Hellas Transalp Forum

αλλαγη ιμαντα εκκεντροφορου

XLGeorge · 9054

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
on: Τετάρτη 22 Μάιος 2013, 13:03:27 μμ
Ειναι γνωστο οτι αν σπασει αυτος ο ιμαντας, χαιρεταμε κεφαλη, βαλβιδες κλπ. Οι διαφοροι κατασκευαστες δινουν διαφορετικα διαστηματα αλλαγης σε χιλιομετρα αλλα ΚΑΙ σε χρονια, με τη λογικη οτι ο ιμαντας "αδυνατιζει" απλα με το περασμα του χρονου. Η VW εδινε παλιοτερα 6 χρονια / 60Κ μλ (100Κ χμ) αλλα το κατεβασε προσφατα στα 4 χρονια / 40Κ μλ (60Κ χμ).

Η ερωτηση ειναι, για πιο λογο αδυνατιζει ο ιμαντας απλα με τα χρονια? Ισχυει αυτο ή παμε απλα με τα χιλιομετρα? Το αυτοκινητο μου εχει 30Κ μλ / 50Κ χμ σε σχεδον 6 χρονια και σκεφτομουνα ισως να τον αλλαξω προληπτικα. Στο προηγουμενο Golf τον ειχα αλλαξει στα 6.5 χρονια / 80Κ μλ (130Κ χμ).


" the PouroDuro spirit "


Offline dskafidas

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 393
Reply #1 on: Τετάρτη 22 Μάιος 2013, 13:52:51 μμ
Γιώργο στο δικό μου toyota corolla τον άλλαξα μετά απο 16 χρόνια 100.000 χλμ προληπτικά. Οταν τον βγάλαμε δεν ήταν ούτε κάν σε σημείο να πείς φθαρμένος. Αλλά πάντα προληπτικά. 



Offline Αιγαιοπλόος

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 359
Reply #2 on: Τετάρτη 22 Μάιος 2013, 14:09:31 μμ
Εγώ απορώ που βάζουν ακόμα ιμάντες για την κίνηση των εκκεντροφόρων στα αυτοκίνητα.

Οχι σε όλα, βέβαια. Διότι σε ορισμένα (π.χ. στο δικό μου, TOYOTA COROLLA Hathback 1.4 VVTi, του 2003, το μοντέλο πριν από το Auris, για να καταλάβετε) οι εκκεντροφόροι κινούνται από αλυσίδα (καδένα) και δε θέλουν ΠΟΤΕ άλλαγμα και ΠΟΤΕ ρύθμισμα.

Ποιός ο λόγος λοιπόν (πέραν του προφανούς οφέλους του να πουλάνε ιμάντες ως ανταλλακτικά) κάποιες εταιρίες να επιμένουν να χρησιμοποιούν ιμάντα;


Στο ερώτημα του Γιώργου, τώρα (ποιός ο λόγος που αδυνατίζει ο ιμάντας): Προφανώς, διότι είναι οργανικό υλικό (καουτσούκ ή κάτι τέτοιο) και μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα αδιάκοπης κίνησης φθείρεται. Και είναι προφανές ότι η ζέστη και τα ζόρια δεν είναι ό,τι καλύτερο για ένα ελαστικό υλικό που βρίσκεται εντός του κινητήρα.



Μια αστραπή είν' η ζωή και στ' άναμμα που κάνει, ό,τι προλάβει ο άνθρωπος, τα υπόλοιπα τα χάνει.


Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #3 on: Τετάρτη 22 Μάιος 2013, 17:45:26 μμ
Γιώργο καλό θα είναι να τον αλλάξεις, όταν λέει ότι αδυνατίζει δεν είναι μ@λ@κία.
Ενώ ο ιμάντας εμφανισιακά είναι Ο.Κ για τα μάτια τα δικά μας, εσωτερικά τα δόντια δεν είναι  το ίδιο, μου έχει τύχει σε ξεκίνημα λίγο γρήγορο να πηδήξει δόντια ο ιμάντας στο ράουλο του στροφάλου, (στον κορμό του κινητήρα που παίρνει την κίνηση)
Είχε κουρέψει και λίγα  δόντια, τα χιλιόμετρα ήταν οριακά περίπου στα 50000 ενώ στις 60κ έλεγε άλλαγμα.

Με τον ιμάντα δεν ρισκάρουνε, αυτά τα παλικαρίσια «εμένα μου άντεξε, και δεν παθαίνει τίποτα για 10000 χιλ παραπάνω» είναι μπούρδες. Και αν σου κάτσει που λένε?
Για 400 ευρώ να θέλεις καπάκι η μοτέρ?
Οι εταιρίες πήγαν σε ιμάντα για δύο λόγους, πρώτων για θέμα κόστους, η καδένα θέλει να δουλεύει μέσα σε κλειστό αλουμινίου καβούκι στο πλάι του κινητήρα, στεγανά γιατί δουλεύει μέσα σε λάδι, γλίστρα με υδραυλική πίεση λαδιού για να κάνει την δουλειά του τεντοτήρα,  και όλα αυτά κοστίζουν πολύ,  κατά δεύτερο είναι ο θόρυβος που είναι λιγότερος με ιμάντα και ακούγετε το  μοτέρ ποιο πολιτισμένο.
Εξάλλου η αλλαγή στους ιμάντες επιβαρύνει τον πελάτη και αυτό το θέλουν οι εταιρίες μιας και σε έχουν στα πόδια τους για χρόνια…
Τώρα οι περισσότερες εταιρίες προσπαθούν να το αποφύγουν ( σε ποιο ακριβά μοντέλα) η χρησιμοποιούν πάλι ιμάντα αλλά με καλύτερο σύστημα «τρελών ρουλεμάν – τεντοτήρα» και μακρύτερους / μεγαλύτερους ιμάντες ώστε σε βάθος χρόνου λειτουργίας να  έχουν κάνει λιγότερες περιστροφές από τους παλιούς για μεγαλύτερη διάρκεια.

Η λύση? Μην αγοράζετε γνήσια σετ,  δύο – τρεις είναι οι εταιρίες που φτιάχνουν ιμάντες, τα ρουλεμάν είναι από τις γνωστές μάρκες που ξέρουμε.
Η διαφορά τιμής μεγάλη, τον αγοράζουμε εμείς, και τον αλλάζει ο μάστορας……

Αυτά…..


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline Tsargy

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 133
Reply #4 on: Πέμπτη 23 Μάιος 2013, 23:57:20 μμ
Να συμπληρώσω σε όλα τα παραπάνω ότι και οι καδένες θέλουν αντικατάσταση και οι τεντωτήρες τους...το κόστος τους δε, είναι κατα πολύ μεγαλύτερο απο αυτό των ιμάντων και στα εργατικά και στο ανταλλακτικό.
Με λίγα λόγια δεν ησυχάζουμε επειδή έχουμε αλυσίδα...ίσως όμως την φθορά της να μπορούμε να την προλάβουμε (όχι πάντα) λόγω της αύξησης του θορύβου, κυρίως στο ρελαντί, όταν αρχίσει και χαλαρώνει...
Λέγεται ότι τα αυτοκίνητα που μένουν για καιρό ακίνητα, ίσως να θέλουν πιο γρήγορη αλλαγή απο αυτά που κινούνται καθημερινά και για πολλά χλμ για τον λόγο του ότι όταν σταματάει ο κινητήρας, κρυώνει ο ιμάντας σε ένα σημείο...αν μείνει για πάρα πολύ καιρό παίρνει το οβάλ καλούπι και σπάει πιο γρήγορα...



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #5 on: Παρασκευή 24 Μάιος 2013, 00:40:50 πμ
Tsargy, Κρασοπατερα και λοιποι ευχαριστω, με πεισατε :)  Θα τον αλλαξω, not least γιατι θα κατεβω το καλοκαιρι με το αυτοκινητο Ελλαδα μετα απο καποια χρονια και θελω ναχω το μυαλο μου ησυχο οτι θα ειναι ενταξει  ;) Αυτο το αυτοκινητο δεν το κινω πολυ καθως πηγαινω στη δουλεια καθημερινα με τη μηχανη, το προηγουμενο το επαιρνα καθε μερα καθως τοτε δουλευα εκτος Λονδινου, γι'αυτο και οταν αλλαξα τον ιμαντα στα 6.5 χρονια / 130Κ χμ μου φανηκε μια χαρα.

Και κατι αλλο μια και ειμαστε στο θεμα. Στα VW τουλαχιστο αν το αυτοκινητο εχει αρκετα χιλιομετρα οταν αλλαζουμε ιμαντα εκκεντροφορου, αλλαζουμε ταυτοχρονα και την τρομπα νερου καθως τα παραπανησια εργατικα ειναι σχεδον μηδενικα.
« Last Edit: Παρασκευή 24 Μάιος 2013, 01:16:22 πμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline panisk

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3729
Reply #6 on: Παρασκευή 24 Μάιος 2013, 13:18:08 μμ
Στα 60.000 χλμ άλλαξα ιμάντα, όπως προβλεπόταν από το πρόγραμμα συντήρησης, κάποτε που ...κάναμε χλμ χωρίς να σκεφτόμασταν το κόστος. Στις 72.500 πούλησα το αυτοκίνητο σε γνωστό και στις 74.800 έσπασε ο ιμάντας σε ταξίδι εν κινήσει με ταχύτητα 110 χλμ/ώρα. Η ...νεκροψία έδειξε αστοχία υλικού. Συγκεκριμένα, είχε χαλαρώσει-ξεχειλώσει  στο σημείο ένωσής του και βγήκε από τη θέση του. Είχε "μεγαλώσει" κατά 6,5 εκατοστά σε σχέση με τον καινούργιο (γνήσιο πάντα)...

Ευτυχώς είχα κρατήσει τα τιμολόγια αλλαγής του ιμάντα ΚΑΙ του τεντωτήρα ΚΑΙ του ρουλεμάν, γιατί ακόμα θα προσπαθούσα να αποδείξω ότι ...δεν είμαι ελέφαντας!


Αφού το φως ταξιδεύει γρηγορότερα απο τον ήχο, εγώ γιατί πρώτα ακούω τις μ@λ@κίες και μετά μου ανάβουν τα λαμπάκια;

Live to Drive - Drive to Live


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #7 on: Πέμπτη 20 Ιούνιος 2013, 11:39:17 πμ
Να αναφερω οτι την περασμενη βδομαδα που ημουνα Ελλαδα αλλαξα τον ιμαντα του Renault Megane της μητερας μου μετα απο 14 χρονια (!) και 115Κ χμ. Βρεθηκε σε πολυ καλη κατασταση, αλλα αλλαχτηκε γιατι δεν ξερει ποτε κανεις και ητανε well overdue - κοστος 150 ευρω συνολικα σε επαρχιακο συνεργειο της γειτονιας που εμπιστευομαι. Ετοιμαζομαι να τον αλλαξω προληπτικα και στο Golf GTI εδω μια και επεται μεγαλο ταξιδι στην Ελλαδα, κοστος 290 GBP ή ~350 ευρω σε VW/Audi specialist.


" the PouroDuro spirit "