Hellas Transalp Forum

Δισκόπλακα και αυλακώσεις

Yianni · 5930

Offline Yianni

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7271
on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 09:11:52 πμ
Παίδες τα φώτα σας,

Ο μηχανικός που πάει την μηχανή του (Yamaha TDM) συγγενικό μου πρόσωπο, είπε ότι πρέπει να αλλάξει δισκόπλακα και τακάκια.
Επειδή μου φάνηκε κάπως υπερβολικό ξέρει κανείς ποιό είναι το ελάχιστο πάχος που πρέπει να έχει η δισκόπλακα του TDM πριν την αλλαγή? Ακόμα η φθορά της δισκόπλακας είναι ανομοιόμορφη γεμάτη από έντονα αυλάκια. Από τι προκαλείται συνήθως αυτό?




Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #1 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 10:47:13 πμ
Γιάννη, στις μπροστινές ή στην πίσω δικόπλακα αναφέρεσαι?
Μοντέλο του TDM?

Έχω σπίτι το service manual της TDM 900. Θα το δώ και θα σου πώ.
Κοντά στο όριο του δίσκου, οι αυλακώσεις είναι συνήθες φαινόμενο.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Yianni

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7271
Reply #2 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 13:39:14 μμ
Γιάννη, στις μπροστινές ή στην πίσω δικόπλακα αναφέρεσαι?
Μοντέλο του TDM?

Έχω σπίτι το service manual της TDM 900. Θα το δώ και θα σου πώ.
Κοντά στο όριο του δίσκου, οι αυλακώσεις είναι συνήθες φαινόμενο.

Αναφέρομαι στην πίσω δισκόπλακα, Χρήστο. Οι 2πλές μπροστινές άλλωστε φθείρονται πολύ αργά.

Σ' ευχαριστώ εκ των προτέρων.



Offline military

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 159
  • ΛΑΜΙΑ
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΛΑΜΙΑΣ
Reply #3 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 17:00:40 μμ
Το λογικό είναι πως όταν φθαρεί πάνω από 1χιλιοστό πρέπει να την(ις) αλλάζουμε.


S.K.O.D.A.
Serious Knock Out DamAge

XL-600VV παλιά...τώρα XL1000V MK2.


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #4 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 17:09:18 μμ
1 χιλιοστο?
Δεν νομιζω. πολυ λιγο  λες.

Καθε καασκευαστης εχει τα ορια και τις ανοχες του.
Στο service manual θα τα λεει ολα αναλυτικά σιγουρα, (οπως και στο δικο μας μηχανακι τα λεει)



Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline military

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 159
  • ΛΑΜΙΑ
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΛΑΜΙΑΣ
Reply #5 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 17:48:55 μμ
To manual της Haynes αναφέρει για παράδειγμα στο ΤΑ 600(1997-1999):

Rear disc thickness:
Standard: 4,8mm-5,2mm
Service limit: 4,0mm

Front disc thickness:
Standard: 4,5mm
Service limit: 3,5mm

άρα το 1χιλ. που αναφέρω είναι λογικότατο,όπως ισχύει και για τις δισκόπλακες αυτοκινήτου.
« Last Edit: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 17:54:20 μμ by military »


S.K.O.D.A.
Serious Knock Out DamAge

XL-600VV παλιά...τώρα XL1000V MK2.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #6 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 18:17:18 μμ
Παντως εγω στο ΤΑ την μπροστινή την ειχα αλλάξει ...οταν ειχε γινει τσιγαρόχαρτο.
Κανονικά ηταν 5mm ...αλλα αυτη αν την έβαζες στον ηλιο... πέρναγε το φώς.

Πρόσφατα ρώτησα για κεραμικές δισκόπλακες , αλλα δεν βγαινουν για τα δικά μας.


οσο για τις αυλακώσεις , πρεπει να ελεγχθεί το θεμα. Ισως τα τακάκια να μην ηταν τα σωστά.
Κανονικά πρεπει να υπάρχει ομοιόμορφη φθορά σε ολο το πλατος της δισκόπλακας.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #7 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 18:27:41 μμ
To manual της Haynes αναφέρει για παράδειγμα στο ΤΑ 600(1997-1999):

Rear disc thickness:
Standard: 4,8mm-5,2mm
Service limit: 4,0mm

Front disc thickness:
Standard: 4,5mm
Service limit: 3,5mm

άρα το 1χιλ. που αναφέρω είναι λογικότατο,όπως ισχύει και για τις δισκόπλακες αυτοκινήτου.

Ωραιος!
Εχεις δικιο. το 1 χιλιοστο ειναι το σωστο λοιπον.
Παντως και εγω οταν αλλαξα την πισω, μετα απο 80000χλμ περιπου, δεν πρεπει να ηταν πανω απο 2,5 χιλιοστα !


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline military

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 159
  • ΛΑΜΙΑ
    • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΛΑΜΙΑΣ
Reply #8 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 18:43:21 μμ

Quote
Ωραιος!
Εχεις δικιο. το 1 χιλιοστο ειναι το σωστο λοιπον.
Παντως και εγω οταν αλλαξα την πισω, μετα απο 80000χλμ περιπου, δεν πρεπει να ηταν πανω απο 2,5 χιλιοστα !

Εαν περάσει το 1χιλ. πάλι θα φρενάρει,εφόσον τα τακάκια είναι καινούρια και τα υγρά φρένων επαρκή.
Το θέμα είναι ότι οι ''λιωμένες'' δισκόπλακες ζεσταίνονται αρκετά γρήγορα(επειδή το μέταλλο είναι λεπτό) και όταν χρειαστεί ένα καλό φρενάρισμα δε θα το έχουμε και θα μπλοκάρουν ευκολότερα.

Άρα καλό είναι να αλλάζουν για να έχουμε το κεφάλι μας σίγουρο.
Όσο αφορά τις αυλακώσεις
Αυτές δημιουργούνται:
1.Από ελαττωματικά τακάκια(είτε από την αγορά είτε κατά τη διάρκεια χρήσης τους).
2.Φθαρμένη δισκόπλακα(πάχος).
3.Επαφή με νερό όταν είναι αρκετά ζεστή(δισκόπλακα).
4.Αρκετά φρεναρίσματα από μεγάλες ταχύτητες(δεν προλαβαίνει να κρυώσει ο δίσκος και παραμορφώνεται).


S.K.O.D.A.
Serious Knock Out DamAge

XL-600VV παλιά...τώρα XL1000V MK2.


Offline Yianni

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7271
Reply #9 on: Δευτέρα 16 Απρίλιος 2007, 23:03:47 μμ
Ευχαριστώ γιά τις απαντήσεις παιδιά. Προφανώς και η δισκόπλακα του TDM θα έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις, οπότε πρέπει να αλλαχτεί.

Μόλις μηδενίσω το κοντέρ να θυμηθώ να αλλάξω και τον δικό μου δίσκο.  ;D ;D



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #10 on: Τρίτη 17 Απρίλιος 2007, 10:43:45 πμ
Όταν η δισκόπλακα "αδυνατίσει" πολύ (πάνω από το όριο) τότε υπάρχει το μεγάλο ενδεχόμενο να δημιουργηθούν ρωγμές στο σώμα της. Δεν φαίνονται εύκολα με γυμνό μάτι αλλά αν κοιτάξεις προσεκτικά θα τις δείς. Οι ρωγμές είναι πάρα πολύ επικίνδυνες γιατί σε κάποια απότομη πίεση μπορεί να σπάσει με ολέθρια αποτελέσματα (μπλοκάρισμα τροχού κλπ).

Για τις αυλακώσεις ευθύνεται και η απόκλιση από τη σωστή ευθυγράμμιση του τροχού.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #11 on: Τρίτη 17 Απρίλιος 2007, 20:37:50 μμ
Γιάννη,
Οι σχετικές προδιαγραφές σπό το επίσημο Service Manual της Yamaha:

Yamaha TDM900 2002 SERVICE MANUAL
Rear brake disc diameter = 245 mm
Rear Brake disc thickness = 5mm
Min. rear  brake disc thickness = 4.5 mm
Rear Brake pad lining thickness = 5.8 mm
Min rear brake pad lining thickness = 0.8 mm

Όπως βλέπεις το όριο της διαφοράς της φθοράς της δισκόπλακας είναι μόλις 0.5 mm (και όχι 1)


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.