Λευτέρη, εδώ και 10 χρόνια (ΤΑ 93) έχω βάλει μπροστινό γρανάζι 16Τ (από το αρχικό 15Τ). Το μηχανάκι πάει άψογα (είτε μόνος είτε φορτωμένος με 2 άτομα+βαλίτσες). Στην Εθνική κερδίζεις σε στροφές (100 χλμ/ώρα με 4.500 στροφές, 140 χλμ/ώρα με 6.200 στροφές) οπότε και σε κατανάλωση. Η τελική δεν επηρεάζεται καθόλου. Η μείωση των στροφών με το 16Τ είναι περ. 6.7% σε δεδομένη ταχύτητα. Ή αλλιώς πολλαπλασίασε τις στροφές που έχεις τώρα (σε κάποια ταχύτητα) με τον αριθμό 15/16.
Για γρανάζι 17Τ (δεν ξέρω αν υπάρχει στην αγορά) θα έχεις αργή απόκριση στο γκάζι και συχνό κατέβασμα ταχύτητας στο σαζμάν μέσα στην πόλη (βλ. μεγάλη κατανάλωση), αλλά χαμηλότερη κατανάλωση σε εθνικό δρόμο με σταθερή ταχύτητα. Αν ζείς στη Φλώρινα, εργάζεσαι στη Θεσσαλονίκη, η κοπελιά σου είναι στα Ιωάννινα και οι γονείς σου στη Λάρισα, τότε πιθανόν και να σε συμφέρει!