τα βγάλεις και βγάζεις κ το μαύρο πλαστικό κάλυμμα που είναι στο καντράν μπροστά.
Το καντράν απ κάτω έχει κάποιες φίσες βγάζεις την συγκεκριμένη αριστερή με ενα ελαφρύ τραβηγματάκι είναι 1,7w εάν δεν κάνω λάθος αλλά μπορείς να την πάρεις και να την δήξης κ σε οποιαδήποτε ηλεκτρολογείο η βενζινάδικο και να την βάλεις .
Προσοχή στην ανατοποθέτηση των πλαστικών σου τα μυτάκια σπάνε εύκολα. ;)
Σωτήρη είχα βάλει ένα μπλε ελεκρτίκ και ένα κόκκινο. Σίγουρα έδειχνε ποιο όμορφο αλλά η ανάγνωση του ταμπλό ήταν δύσκολη, οπότε τώρα τα Χριστούγεννα που πήγα εκδρομή τα άλλαξα στο φυσικό τους για να μην έχω κανένα πρόβλημα .
Οι φωτογραφίες δεν είναι τόσο ευδιάκριτες , αλλά αν θες μπορώ να τις βάλω εάν μου το επιτρέπει ο χρόνος και να σας τις δείξω. :)
Τελικά τι κάνατε με τα λαμπάκια;
Frapis βρήκες τελικά τι έφταιγε πριν πουλήσεις την μηχανή?
Γιατί και στο δικό μου εδώ και 2 μήνες δεν ανάβει το λαμπάκι που φωτίζει τον δείκτη βενζίνας και το μισό ταχύμετρο. Υποψιάζομαι ότι δεν έχει καεί επειδή στην αρχή, μια άναβε μια έσβηνε.
Φίλε kostasj εχω ακριβως το ιδιο πρόβλημα.Τα λαμπακια του καντραν αναβοσβήνουν και ακομα δεν εχουν ερθει Χριστουγεννα!!!Μια αναβουν τα μισα μια ολα ,μετα ξανασβήνουν κλπ.Εσυ βρήκες λύση?
Θα προσπαθήσω να τραβήξω και μία φωτό για να δείξω τι εννοώ.
Παιδιά εχει ξανασυζητηθεί το θέμα, αλλά το ξαναγράφω, τα λαμπάκια για τον φωτισμό των οργάνων είναι 3 και μόνο (στην 700 δεν γνωρίζω) τα υπόλοιπα λαμπακια είναι για ενδείξεις φλας, νεκράς κτλ
Τα λαμπάκια είναι 4 x 1,7w (3 για το καντραν και 1 τις μπλε ένδειξης μεγ. σκάλας)
Και 5 x 3,4w (ενδείξεις α/δ φλας, πίεσης λαδιού, νεκράς, ΗΙSS)
Δηλαδή που διαφωνείς με αυτό?...
Πουθενά απολύτως...εσυ διαφωνείς κάπου απο αυτό που έγραψα ?Όχι
Οκ τοτε!
???
Τελικά τι κάνατε με τα λαμπάκια;Σε ευχαριστω για το ενδιαφερον σου φιλε μου . Μετα απο καποιες προσωπικες περιπετειες που με αποσυντονισαν , επανερχομαι πανετοιμος να τα αλλαξω !
Blackandwhite, εσυ τι έκανες;
(η' μάλλον, τι κάνεις γενικώς?
γιατί έχεις καιρό να κάνεις εμφάνιση.)
Φίλε Κωστα σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.Μαλλον αυτό θα κάνω και εγώ.Θα περιμένω λίγο καιρο και μετα θα τα αντικαταστήσω ολα.
και περίπου σε 10 λεπτα είχα ξαναβρεί τη τρυπα να το βάλω. Δε θα το συνιστουσα αλλά γίνεται.:o :o :o :goofy:
Παιδιά καλημέρα, χρόνια πολλά και καλή Ανάσταση σε όλους.Καταρχας δεν εχουν πολικοτητα ..για τις συγκεκριμενες δεν ξερω εγω παντως εχω βαλει 5w και ειναι καλυτερος ο φωτισμος οχι πολυ ασπρος (αν και τωρα εχω βαλει σκουφι κοκκινο και μου αρεσει καλυτερα ) αλλα οχι και πολυ κιτρινος ..ελπιζω να βοηθησα ;D
Θα ηθελα τα φώτα σας ,εαν καποιος γνωρίζει.
Ηθελα να μάθω εαν υπάρχουν τετοιες λάμπες (12061cp) της πρώτης φωτό, με λευκό η εστω κοντά στο λευκό φως.Είναι οι πολύ μικρές που συνήθως συνανταμε σε φωτισμό καντραν ή φωτιζόμενων διακοπτών (σε αυτοκίνητα).Φορούσα τετοιες W1.2W ,τις αντικατεστησα όλες με W2.3W και το μόνο που καταφερα ηταν απλα να είναι πιο εντονο και ζωηρό κίτρινο!!!
Δεν με ενδιαφερει κατι σε led ,που ξέρω οτι υπάρχουν , γιατί :
-1ον εχουν πολικότητα και θα μπλέξω με την εγκατάσταση
-2ον εχουν κατευθυνόμενη δεσμη φωτός και οχι διάχυση αρα δεν θα μου γεμίσουν με φως αλλα θα εχω μόνο φωτεινες κουκίδες
-3ον και πιο σημαντικό ,θα μου ανάβει το canbus στο καντραν (τις θέλω για αυτοκίνητο)....
παλαιότερα σε αντίστοιχο προιον το οποίο φορούσε W5W (είναι οι λίγο μεγαλύτερες που έχουμε συνήθως στα ντουί των καντράν) σαν την δευτερη φωτό ,ειχα βρει after market ,bright white ,οι οποίες ηταν στα 4000κεριά και εβγαζαν ενα φοβερό λευκό φως...
help me please..μου την δινει η κιτρινίλα.......
Τα Led εχουν πολικοτητα !Ακριβώς αυτά που μου δειχνεις στο δευτερο λινκ.
Αν δεν αναψουν τα κουμπωνεις αναποδα!
Δεν εχουν ολα κατευθυνομενη δεσμη, αλλα αυτα τα μικρα που θες μαλλον εχουν...
Στο αυτοκινητο που εχω βαλει LED στα φωτα σταθμευσης, καμπινα και πορτ μπαγκαζ, δεν ειχα προβλημα με το canbus.
http://www.autobulbsdirect.co.uk/LED-Dashboard-Bulbs-12V/
http://www.autobulbsdirect.co.uk/Dashboard-and-Panel-Bulbs-12V/
Παιδιά καλημέρα, χρόνια πολλά και καλή Ανάσταση σε όλους.
Θα ηθελα τα φώτα σας ,εαν καποιος γνωρίζει.
Ηθελα να μάθω εαν υπάρχουν τετοιες λάμπες (12061cp) της πρώτης φωτό, με λευκό η εστω κοντά στο λευκό φως.Είναι οι πολύ μικρές που συνήθως συνανταμε σε φωτισμό καντραν ή φωτιζόμενων διακοπτών (σε αυτοκίνητα).Φορούσα τετοιες W1.2W ,τις αντικατεστησα όλες με W2.3W και το μόνο που καταφερα ηταν απλα να είναι πιο εντονο και ζωηρό κίτρινο!!!
Τα λαμπάκια είναι 4 x 1,7w (3 για το καντραν και 1 τις μπλε ένδειξης μεγ. σκάλας)
Και 5 x 3,4w (ενδείξεις α/δ φλας, πίεσης λαδιού, νεκράς, ΗΙSS)
Σαν κατασκευή είναι όλα ίδια και διαφέρουν τα watt τους... ΝΑΙ... ειναι ολα με υποδοχη 501 ή Τ10 ή W5W
Ταιριαζουν αυτα που λες. Αλλα δε θα εχουν καλη αποδοση και καιγονται γρηγορα....Για την απόδοση δεν ξέρω. Όμως από την φωτό δεν φαίνονται να είναι όπως τα αλλά led (αυτα φαίνεται να έχουν κάτι σαν ανάποδο κώνο στην στην κορυφή τους)
οπως και να εχει ΜΗ βαλεις LED στο λαμπακι του λαδιου.....Γιατί όχι, ΕΙΔΙΚΆ στο λαμπάκι λαδιού? Τι ιδιαιτερότητα έχει?
Γιατί όχι, ΕΙΔΙΚΆ στο λαμπάκι λαδιού? Τι ιδιαιτερότητα έχει?Διοτι αν οντως καιγονται γρηγορα θα μεινεις χωρις ενδειξη σε ενα κρισιμο για τον κινητηρα θεμα!
Συμφωνώ
Για την απόδοση δεν ξέρω. Όμως από την φωτό δεν φαίνονται να είναι όπως τα αλλά led (αυτα φαίνεται να έχουν κάτι σαν ανάποδο κώνο στην στην κορυφή τους)
Επίσης γιατί να καίγονται γρήγορα?
Γιατί όχι, ΕΙΔΙΚΆ στο λαμπάκι λαδιού? Τι ιδιαιτερότητα έχει?
Λαμπακι λαδιου οχι, γιατι λειτουργουν με ελαχιστα mA και η οποιαδηποτε ελαχιστη (αλλα φυσιολογικη) διαρροη στη βαλβιδα/διακοπτη πιεσης του λαδιου θα σου το αναβει και θα νομιζεις οτι εχεις προβλημα....
Διοτι αν οντως καιγονται γρηγορα θα μεινεις χωρις ενδειξη σε ενα κρισιμο για τον κινητηρα θεμα!Φτου!!!! Γαμωτο, εχασα!
Ποσα Watt λαμπακι βαζεις? Νομιζω οτι κανονικα παιρνει 1,5 ή 3W....
μην με βαρεσετε αλλα εχω χασει την μπαλα με αυτα που διαβαζω,κυριως επειδη ειμαι ασχετος.
επειδη μαλλον το σαββατο το καντραν θα ειναι στα χερια,σκεφτηκα οτι ειναι ευκαιρια να αλλαξω τις λαμπες του καντραν ΟΛΕΣ εκτος απο του λαδιου και να βαλω led. μπορει καπως χριστιανος να μου πει με απλα λογια τι πρεπει να ζητησω σε ενα μαγαζι που ελπιζω να βρω και πως να το ζητησω?
δλδ 3λαμπες Τ10 των 5w
4 λαμπες Τ20 των 2w κτλ.
μιλαω για led παντα.
ωραια,παει το ενα κομματι.
θελουμε λοιπον Τ10 λαμπακια led.
ποσα w ομως?
καπου ειδα για 1,7 και 3,4 w.
ποσα απο το ενα και ποσα απο το αλλο?
επισης,αν βαλω λιγοτερα w επειδη δεν βρισκω στα ιδια,θα εχω καποιο προβλημα εκτος απο τον μειωμενο φωτισμο?
αν βαλω μεγαλυτερα?
ποιο μου κανει απο εδω?
http://www.ledmania.gr/el/led-gr-gr-2/t10-led/
τι ειναι το can bus?
μου χρειαζεται εμενα?
με βολευει αυτο το μαγαζι γιατι ειναι διπλα στο σπιτι μου στην αθηνα και απο εκει θα τα παρω αν βρω,μην μπειτε στην διαδικασια δλδ να μου προτεινετε αλλο μαγαζι,εστω και αν ειναι κατα κατι τι πιο φτηνο.
την παρασκευη το απογευμα θα παω απο εκει να τα παρω αν τα βρω.
παρακαλω την βοηθεια σας.
θελουμε λοιπον Τ10 λαμπακια led.
ποσα w ομως?
καπου ειδα για 1,7 και 3,4 w.
ποσα απο το ενα και ποσα απο το αλλο?
επισης,αν βαλω λιγοτερα w επειδη δεν βρισκω στα ιδια,θα εχω καποιο προβλημα εκτος απο τον μειωμενο φωτισμο?
αν βαλω μεγαλυτερα?
ποιο μου κανει απο εδω?
http://www.ledmania.gr/el/led-gr-gr-2/t10-led/
τι ειναι το can bus?
μου χρειαζεται εμενα?
κάτι σαν αυτό: http://www.ledmegastore.gr/Online-Store/CategoryID/69/Level/a/ProductID/123.aspx
Eγώ άλλαξα ΟΛΑ τα λαμπάκια των οργανων με αυτό που σου πρότεινα. Και η φωτεινότητα αυξήθηκε κατα 50%.
Μόνη διαφορά οτι το coolwhite αλλάζει το χρώμα στα ενδεικτικά,
Βρε φίλε.. Επειδή δεν το λινκ δεν μου ανοίγει.
Ποια λαμπάκια εννοείς..?
Αυτα που έχει 4 λεντ γύρο γύρο και 1 από πάνω.?
Και σε ποια απόχρωση? Γιατί εχω δει και κάποια που είναι πολύ μπλε (σαν τα εφέ που βάζουν ορισμένοι
Ναι αυτά εννοώ ........Ευχαριστώ για την διευκρίνιση.
μαλλον δεν θα ακουσω την συμβουλη σου γιατι τα πολυκατευθυντικα θα απλωσουν το φως οπως λες και θα κανουν τον φωτισμο πολυ εντονο.πραγμα που σχεδον σιγουρα θα δημιουργει περισσοτερα προβληματα απο αυτα που θα λυσει.Παναγιώτη δεν ξέρω αν εχεις λύσει τα όργανα, αλλά εχε υπόψιν σου οτι στα όργανα κάτω απο την μαυρη επιφάνεια με τις ενδείξεις υπάρχει ενα φάιμπερ που διαχέει το φώς σε ολόκληρη την επιφάνειά τους. Εκεί στελνουν φώς τα τρια αυτά λαμπάκια του 1.7W.
θα βάλω αυτές που έβαλες κι εσυ, με τα 5 λεντ. Όχι τα κατευθυντικα.Και πολύ καλά θα κάνεις.
Εμπρος 12V 21W χωρις καλυκα και πισω 12V 21W "καρυδι" - μπαγιονετ - με καλυκα.
Με την ευκαιρία. Τα λαμπάκια των φλας τι τύπος είναι?
Εγω την προηγουμενη εβδομαδα εβαλα ledακια απο e-bay και το αποτελεσμα ειναι αυτο...
(http://i951.photobucket.com/albums/ad360/nikosfp/nik_zpsc52f8c11.jpg)
(http://i951.photobucket.com/albums/ad360/nikosfp/nik2_zps3ca5bdc9.jpg)
σε νυχτερινη οδηγηση δεν σε ενοχλει τοσο εντονο το φως?
για δωσε περισσοτερα info για τις λαμπες.
Απο αυτες χρειαζεσαι 3,παρε 4...ειναι για τον γενικο φωτισμο
για δωσε περισσοτερα info για τις λαμπες.
Νικόλα άλλαξες και τα ενδεικτικά?Ναι Νικο τα αλλαξα και αυτα.Τα φλας δειχνουν πολυ ωραια.Λιγο ενοχλητικο ειναι της νεκρας αλλα με νεκρα δεν προχωρας.Τωρα της μεγαλης σκαλας δεν την εχω αναψει ακομα για να σου πω.Ομως πολυ σπανια χρησιμοποιω μεγαλη σκαλα λογω xenon.Αλλαξα και το λαμπακι σταθμεσης που βρισκεται μεσα στο φαναρι με ενα Τ10 led με 9 smd και ειμαι αρχοντας.
Σε βρίσκω πολύ προχωρημένο τεχνολογικά ....με οποιον δασκαλο καθησεις...
Απο αυτες χρειαζεσαι 3,παρε 4...ειναι για τον γενικο φωτισμο
http://www.ebay.com/itm/1pcsT10-194-168-2825-5-x-5050-SMD-LED-White-Super-Bright-Car-Lights-Lamp-Bulb-/150978766990?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item232709288e&vxp=mtr
και απο αυτες χρειαζεσαι 5 παρε 6 ειναι για τους δεικτες
http://www.ebay.com/itm/1pcs-New-T10-White-4-3528-SMD-LED-Wedge-Tail-Car-Light-Bulbs-194-168-W5W-12V-/150978772602?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2327093e7a&vxp=mtr
και 1 απο αυτο για το μικρο λαμπακι μεσα στο φαναρι,πρωτη σκαλα.
http://www.ebay.com/itm/New-T10-9-SMD-Bulb-Wedge-Light-Car-Led-Lamp-12V-White-/120928165954?pt=US_Car_Lighting&hash=item1c27e16042
Οχι δεν ενοχλουν την νυχτα.
φίλε μου ακολούθησα τα λινκ και αγόρασα τις λάμπες μόνο που για τους δείκτες είχε 5 και έτσι δεν πήρα 6 ελπίζω να μην την πατήσω..Επειδή δεν σκαμπάζω και πολλά σου είναι εύκολο να μου πείς αν αλλάζουν όλες ή θα αφήσω καμία από τις παλιές.Κάπου διάβασα πως του λαδιού δεν αλλάζουν..Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!
Σε εμένα του λαδιού δεν παρουσίασε κανενα πρόβλημα, αλλά και αν σου παρουσιάσει αγόρασε ενα τύπου can-bus, ειναι το ίδιο ακριβώς led μόνο που εξομοιώνει το φορτίο της κλασικής λάμπας και δουλεύει παντού.Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση ελπίζω να μην μου κάνει και μένα πρόβλημα,αναμένω τώρα να έρθουν πάντως δείχνουν τέλεια στις φωτογραφίες!!
Πχ σε αυτή την σελίδα http://www.ledmegastore.gr/products/led-aytokinhto-moto-skafos/led-t5-t10 βλεπεις τις δύο κατηγορίες.
Αφησε το λαμπακι των 1.7Watt μόνο στο μπλέ της μεγαλης σκάλας. Αυτό θελει πατεντα/μετατροπή για να μην στραβώνει.
Tην εχω παρουσιάσει εδώ http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,9839.0.html
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση ελπίζω να μην μου κάνει και μένα πρόβλημα,αναμένω τώρα να έρθουν πάντως δείχνουν τέλεια στις φωτογραφίες!!
Οτι και να γίνει ζημιά δεν υπάρχει περίπτωση να σου προκαλέσει.Αργυρούπολη μένω φιλαράκι,και Βοτανικό δουλεύω
Σε ποιά περιοχή βρίσκεσαι?
Αργυρούπολη μένω φιλαράκι,και Βοτανικό δουλεύω
Αν τα βρείς σκουρα με το λαμπάκι της μεγαλης σκαλας, δλδ αν σε στραβώνει, στείλε πμ να βρεθούμε να στο ''φτιάξω'',Ευχαριστώ πολύ θα το βάλω να δω πως είναι και τα λέμε.Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα σε βάλω σε κόπο. ;)
Αν καταλαβα καλά θέλεις λαμπάκια για τον φωτισμό των οργάνων.καλησπέρα.εβαλα σήμερα τα λαμπάκια αυτά κι εγώ.τα smd 5050 με τα 5 led.καταπληκτικά θα έλεγα.το μόνο θέμα είναι οτι οταν ανάβω φλας ειναι σαν να τραβανε πολυ ρευμα κ το καντραν φωτισμου παει λιγο με το ρυθμο του φλας...καταλαβατε τι εννοω ετσι??η μπαταρια παντως ειναι 3 μηνων.τι παίζει εδω???κατα τα αλλα ειναι φοβερα!!!!
Η ΤΑ χρησιμοποιεί 12V/1.7W για το σκοπό αυτό.
Οπότε χρειάζεσαι ενα κάτι σαν αυτό: http://www.ledmegastore.gr/Online-Store/CategoryID/69/Level/a/ProductID/123.aspx
Eχε υπ'όψιν σου οτι στο περίπου 40 LUMEN = 1W .
Το ανωτερω led λαμπάκι εχει 5 Led τύπου 5050 SMD .
Το καθε ενα απο αυτά δίνει φωτεινότητα 20 Lumen, δλδ είσαι στα 100 Lumen περίπου δλδ στα 2.5 Watt.
Eγώ άλλαξα ΟΛΑ τα λαμπάκια των οργανων με αυτό που σου πρότεινα. Και η φωτεινότητα αυξήθηκε κατα 50%.
Μόνη διαφορά οτι το coolwhite αλλάζει το χρώμα στα ενδεικτικά, δλδ το πράσινο της νεκράς γίνεται Γαλαζομπλέ.
Αν σε ενοχλεί βαλε ψυχρό λευκό στον φωτισμό και θερμό λευκό στα ενδεικτικά.
Μόνη εξαίρεση το γαλαζιο της μεγαλης σκάλας που θελει τροποποίηση γιατι σε στραβώνει, οποτε η το μετατρεπεις η αφήνεις το λαμπάκι των 1.7W.
Τα όργανα θυμίζουν τώρα LCD τηλεόραση, χαζεύεις, το δε ρολόι απέκτησε γαλάζιο χρώμα, χλιδή.
Το το can bus είναι τα ιδια ακριβώς Led με μόνη διαφορά οτι εχουν μια ενσωματωμένη αντίσταση φορτίου ωστε σε οχήματα που εχουν έλεγχο για καμμένο λαμπάκι να ξεγελάνε το κύκλωμα τα θεωρεί καμμένα επειδή τα led τραβανε λίγο ρεύμα .
Ελπίζω να σε βοήθησα ...
καλησπέρα.εβαλα σήμερα τα λαμπάκια αυτά κι εγώ.τα smd 5050 με τα 5 led.καταπληκτικά θα έλεγα.το μόνο θέμα είναι οτι οταν ανάβω φλας ειναι σαν να τραβανε πολυ ρευμα κ το καντραν φωτισμου παει λιγο με το ρυθμο του φλας...καταλαβατε τι εννοω ετσι??η μπαταρια παντως ειναι 3 μηνων.τι παίζει εδω???κατα τα αλλα ειναι φοβερα!!!!
Μήπως ο φωτισμός από το λαμπάκι των φλας διαρρέει από κάπου και επηρεάζει στιγμιαία την φωτεινότητα όλου του καντράν?μηπως ξερω??τι να πω.. πριν δεν το εκανε ποτε καμια φορα.τωρα που εβαλα τα led το κανει..
έβαλα κι εγώ τα λεντ μόνο για το καντραν,
Απλά τέλοια.
Όμως μου κάνει άλλη παρενέργεια.. (ίσως ασήμαντη)
Όταν εχω σβηστά όλα τα φώτα (εχω μοντέλο 01 με διακόπτη)
Και μόνο όταν δουλεύει η μηχανή..
Πατάω φρένο και μαζί με το πίσω φανάρι, ανάβουν πολύ αχνά, τα λεντ από το καντραν!
Κλικάρουν λιγο ναι...
Όταν εχω σβηστά όλα τα φώτα (εχω μοντέλο 01 με διακόπτη)
Και μόνο όταν δουλεύει η μηχανή..
Πατάω φρένο και μαζί με το πίσω φανάρι, ανάβουν πολύ αχνά, τα λεντ από το καντραν!
Δεν εχει θέμα το μηχανάκι, απλή λογική είναι.
Δεν το εκανε πρίν, το κάνει τώρα μετα την τοποθετηση των led.
Για ψάξου λίγο, μήπως έχεις πουθενά κανένα πατημένο καλώδιοΠάτημενο καλώδιο στο καντραν? Στο φανάρι πίσω? Ή οπουδήποτε?
Αυτό δεν είναι καλό, σημαίνει οτι υπάρχει διαρροή στην πλεξούδα που δίνει τάση στο πίσω φαναρι, για το θέσης και το στόπ.
Ομως όλα αυτά τα προβήματα δεν θα υπήρχαν αν χρησιμοποιούσατε led τύπου canbus.Τα ξέρω τα canbus, αλλά πίστευα ότι δεν τα χρειαζόμαστε καθώς δεν έχουμε ειδική ένδειξη για καμμένη λάμπα.
Τα έβαλα και γω τα Ledakia!!! Πολύ καλό αποτέλεσμα!!
Ομως απο τις ενδειξεις "φλας","κενό","λάδι" θα τα ξαναβγάλω γιατι με ξεματιάζουν!!! :o
Του λαδιού να το βγάλεις σίγουρα γιατί μπορεί να ανάβει χωρίς να έχεις πρόβλημα και να σε μπερδεύει.
και............Ledakia στους καθρέπτες!!!!
και............Ledaki στη μικρή σκάλα Θέσης!!!!! :goofy:
Στους καθρέπτες πως τα προσάρμοσες; Βάλε καμιά φωτογραφία ημέρας
Ναι, άλλα μηχανάκια δεν το έκαναν όμως...
Πάτημενο καλώδιο στο καντραν? Στο φανάρι πίσω? Ή οπουδήποτε?
Να σημειώσω εδώ (δεν το έγραψα πριν)
Ότι εχω βάλει και στο πίσω φανάρι λάμπα λεντ.. ( Τ20 7443)
Μήπως παίζει κάποιο ρόλο αυτό.??
Εννοώ να υπάρχει διαρροή από την πίσω λάμπα (επειδή αυτή είναι διπλής σκάλας
Τα ξέρω τα canbus, αλλά πίστευα ότι δεν τα χρειαζόμαστε καθώς δεν έχουμε ειδική ένδειξη για καμμένη λάμπα.
...Μ' αρεσει ρε να σε διαβαζω και ας μην καταλαβαινω γρι! :2hysterical:
Αν ισχύει αυτό τότε είναι κατασκευή που το επιτυγχάνει με αντίσταση σε σειρά, αυτό σημαίνει λόγω κατασκευής οτι πάντα ανάμεσα σε στοπ και φώτα θέσης θα υπάρχει μια διαρροή ανάλογα με την αντίσταση.
Οταν είχες τα κλασικά λαμπάκια στα όργανα λόγω φορτίου που σημαίνει μεγαλύτερο ρεύμα και επειδή η αντίσταση προκαλεί πτώση τάσης ανάλογα με το ρεύμα που την διαρρέει, η πτώση τασης ηταν μεγαλη και δεν άναβαν εστω και χαμηλά, εβαλες τώρα τα led , αν εχεις και μπροστά led ακόμα χειρότερα ...., και το ρεύμα μειώθηκε οποτε εμφάνισε το φαινόμενο.
Η λύση είναι , η διατηρείς την τωρινή κατασταση τοποθετώντας δύο διόδους Schottky σε σειρά με την πίσω λάμπα μια στο καλώδιο για το στοπ και μια στο καλώδιο για το θέσης, η αλλάζεις τα led στα όργανα με cunbus.
...
Μ' αρεσει ρε να σε διαβαζω και ας μην καταλαβαινω γρι! :2hysterical:το αυτο , ισχυει και δι εμε Κωστη! :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:
Τσιμπα μια :beer:
Ακριβώς αυτό.. Η λάμπα είναι hi low
Η πίσω λάμπα με led πώς ανάβει? Ολα τα led στο στόπ και ολα τα led σε θέσης αλλά με μειωμένη φωτεινότητα?
Αν ισχύει αυτό τότε είναι κατασκευή που το επιτυγχάνει με αντίσταση σε σειρά, αυτό σημαίνει λόγω κατασκευής οτι πάντα ανάμεσα σε στοπ και φώτα θέσης θα υπάρχει μια διαρροή ανάλογα με την αντίσταση.
Οταν είχες τα κλασικά λαμπάκια στα όργανα λόγω φορτίου που σημαίνει μεγαλύτερο ρεύμα και επειδή η αντίσταση προκαλεί πτώση τάσης ανάλογα με το ρεύμα που την διαρρέει, η πτώση τασης ηταν μεγαλη και δεν άναβαν εστω και χαμηλά, εβαλες τώρα τα led , αν εχεις και μπροστά led ακόμα χειρότερα ...., και το ρεύμα μειώθηκε οποτε εμφάνισε το φαινόμενο.
Η λύση είναι , η διατηρείς την τωρινή κατασταση τοποθετώντας δύο διόδους Schottky σε σειρά με την πίσω λάμπα μια στο καλώδιο για το στοπ και μια στο καλώδιο για το θέσης,Αν και δεν κατάλαβα αυτό που γράφεις..
Oμως γιατί τέτοια λάμπα πίσω? ...
Και να μην σου πώ οτι οι λάμπα αυτή με τα led δεν εστιάζει σωστα ούτε στο κατοπτρο ούτε στους φακούς του κρυστάλου.
Πόσα led εχει? 19 η 22 ? Υπολόγισε οτι κάθε 5050 SMD LED = 20 Lumen και
40 LUMEN = 1W , δλδ με άλλα λόγια αν εχει 22*20=440lms, η κλασική των 21W δίνει 21*40=840lms,
Ακριβώς αυτό.. Η λάμπα είναι hi low
Δεν είναι όπως η προηγούμενη που είχε δύο τρίχες, μια για θέση μια για φρένο.
Δηλαδή και πριν υπήρχε διαρροή, αλλά απλά δεν άναβαν τα λαμπάκια στο καντράν επειδή δεν ήταν λεντ..?
(τις λεντ πίσω αλλά και στο μπροστά φανάρι τις εχω βάλει εδώ και 3 μήνες)
Αν και δεν κατάλαβα αυτό που γράφεις..
Εκείνο που με ενδιαφέρει.. Είναι αν θα εχω πρόβλημα σε περίπτωση που τα αφήσω έτσι..?
Η νέες λάμπες λεντ και έτσι όπως τις έχουν φτιαγμένες γύρο γύρο τα τσιπάκια..
Δεν έχουν καμία σχέση με της παλιές λεντ, και σε δύναμη και σε διάχυση.
Έχει και καλύτερη διάχυση φωτός η λεντ.. (έτυχε)
Εδώ δασκάλε Παρότι κατέχεις πολλά μαστερ με το θέμα..
θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
Τα (σχετικά ) νούμερα για την απόδοση των λεντ και των άλλων λαμπτήρων.. Δεν είναι αυτα που αναφέρεις.
Τα SMD λεντ έχουν απόδοση 1w=80 lumens ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΠΌΣΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΈΧΟΥΝ
Οι κοινές λάμπες των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων είναι (εκτός από αυτές των προβολέων) είναι λάμπες πυρακτώσεως.
Που σημαίνει περίπου 1w=12 lum
(οι αλογονου των προβολέων είναι περίπου 1w=25 lumens)
Άρα. Για το πίσω φανάρι
Η απλή λάμπα που είναι πυρακτώσεως, βγάζει 5w Χ 12 = 60 lumens
Και στο φρένο.. 21w Χ 12 = 252 lumens
Η λεντ που εχω βάλει, είχε ονομαστική μέγιστη κατανάλωση 2,4w και απ ότι εχω καταλάβει αλλά και μάθει.. Το φως θέσης έχει την μισή.. Δηλαδή 1,2w
Οπότε.
Φως θέσης 1,2w Χ 80 = 96 lumens
Φως φρένου 2,4w Χ 80 = 192 lumens
Έτσι επιβεβαιώνεται και αυτό που έγραψα πιο πάνω..
Ότι σαν φως θέσης είναι καλύτερη η λεντ..
Αλλά στο φως φρένου είναι καλύτερη η πυρακτώσεως..
Α) Σαφώς και δεν υπάρχει απόλυτος κανόνας που να μας λέει την σχέση lumen με watt κτλ
Αυτα που ανέφερα ήταν σχετικά και βάση κάποιων παρατηρήσεων από την ονομαστική φωτεινότητα διάφορων λαμπτήρων.
Είτε αυτοί είναι φακοί είχε προβολείς οχημάτων είτε λάμπες οικιακές..
Β)Έτσι λοιπόν από σκόρπιες πληροφορίες δεδομένα.. Εχω καταλήξει σε αυτα που έγραψα.
Γ) Μήπως οι 120 μοίρες δεν είναι το άνοιγμα-διάχυση.. Αλλά η γωνία της πηγής με την επιφάνεια καταγραφής..?
Αυτό στα 3V..
Οσο για την ηλεκτρική ισχύ, ξέρουμε οτι P=U*I, οπου U η τάση σε Volts, και I το ρεύμα σε Ampere.
Ενα led 5050 τραβάει 20mA μέγιστο ρεύμα (συνεχούς λειτουργίας αφού του εχω δώσει και 40 όπου απλά βράζει) στα 3Volt , αυτό δίνει ισχύ : 3* 20/1000= 0,06Watt οπότε οπως καταλαβαίνεις και 40 να εχεις απο δαύτα δεν φτάνεις τα 2W με τπτ.
Αυτό στα 3V..
Στα 12V και σύμφωνα με αυτό γράφεις.. Μπορεί να φτάσει 0,24 W το ένα..
Δηλαδή 9 λεντ μπορούν να ξεπεράσουν τα 2W
πρώτη περίπτωση θέλουμε να βγάλουμε τάση 12V , τοποθετούμε 4 led σε σειρά (3V*4-12V) αλλά το ρεύμα τους θα είναι 20mA. Aρα η ισχύς τους είναι 12V*0.02Α=0.24W.
Στην δεύτερη περίπτωση διατηρώντας την τάση στα 3V αν τοποθετήσουμε 4 led παράλληλα έχουμε τάση 3V και ρεύμα 4*0,02Α=0,08Α, αρα η ισχύς θα είναι 3V*0.08Α=0,24W.
Μάλλον το βλέπουμε από διαφορετική οπτική γωνία..
Αφού στη μοτοσυκλέτα ή το αυτοκίνητο έχουμε τάση 12V
Το δεύτερο παράδειγμα απορρίπτεται..
Όπως όμως και το πρώτο..
αφού για να έχουμε 12V (σε σειρά τεσσάρων λεντ)
Πως γίνεται να υπάρχουν 5 ή 9 ή 15 ή 22 κτλ λεντ σε μια λάμπα.?
Τα 3V στο καθένα.. Πως προκύπτει ότι είναι δεδομένα?
Λιγες μερες πριν αλλαξα τα 3 λαμπακια της πινακα οργανων, μιας και ειχε καει ενα.
Απο 1,7 εβαλα 5 watt για δοκιμη. Ηθελα να βαλω των 3watt αλλα ο μαστορας δεν ειχε διαθεσιμα.
Ειναι αρκετα δυνατα. Δεν με ενοχλουν στην οδηγηση, αλλα σιγουρα θελουν εξοικειωση... Αλλοι θα τα θεωρουσαν ενοχλητικα.
Εχω τοποθετήσει τα led στα όργανα πάνω απο ενα χρόνο, και δεν είχα πρόβλημα.
Στο ξαφνικά ξεκίνησε το μεσαίο του φωτισμού να τρεμοπαίζει. Θεώρησα οτι δεν εκανε καλή επφή στο βίσμα. Το έβγαλα το κοιταξα μην και εχει κοπεί κάποιος ακροδέκτης αλλά τπτ.
Ετσι το ξαναέβαλα, μετα απο λίγο παλι τα ίδια.
Αυτή την φορά το εβαλα να δουλέψει εκτός οργάνων σε ενα τροφοδοτικό και μετά απο λίγο παρατήρησα οτι ενα απο τα πλαινά led ζεσταινόταν υπερβολικά και μετα απο λίγο αναβόσβηνε ασταματητα.
Υπέθεσα οτι ηταν βλαμένο και αγόρασα άλλο, το αντικατεστησα και πάλι μια απο τα ίδια.
Τελικά καταλαβα οτι τα led αυτά αντέχουν τάση μέχρι τα 12volt και στα 13,5 και βάλε που ανεβάζει η μηχανή τα βρίσκουν σκούρα.
Πήγα στο μαγαζί και το είπα , η απάντηση ηταν οτι πρώτη φορά τους κάνουν παράπονα για το συγκεκριμένο προιόν.
Να εχω θέμα με το μηχανάκι? Τι να πώ?
Πάντως οσοι το επιχηρήσουν καλό θα ηταν να το αναφέρουν στα καταστήματα.
Δεν ξέρω που τα βρήκες αλλά εγώ τα αγοράζω 2.8 ευρώ το ενα, τρία για το φωτισμό δεν ηθελες?
Ναί μόνο τρία για το φωτισμό. 3.5 ευρώ το ένα τα είχαν και Ζωγράφου,
Εχω τοποθετήσει τα led στα όργανα πάνω απο ενα χρόνο, και δεν είχα πρόβλημα.
Στο ξαφνικά ξεκίνησε το μεσαίο του φωτισμού να τρεμοπαίζει. Θεώρησα οτι δεν εκανε καλή επφή στο βίσμα. Το έβγαλα το κοιταξα μην και εχει κοπεί κάποιος ακροδέκτης αλλά τπτ.
Ετσι το ξαναέβαλα, μετα απο λίγο παλι τα ίδια.
Αυτή την φορά το εβαλα να δουλέψει εκτός οργάνων σε ενα τροφοδοτικό και μετά απο λίγο παρατήρησα οτι ενα απο τα πλαινά led ζεσταινόταν υπερβολικά και μετα απο λίγο αναβόσβηνε ασταματητα.
Υπέθεσα οτι ηταν βλαμένο και αγόρασα άλλο, το αντικατεστησα και πάλι μια απο τα ίδια.
Τελικά καταλαβα οτι τα led αυτά αντέχουν τάση μέχρι τα 12volt και στα 13,5 και βάλε που ανεβάζει η μηχανή τα βρίσκουν σκούρα.
Πήγα στο μαγαζί και το είπα , η απάντηση ηταν οτι πρώτη φορά τους κάνουν παράπονα για το συγκεκριμένο προιόν.
Να εχω θέμα με το μηχανάκι? Τι να πώ?
Πάντως οσοι το επιχηρήσουν καλό θα ηταν να το αναφέρουν στα καταστήματα.
2.60 το ενα...
υψηλο ρελαντι εχεις.πολυ σωστη παρατηρηση μολις ειχα γυρισει απο διαδρομη απο πειραια κερατσινι με κινηση...αν κ δεν πιστευω οτι δικαιολογειται τελος παντων..τα εχουμε χιλιογραψει αυτα...
εκτος αν ειναι κρυο με τσοκ τραβηγμενο.
Εχω τοποθετήσει τα led στα όργανα πάνω απο ενα χρόνο, και δεν είχα πρόβλημα.Τα΄χω τοποθετήσει εδώ και δυο΄βδομάδες
Στο ξαφνικά ξεκίνησε το μεσαίο του φωτισμού να τρεμοπαίζει. Θεώρησα οτι δεν εκανε καλή επφή στο βίσμα. Το έβγαλα το κοιταξα μην και εχει κοπεί κάποιος ακροδέκτης αλλά τπτ.
Ετσι το ξαναέβαλα, μετα απο λίγο παλι τα ίδια.
Αυτή την φορά το εβαλα να δουλέψει εκτός οργάνων σε ενα τροφοδοτικό και μετά απο λίγο παρατήρησα οτι ενα απο τα πλαινά led ζεσταινόταν υπερβολικά και μετα απο λίγο αναβόσβηνε ασταματητα.
Υπέθεσα οτι ηταν βλαμένο και αγόρασα άλλο, το αντικατεστησα και πάλι μια απο τα ίδια.
Τελικά καταλαβα οτι τα led αυτά αντέχουν τάση μέχρι τα 12volt και στα 13,5 και βάλε που ανεβάζει η μηχανή τα βρίσκουν σκούρα.
Πήγα στο μαγαζί και το είπα , η απάντηση ηταν οτι πρώτη φορά τους κάνουν παράπονα για το συγκεκριμένο προιόν.
Να εχω θέμα με το μηχανάκι? Τι να πώ?
Πάντως οσοι το επιχηρήσουν καλό θα ηταν να το αναφέρουν στα καταστήματα.
Τα΄χω τοποθετήσει εδώ και δυο΄βδομάδες
......
μέχρις εδώ κανένα απολύτως πρόβλημα,
Εγώ τελικά τους εκανα χειρουργείο, τοποθετησα ενα ολοκληρωμένο σταθεροποιητή στα 12Volt και τέλος, απο τα 13 εως τα 14.5Volt τα led τροφοδοτούνται με 11.8 Volt.Ε λοιπόν ,δεν παίζεσαι :o :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :eusa_clap: .
Aλλά μεγάααααααλη ταλαιπωρία :eusa_wall:, επεσε και ενα μέσα και ελυσα ολα τα όργανα, φρίκη. :cussing:
Αν κάποιος εχει παρόμοιο πρόβλημα, να κανονήσω να υπολογίσω μια αντίσταση που να τοποθετείται σε σειρά ωστε να μειώνει ελαφρά την τάση και οσο γίνεται λιγότερο την φωτεινότητα.
Βαλε και βενζίνα σε βλέπω χαμηλό, στα κόκκινα. ;D
Πριν 2 χρόνια εβγαλα 330χλμ με ενα τεπόζιτο, και οταν γέμισα πήρε 16 λίτρα και κάτι.
Αν δεν την ζορίζεις πολύ είναι σχετικά οικονομική.Αν και πολύ φοβάμαι ότι βγήκαμε εκτός θέματος θα το πω κι αυτό:
Πριν 2 χρόνια εβγαλα 330χλμ με ενα τεπόζιτο, και οταν γέμισα πήρε 16 λίτρα και κάτι.
:o :o :o :o :o :o :o :o:2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :eusa_clap:
με ευνοικο τυφωνα σε κατηφορα οδηγουσες ετσι?
Αν και πολύ φοβάμαι ότι βγήκαμε εκτός θέματος θα το πω κι αυτό:Ελα να βοηθήσω λίγο για να το πάμε στον κουβά μαζί με κάτι άλλα !!!
Τη μηχανή την πάω με 90 ως 110 ,κάνοντας καθημερινά 55 km μια ευθεία δρόμος(περιφεριακός) Λεπτοκαρυά-Κατερίνη, αλλά και κάτι ταξιδάκια που έκανα με max τα 130 πάλι τόσο μου΄καψε :)
Εχω τοποθετήσει τα led στα όργανα πάνω απο ενα χρόνο, και δεν είχα πρόβλημα.
Στο ξαφνικά ξεκίνησε το μεσαίο του φωτισμού να τρεμοπαίζει. Θεώρησα οτι δεν εκανε καλή επφή στο βίσμα....
....Υπέθεσα οτι ηταν βλαμένο και αγόρασα άλλο, το αντικατεστησα και πάλι μια απο τα ίδια.
Τελικά καταλαβα οτι τα led αυτά αντέχουν τάση μέχρι τα 12volt και στα 13,5
στον πρωτο οροφο σε ενα στενο? που ειναι και βιντεοκλαμπ?
Δηλαδή ούτε με τα canbus λύνεται το πρόβλημα με το αναβόσβημα ?
Έχω παραγγείλει απο ebay λεντάκια για cb και πίστευα πως θα είναι ok...
Τώρα με προβληματίζετε, γιατί δεν είναι και εύκολο το λύσε δέσε. Να βάλω προληπτικά και μία αντίσταση ? Πόσα Ωμ πρέπει να είναι και που να την τοποθετήσω? Παράλληλα σε κάθε λεντάκι ή κάπου και για τα τρία ???
α) τα canbus είναι θεωρητικά πιο ανθεκτικά στις αυξομειώσεις της τάσης (αν και δεν είναι αυτή η δουλειά τους)
β) Εγώ εχω τα απλά και δεν μου το έχει παρουσιάσει το πρόβλημα (ακόμα)
γ) Ξέρω όμως ότι και τα λεντ δεν είναι αθάνατα όπως τα παρουσιάζουν..
δ) Είναι όμως πολύ καλύτερα από τις απλές λάμπες...
Δηλαδή ούτε με τα canbus λύνεται το πρόβλημα με το αναβόσβημα ?
Έχω παραγγείλει απο ebay λεντάκια για cb και πίστευα πως θα είναι ok...
Τώρα με προβληματίζετε, γιατί δεν είναι και εύκολο το λύσε δέσε. Να βάλω προληπτικά και μία αντίσταση ? Πόσα Ωμ πρέπει να είναι και που να την τοποθετήσω? Παράλληλα σε κάθε λεντάκι ή κάπου και για τα τρία ???
α) τα canbus είναι θεωρητικά πιο ανθεκτικά στις αυξομειώσεις της τάσης (αν και δεν είναι αυτή η δουλειά τους)
β) Εγώ εχω τα απλά και δεν μου το έχει παρουσιάσει το πρόβλημα (ακόμα)
γ) Ξέρω όμως ότι και τα λεντ δεν είναι αθάνατα όπως τα παρουσιάζουν..
δ) Είναι όμως πολύ καλύτερα από τις απλές λάμπες...
Οταν λές "λεντάκια για cb" τι εννοείς?
α) αυτό απο πού βγαίνει? επειδή εχουν μια τυπική αντίσταση φορτίου παραλληλα? δεν ρίχνει την τάση αυτή η αντίσταση ωστε να τα προστατέψει.
β) Μακαρι να μην σου παρουσιάσει τπτ.
γ) Θεωρητικά είναι , αλλά θέλουν μεγαλύτερη προσοχή ωστε να δουλεύουν μέσα στις προδιαγραφές τους.
δ) Απο θέμα οικονομίας , μιας και τα θεωρούν οικολογικά για να τα σκάμε τα 10ευρα με ησυχη την συνείδησή μας.
Μη βάζεις ιδέες ;D
3 γλομπάκια, ......
Αυτά , ακούω αποψεις ....
[.....]
Oxi , και ο ρεοστάτης παίζει εδώ, αλλά επειδή δεν είναι ενα απλό ποτενσιόμετρο ανθρακος αλλά κανονικό τύλιγμα αντίστασης σύρματος για λόγους ισχύος αφού τα κλασικά ποτενσιόμετρα δεν διαχειρίζονται ρεύματα είναι και ακριβό και ογκώδες σχετικά.
Πχ αν θές μια μεταβολή αντίστασης απο 100Ω στα 180Ω τι ποτενσιόμετρο θα βρείς στην αγορά?
Το ολοκληρωμένο αυτό είναι πιθανόν ενας ρυθμιζόμενος σταθεροποιητής τάσης τριών ακίδων (3-Terminal Adjustable Regulator). Ενα κατι σαν το φθηνό (ο.8 ευρώ) LM317 που χρησιμοποιώ .
Η τάση της ΤΑ με αναμένα φώτα είναι συνήθως 13,5V.
Δεν χρειάζεται να κάνεις δοκιμές, η λύση ισως είναι ενα διακοπτάκι OFF-LOW-HIGH που να παρεμβάλει μια αντίσταση στην θέση LOW και τέλος.
Βρε παιδες και εγω εχω λυσει τη κουκλιτσα μου για να ρυθμισω και με τη ευκαιρειας θα αλλαξω και εγω το φωτισμο στο κοντερ αλλα δεν γραφετε ή μαλλον δεν προσεξα ακριβως τι λαμπακια και τι αποδοσεις θα χρειαστουν μπορειται σας παρακαλω να τα ξαναναφερετε να μπορεσω να τα ζητησω σωστα????σας ευχαριστω!!!
Βρε παιδες και εγω εχω λυσει τη κουκλιτσα μου για να ρυθμισω και με τη ευκαιρειας θα αλλαξω και εγω το φωτισμο στο κοντερ αλλα δεν γραφετε ή μαλλον δεν προσεξα ακριβως τι λαμπακια και τι αποδοσεις θα χρειαστουν μπορειται σας παρακαλω να τα ξαναναφερετε να μπορεσω να τα ζητησω σωστα????σας ευχαριστω!!!στη δικια μου δες με 5smd ψυχρο.οπως σου ειπε ο φιλος..(http://s3d4.turboimagehost.com/t1/16160361_DSC_0175.jpg) (http://www.turboimagehost.com/p/16160361/DSC_0175.jpg.html)
Τα λαμπάκια είναι τύπου Τ10, και οι περισσότεροι φοράνε με 5smd για τον φωτισμό των οργάνων. (4 περιμετρικά 1 στο κέντρο). Το ζητάς σαν Τ10 με 5smd, και θα χρειαστείς 3 τεμάχια. Για τα ενδεικτικά λαμπάκια (νεκράς, λαδιού κλπ) εάν θέλεις να τα αλλάξεις βάζουν Τ10 με 1smd και το ζητάς έτσι ακριβώς. Καλό θα είναι στα ενδεικτικά να προτιμήσεις λεντ στο χρώμα που είναι το καθένα (πχ κόκκινο για το λάδι, πράσινο για τη νεκρα κλπ). Να ξέρεις επίσης ότι τα ενδεικτικά, αν γίνουν λέντ μπορεί να σε ενοχλούν στο σκοτάδι, εγώ προσωπικά άφησα μαμά τις λάμπες.Εμενα της νεκρας και του λαδιου δεν με απασχολουν και αρα δεν θα προβω στη διαδικασια να τα αλλαξω....οσο αφορα για το υπολοιπο καντραν αν αλλαξω τα λαμπακια που προαναφερθηκαν θα εχω το επιθυμητο αποτελεσμα οτως ειναι και της εικονας του επομενου χρηστη????Δηλαδη το καντραν με το Led ψυχρου τυπου?ευχαριστω
Εμενα της νεκρας και του λαδιου δεν με απασχολουν και αρα δεν θα προβω στη διαδικασια να τα αλλαξω....οσο αφορα για το υπολοιπο καντραν αν αλλαξω τα λαμπακια που προαναφερθηκαν θα εχω το επιθυμητο αποτελεσμα οτως ειναι και της εικονας του επομενου χρηστη????Δηλαδη το καντραν με το Led ψυχρου τυπου?ευχαριστωΝαι ;)
Ναι ;)
Με τρία λεντάκια Τ10 με 5 smd ΄΄ψυχρό λευκό΄΄καθάρισες 8)
Πολύ σωστά ! Το καντράν δείχνει πιο ''φθορίζον'' χωρίς πειραματισμούς και πολλά € .... ;)
Για τα ενδεικτικά λαμπάκια (νεκράς, λαδιού κλπ) εάν θέλεις να τα αλλάξεις βάζουν Τ10 με 1smd και το ζητάς έτσι ακριβώς.
Καλό θα είναι στα ενδεικτικά να προτιμήσεις λεντ στο χρώμα που είναι το καθένα (πχ κόκκινο για το λάδι, πράσινο για τη νεκρα κλπ).
Αμα βαλουμε led τυπου Τ10 με 13 smd θα γινει τιποτα?
Αμα βαλουμε led τυπου Τ10 με 13 smd θα γινει τιποτα?
Για τα εδεικτικά θέλει αυτά, με 8 led.
(http://i.ebayimg.com/t/2-X-T10-8-LED-SMD-White-Car-Bulb-Wedge-Side-Light-Lamp-/00/s/ODAwWDgwMA==/z/RGkAAOxy2YtRyVb~/$T2eC16JHJGYE9nooiM5!BRyVb-0EJg~~60_3.JPG)
http://www.ebay.co.uk/itm/2-X-T10-8-LED-SMD-White-Car-Bulb-Wedge-Side-Light-Lamp-/190490267948?_trksid=p1.m2286&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D155%26meid%3D8585694882415243424%26pid%3D100069%26prg%3D1087%26rk%3D3%26sd%3D251240653306%26%26clkid%3D8585703142089452958&_qi=RTM1342313
:eusa_naughty: Αν δεν θέλετε να αλλάζουν χρώμα οι ενδείξεις , τότε στο φωτισμό χρησιμοποιείτε ψυχρό λευκό, και στις ενδείξεις θερμό λευκό.
Αν χρησιμοποιηθεί θερμό λευκό δεν αλλάζουν χρώμα.
..... για ποιό λόγο να "τροφοδοτούμε" το "φίλτρο" με όλα τα χρώματα, αφού θα κάνουμε δουλειά μόνο με ένα?
Βέβαια όπως λέγανε και στο χωριό μου, περί ορέξεως....
Δεν μ΄αρέσει ... :2tongue:
Βασίλη σωστά και παραθέτεις το λινκ ,ηNo problem ;)
τιμή είναι αχτύπητη κυριολεκτικά.
Για ΄μένα πάντως τα εν λόγω λαμπάκια
έχουν περάσει στην ιστορία(τοποθέτησα τα Τ10 λεντ),
μετά από παρότρυνση του hypersonic&του stoneman
και είδα πραγματικά το φως μου.
Τώρα λοιπόν και τζάμπα να μου τα δίνουν(τα πυρακτώσεως)
δεν τα παίρνω.
Προς θεού γράφοντας τα παραπάνω δεν θέλω σε καμμιά
περίπτωση να υποτιμήσω την αξία της πληροφορίας που
μας έδωσες(keep searching and write :eusa_clap:)
Α΄για όποιον φίλο:έχω 2 τέτοιες πυρακτώσεως που
κάθονται,μποπώ να του τις στείλω. :)
Δεν μ΄αρέσουν, είναι κάπως .... ψόφια. :o :bang:
Ψόφια φαίνονται, γιατί πρώτον έχω κόντρα πίσω μου έναν προβολέα από μαγαζί και δεύτερον δεν είχε νυχτώσει τελείως. Σε απόλυτο σκοτάδι δεν έχω βγάλει ακόμα τη μηχανή και δεν ξέρω πως επηρεάζονται για παράδειγμα οι χιλιομετρητές (που δεν φαίνονταν σχεδόν καθόλου με τις πυρακτώσεως).
Τώρα αν εννοείς ότι όταν φώτιζαν τα γράμματα πράσινα, το λογότυπο άσπρο και το ρολόι μπλέδιζε, πως αυτό ήταν πιο "ζωηρό" πάω πάσο.
Εγώ προσπάθησα να έρθω κοντά στο "μαμά" χρώμα που είχαν με της πυρακτώσεως, γιατί όπως είχα ξαναγράψει το προτιμούσα περισσότερο. Όταν ξανάρθω και φύγω νύχτα θα δείς ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο χάλια όσο φαίνονται.
Άλλωστε λέντ έχουν όλοι τα λευκά και.... αρέσουν. Εγώ έβαλα πορτοκαλί και δεν αρέσουν σε κανέναν. Αν αυτό δεν είναι πρωτοτυπία τότε τί είναι?? :2hysterical: :2hysterical:
Λέω οτι αν θές σωστό φωτισμό τότε ψυχρό λευκό στα 12V/1,7W και θερμό λευκό στα υπόλοιπα για να μην αλλάζει η χροιά τους. Τόσο απλά.
Τα όργανα που έχουν κόκκινο η εστω περτικαλί φωτισμό πχ γερμανικά κουτιά έχουν και κόκκινες ενδείξεις
:jack:
:2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:
Ξανά μανά, η Honda δεν έβαλε τα κλασικά του 1.7W για να πορτοκαλίζουν, σωστά?
Τα έβαλε για να βλέπουμε τις ενδείξεις, σωστά?
Φυσικά το κλασικά έχουν θερμό λευκό, σωστά?
Αρα οι λευκές ενδείξεις και γενικά οτι είναι λευκό εκεί μέσα ψιλοκοκκινίζει με τα κλασικά, ενώ γίνεται εντονα λευκό με τα led του ψυχρού λευκού.
Αυτό είναι που μου αρέσει, η φωτεινότητα που είναι κάπως αυξημένη δεν με ενοχλεί, και το όλο σύνολο εμφανισιακά δείχνει σαν οθόνη led.
Περί ορέξεως .......
Εξ άλλου το είπα και απο την αρχή, εκτός απο το αδικαιολόγητα αυξημένο κόστος των γνήσιων και την μακροβιότητα των led , είναι θέμα γούστου.
Και εγώ πειραματίστηκα στην αρχή, τα έβαλα και δεν ηξερα αν τελικά θα μου αρέσουν , μια δοκιμή έκανα και τοποθέτησα για πλάκα τα led που είχα αγοράσει με σκοπό να τα μετατρέψω σε 6βολτα για το παπί και τελικά μου αρεσαν.
Η Χόντα έβαλε τα πυρακτώσεως 1.7Watt, γιατί αυτά ήταν διαθέσιμα την εποχή εκείνη που έφτιαχνε το καντράν. Θα μπορούσε να είχε κάνει χίλιες δύο πατέντες, θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει ακόμη και λέντ όπως στα αυτοκίνητα (μιλάμε για το έτος 2000~2001, υπήρχαν ήδη). Δεν το έκανε, αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας.
Οι ενδείξεις της μηχανής είναι λευκές σε μαύρο φόντο, για να τις βλέπουμε το πρωί. Το αν θα είναι λευκές σε μαύρο φόντο ή εάν θα είναι κόκκινες ή πράσινες ή ρόζ ή ότι ακόμα δεν το "λέει" η πρωινή τους εμφάνιση, αλλά ένας συνδυασμός παραγόντων επιπλέον από το χρώμα της λάμπας. Η πλάκα του καντράν έχει ένα φίλμ ανάμεσα στις ενδείξεις και το πίσω μέρος όπου περνάει το φώς ώστε να φωτίζει ανάλογα τις ενδείξεις. Για παράδειγμα, σε παλιότερα γιαπωνέζικα οι ενδείξεις ήταν πράσινες, με τη χρήση λάμπας πυρακτώσεως (δεν μιλάω αποκλειστικά για μηχανάκια μην παρεξηγηθώ).
Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι λάθος, ούτε ότι είναι και το σωστό, το πόσο λάθος ή σωστή είναι η επιλογή εξαρτάται από την άποψη του ιδιοκτήτη.
Η φωτεινότητα μπορεί να μην ενοχλεί εσένα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα κάθεται και στραβά σε κάποιον τρίτο. Εμένα με ενοχλεί γιατί είναι έντονο σε τελείως σκοτάδι. Προσωπικά σου ξαναλέω ότι σε τελείως σκοτεινό δρόμο είναι σαν να έχεις πάρει ένα φακό (με ένα μονο λέντ) και να μου χτυπάς στα μάτια ή στο πρόσωπο από διάφορες γωνίες. Μπορεί να μη φαντάζει τραγικό αλλά πίστεψέ με σε μια διαδρομή 100+ χιλιομέτρων στο απόλυτο σκοτάδι δεν είναι και ότι καλύτερο. Ξαναλέω όμως, δεν σημαίνει ότι αυτή η επιλογή στο φωτισμό είναι λάθος, ή ότι δεν πρέπει κάποιος να τα βάλει.
Μιλάς για κόστος γνησίων. Αν ο Σαρακάκης πουλάει τα λαμπάκια ακριβά, δεν φταίει η Χόντα που τα διάλεξε για το καντράν. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι ούτε σε ένα κατάστημα της Αθήνας δεν πουλιούνται λαμπάκια πυρακτώσεως 1.7Watt, και δεν μπορώ να πιστεψω ότι έχουν τόσο μεγάλο κόστος αγοράς, στην ελεύθερη αγορά πάντα. Ο Σαρακάκης είναι άλλο κεφάλαιο και δεν χωράει εδώ. Επειδή όμως δεν έχω επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχουν στην αγορά θα αφήσω το θέμα ανοιχτό και θα ψάξω από τα μαγαζιά που περνάω να δώ εάν υπάρχει λαμπάκι απλό και πόσο μπορεί να κοστίζει. Πιστεύω ότι κάπου θα βρώ έναν που να τα πουλάει, μετά συζητάμε για το κόστος...
Μιλάς για μακροβιώτητα των λέντ. Οι λάμπες πυρακτώσεως ήταν φορεμένες στο δικό μηχανάκι από το 2004 που αγοράστηκε, έχει κάνει 95.000 χιλιόμετρα και επειδή τα φώτα μου είναι μόνιμα αναμμένα τα λαμπάκια του ήταν σε λειτουργία όλα αυτά τα χιλιόμετρα. Μιλάμε για 10 σχεδόν χρόνια συνεχούς χρήσης και τώρα άρχισε να μαυρίζει το κέλυφος. Δεν κάηκαν όμως ακόμα. Για να βάλεις λέντ στην ΤΑ, τα οποία θα κρατήσουν χρόνια, πρέπει να διαθέσεις ένα σεβαστό ποσό για να πάρεις "καλά" λέντ, ή να βάλεις εξτρά εξαρτήματα για να σταθεροποιήσεις τις τάσεις, γιατί όπως ξέρουμε οι τάσεις παίζουν αρκετά. Άρα ίσως το κόστος να σου έρθει κάποια στιγμή μία η άλλη, αφού ένα φθηνό λέντ θα στο φάει γρήγορα και ο σταθεροποιητής χρειάζεται γνώσεις για να τοποθετηθεί που δεν τις έχουν όλοι.
Μέσα στα παραπάνω θα συμφωνήσω, ότι τελικά μέσα σε όλα είναι και θέμα γούστου και αναγκών.
Όπως και εσύ και εγώ πειραματίστηκα και έβγαλα αποτελέσματα τόσο σε ψυχρό λευκό όσο και σε amber (λίγο πιο έντονο πορτοκαλί από το θερμό λευκό). Είπα τι μου αρέσει, παρέθεσα στοιχεία από κίνηση εντός πόλης, εκτός πόλης, έχουν επισης γραφτεί αρκετά για τα κόστη. Ήρθε και η ώρα να μάθεις γιατί το έκανα.
Τα έβαλα όλα για να δεί όποιος θέλει πως έιναι το αποτέλεσμα και μετά να μπορέσει να επιλέξει ποιό του αρέσει περισσότερο και να το τοποθετήσει.
..... Εάν κάποιος άλλος έχει βάλει μπλέ, ή άλλο χρώμα επίσης θα μπορούσε να ποστάρει για να βγάλουμε ένα ολοκληρωμένο θέμα για λέντ.
.... και λέω με ποιο σκεπτικό ξεκίνησα άλλη μια έκθεση ιδεών. :2hysterical::eusa_think:
ΥΓ: Μετά τις δοκιμές μου εγώ θα προτιμήσω ένα σετάκι καινούργιες πυρακτώσεως και θα το αφήσω έτσι. Αν ποτέ πέσει στα χέρια μου άλλο χρώμα λέντ ίσως το ποστάρω εδώ.
Μπλέ έχει ένας φίλος συνφορουμίτης, συνκλαμπίτης κλπ, κλπ. Τα είδα για λίγο και μου αρέσανε.
Ενα έχω να πώ ... πρέπει να είσαι καλός στην έκθεση η πολυλογάς :2hysterical:
Αρχίζω να σκέφτομαι μια κατασκευή με τα εξής χαρακτηριστικά:
α) μικρό μέγεθος
β) μικρό κόστος
γ) με μικρή ανάγκη απαγωγής θερμότητας
δ) ελάχιστα ανταλλακτικά και οχι δυσεύρετα
ε) δυνατότητα ρύθμισης τάσης εξόδου με ενα κοινό ποτενσιόμετρο τοποθετημένο στο κάλυμα οργάνων με κουμπί μικρής διαμέτρου/όγκου
στ) και φυσικά αξιόπιστο.
Υπάρχει και η λύση της αντίστασης εν σειρά και ενα διακόπτη που να δίνει την μισή φωτεινότητα
Το έχω ψάξει σε ενα εξουσιοδοτημένο Ελευσίνα ... _ Ελα μωρέ βάλε μεγαλύτερο , το ίδιο είναι. ;D
Το εχω ψάξει σε ενα κέντρο λάμπας .... - Πού το βρήκες αυτό ρε φίλε? ;D
Ούτε και εγώ είχα θέμα με τα λαμπάκια, ο προηγούμενος είχε αφήσει το ενα 1.7W , το μεσαίο ηταν 4W και το δεξί 2 η 3 δεν θυμάμαι. ετσι με το 4τράβατο να φωτίζει εντονα υπέθεσα οτι τα αλλα είχαν καεί :goofy:
Η λαστιχένια βάση του 4τράβατου είχε καεί η μισή και τριβόταν σαν ρύζι.
Γιατί δεν έχεις κάτι να κάνεις, η σε κόλησα και θές να την λύνεις και να την δένεις σπάζοντας τα κουμπώματα?
Σεντόνι ολόκληρο, δεν νομίζω να αντεχε κανείς να το διαβάσει όλο.
Ξεκίνα να βρείς ενα ρυθμιζόμενο σταθεροποιητή τώρα και να υπολογίσουμε τι θα κάνουμε την διαφορά ισχύος που θα πετάξουμε σε θερμότητα.
αλλα καιγονται πολυ γρηγορα (καποιο λαμπακι καιγοταν καθε 10 - 20 μερες), επισης δεν βγαζουν τοσο δυνατο φωτισμο το βραδυ με αποτελεσμα να μην φαινονται καλα οι δεικτες και τα νουμερα.
δωσε info Παντελη... ;DΤίποτε το ιδιαίτερο. Αγόρασα απο το ebay τα led Τ10 με 5 smd , μόνο που είναι canbus... (δεν ξέρω αν παίζει ρόλο)
μηπως μπορει καποιος να διευκρινησει για να αλλαξουμε τα λαμπακια στο καντραν τι λυνουμε η τελος παντων καποια συμβουλη του πως γινεται;
τα λαμπακια φωτισμου του καντραν τι V και W ειναι και αν ειναι ιδια με τα λεμπακια των ενεδειξεων λαδιου νεκρας κτλ.
Ρωταω διοτι στο νημα δεν βγαζω ακρη (απο λαμπες LED,λαμπες φωτισμου εως καταναλωση μπορει να διαβασει καποος) και θα ηθελα μια βοηθεια.
Για τις 600 βγάζεις μάσκα-ζελατίνα και είναι τα καλώδια στο πίσω μέρος του καντράν. Τραβάς τα λαστιχένια κουμπώματα και βγαίνουν. Και είναι w5w T10 (http://www.obd2express.co.uk/upload/pro/t10-194-w5w-bulb-5smd-wedge-car-white-led-light-1.jpg) (για στροφόμετρο-κοντέρ) και T5 (http://a1.amlimg.com/MmZjNDU4NTU5OThlM2U4ZWIzNzZlNThjMzI5MGU1YmX1zoPoQW-wGZg3t9aOQ0L3aHR0cDovL21lZGlhLmFkc2ltZy5jb20vMjJjOGJkNzQ4YmMxNTk0OWZlOTM5YmMwNDI4OWNkMzEwNjRkZWFiMGI2MTk4MzA5MmZkNGE3NTRmMDI2ZGY0My5qcGd8fHx8fHw1MjV4NTI1fGh0dHA6Ly93d3cuYWR2ZXJ0cy5pZS9zdGF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg) για λοιπές ενδείξεις.ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου φιλε μου.Εχω το 650 του 01 και λαθος μου που δεν το διευκρινησα.
μηπως μπορει καποιος να διευκρινησει για να αλλαξουμε τα λαμπακια στο καντραν τι λυνουμε η τελος παντων καποια συμβουλη του πως γινεται;
τα λαμπακια φωτισμου του καντραν τι V και W ειναι και αν ειναι ιδια με τα λεμπακια των ενεδειξεων λαδιου νεκρας κτλ.
Ρωταω διοτι στο νημα δεν βγαζω ακρη (απο λαμπες LED,λαμπες φωτισμου εως καταναλωση μπορει να διαβασει καποος) και θα ηθελα μια βοηθεια.
Δες αυτό
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=482.175
αλλά πιάστο και απ' την αρχή αυτό το νήμα...
Βγάζεις κάλυμα οργάνων είναι το Νο10 στο παρακάτω σχέδιο ( εχει δύο λαστιχόβιδες αριστερά / δεξιά στο σχέδιο είναι τα Νο28
, δύο λαμαρινόβιδες πάνω κ δεξιά / αριστερά στο σχέδιο είναι τα Νο40
, κ δυο πλαστικά πριτσίνια εσωτερικά στο σχέδιο είναι τα Νο36)
(http://www.e-moto.gr/fotos/products/64202MCB610ZA_b.JPG)
θα χρειαστεί να βγάλεις τις 4 10αρες βίδες που συγκρατούν τα όργανα στην βάση τους,
και την ντίζα του κοντέρ, ετσι τα οργανα ανασηκώνονται , προσοχή στο τζάμι τους, είναι ευκολο να γρατζουνιστεί αλλά κ να σπάσει.
Νεκρά 12V/3.4W
Μεγάλη σκάλα 12V/1.7W
Φλάς 12V/3.4W
Λάδι 12V/1.7W
ΙΜΜΟ 12V/3.4W
Φωτισμός 12V/1.7W
Πιστεύω να βοήθησα, αν πάλι δεν .... εδώ είμαστε ...
Την ντιζα να την βγαλω απο τα οργανα η απο τον τροχο;Αν βγαινει απο τα οργανα μου λες τον τροπο γιατι δεν βγαζω ακρη.
Τα λαμπακια του φωτισμου του ταμπλο ειναι 3 σωστα;
υγ.πρωτη φορα θα λυσω την συγκεκριμενη μηχανη και για αλλα θεματα οποτε καθε απορια εστω και βλακωδη ειναι του πρωταρη.
εισαι πρωτος με διαφορα.Ελπιζω να μην δυσκολευτω να βγαλω την ντιζα.Λαμπακια 1,7 W πουθενα ομως σε τουλαχιστον 10-12 μαγαζια που ρωτησα με κοιτουσαν καπως αφου σκεφτηκα να βγαλω το σκαφανδρο ;D μιλαω για Θεσνικη γιατι η Αθηνα εχει αλλον Θεο.
Ακομα και στην yamaha πηγα με τον κωδικο που εχει δωσει ενας συντροχος σε αυτο το ποστ αλλα δεν!
Ελπιζω να μην δυσκολευτω να βγαλω την ντιζα
.Λαμπακια 1,7 W πουθενα ομως
Φυσικά κ οχι, σηκώνοντας ελαφρά τα οργανα σου δείνει χέρι ακομα κ πένσα να χρησιμοποιήσεις σε περίπτωση που με τα χρόνια εχει κολήσει.
Την δική μου την σφίγγω με το χερι κ ποτέ δεν εχει λασκάρει.
Πήγαινε εδώ https://www.motosp.gr/ δώσε Yamaha κ επέλεξε ενα μηχανάκι 10ετίας , κ βρες κωδικούς απο λαμπάκια, αν κ πιστεύω θα είναι ενας κωδικός για όλα.
Aπορώ που δεν υπάρχουν http://www.car.gr/parts/view/5862501/
Αυτός είναι ενας απο τους λόγους που εβαλα led στον φωτισμό κ ησύχασα.
Μαλλον λεντ θα βαλω και εγω και ελπιζω να μην καιγονται για πλακα.
Νίκο νομίζω πως ο φίλος εννοεί το λαμπάκι πορείας.
Διακόπτη διπλό θές. Θα έχει 4 επαφές και θα ενώσεις τις δύο .
Δες στο σχέδιο παρακάτω το διάγραμμα του διακόπτη που πρόσθεσα, αυτό πρέπει να ψάχνεις.
Αν όμως επιμένεις σε ομορφιά κ έτσι, τότε θα βάλεις ρελέ που θα ενεργοποιείται απο τον διακόπτη
(https://www.dropbox.com/scl/fi/3az7ce2bybqhf8rxhrk0j/TA-Hazard-lights-x-3.jpg?rlkey=nd6nr22xtma14rtvw0xsdzvv4&raw=1)
Φίλε Stoneman, μήπως είσαι συνταξιούχος ? ? ? :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: