.... Μετρωντας με το πολυμετρο, βλεπω ταση μπαταριας 13.1V ενω αυτη του αυτοκινητου δειχνει 14.44V με σβηστη τη μηχανη.
Μετράς σωστά?
Και λίγη θεωρία:
1. Η μπαταρία του αυτοκινητου δειχνει 14.44V με σβηστη τη μηχανη γιατί σίγουρα είχες τον κινητήρα ανοιχτό πριν λίγο και δεν πρόλαβε να ''πιάσει'' την ονομαστική της τάση που είναι τα 12.6Volts. Η τάση της μπαταρίας είναι 2.1Volts ανά στοιχείο, καινούργια η σε καλή κατάσταση, δλδ 12.6Volts με τον κινητήρα κλειστό η χωρίς φορτιστή, και χωρίς φορτία.
Απο σχετικές μετρήσεις που εχώ κάνει, η μπαταρία μου [Yuasa] μετά απο 3 χρόνια παρουσιάζει 37mA διαρροή, σε φόρτιση, δλδ όσο και να την φορτίζω τελικά παραμένει και την διαρρέει ενα αντίστροφο ρεύμα στα 37mA, σε αυτό προσθέτω τις καταναλώσεις που εχει η ΤΑ με το διακόπτη κλειστό [ρολόι] και μαζί με τον συναγερμό πάμε στα 47mA. Αρα ο συναγερμός δεν την επιβαρύνει σχεδόν καθόλου. Φαντάσου οτι αν μπαταρία μου είναι 12ΑΗ δλδ μπορεί να δώσει 12000mA σε μια ώρα πριν μηδενίσει την τάση της, τα 50mA που εχει τώρα δεν την απασχολούν και θα χρειαστουν 12000/50 ωρες μέχρι να ξεφωρτίσει πλήρως !!!!
2. Η μπαταρία πεθαίνει απο τρείς αιτίες α] οταν η εσωτερική της διαρροή αυξηθεί, λόγω του ότι τα κατάλοιπα της ηλεκτρόλυσης κατακάθονται στον πυθμένα του δοχείου της και την βραχυκυκλώνουν σαν αποτέλεσμα της ηλικίας της και β] απο κομμένο στοιχείο που οφείλεται σε κατασκευαστικό λάθος, δεν εχει σχέση με την ηλικία της και απλά το στοιχείο αυτό λειτουργεί σαν μια μεγάλη εσωτερική αντίσταση, οπότε η μπαταρία μας δίνει ''εικονικά'' τάση ικανοποιητική, η λίγο χαμηλή, δίνοντάς μας ελπίδες οτι θα την φορτίσουμε, αλλα το ρεύμα φόρτισης πέφτει [λόγω της μεγάλης εσωτερικής αντίστασης, χωρίς να εχουμε φόρτιση, και η μπαταρία αδυνατεί να δώσει φορτίο [ισχύ], η τάση της πέφτει σε κάθε [ακόμα και μικρή] απαίτηση ρεύματος και γ] απο βραχυκυκλωμένο στοιχείο, η πιό εύκολη περίπτωση γιατί ανάλογα με τον αριθμό των στοιχείων αφαιρούμε 2.1Volts και με μια απλά μέτρηση καταλαναίνουμε οτι ''την χάσαμε'' !!!!
Ειναι δυνατον σχετικα μικρη πτωση τασης στα 13.1V να δημιουργει τετοιο προβλημα που η μηχανη να ειναι νεκρη μολις ανοιξει ο διακοπτης?
Παραξενευτηκα γιατι τετοιο παιξιμο μπαταριας που δεν δινει σχεδον καθολου ρευμα ενω εχει ταση δεν μου ειχε συμβει ποτε,
Σαν κομμένο στοιχείο μου φαίνεται .....
Με την ευκαιρια να πω η μαμισια μπαταρια στο VFR ετοιμαζεται να κλεισει 7 χρονια (σε ενα μηνα), οποτε ισως ειναι καλο να αλλαχτει και αυτη προληπτικα..
Τοποθετώντας ενα μικρό Αμπερόμετρο σε σειρά με τον φορτιστή σου θα ελέγχεις το ρεύμα φόρτισης και θα έχεις πάντα μια πολύ καλύτερη αποψη για την όλη διαδικασία, ακολουθώντας αυτό : Αh/10=Ρεύμα φόρτισης για 10 ώρες [12Ah = 10 ώρες φόρτισης στα 1.2A] , αν μετά απο 10 ώρες το ρευμα φόρτισης παραμένει σταθερό σε μια ανησυχητική τιμή , τότε η ζωή της είναι λίγη ...
Αποφευγω πια το συναγερμο σαν διαολος το λιβανι
Υπερβάλλεις, εκτός και αν εχει βλάβη ο συναγερμός. Θυμίσου όλα λύνονται με ενα Αμπερόμετρο, μέτρα με το πολύμετρό σου το ρεύμα που τραβάει ο συναγερμός, θα εκπλαγείς το πόσο μικρό είναι ....