Hellas Transalp Forum

Βενζίνη "100" οκτανίων (μύθος ή αλήθεια?)

Ταξιδευτής · 20762

Offline Ταξιδευτής

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2067
  • Κυνηγός ηλιοφάνειας.
on: Δευτέρα 26 Φεβρουάριος 2007, 11:11:44 πμ
Το έγραψε ό Γιάννης από Θεσσαλονίκη, τό διαβασα σέ αδελφό φόρουμ κ το ποσταρω..

Η ισχύς ενός συγκεκριμένου κινητήρα εξαρτάται και από τον βαθμό συμπίεσης του μίγματος αέρος - καυσίμου στον θάλαμο καύσης. Μεγαλύτερη συμπίεση θα δόσει μεγαλύτερη ισχύ. Το καύσιμο δεν πρέπει να αυταναφλεγεί πριν την ώρα του, εξ αιτίας της μεγαλύτερης και πρόωρης αύξησης της θερμοκρασίας που προκύπτει από την μεγαλύτερη συμπίεσή του.

Για να συγκρίνουμε τα σημεία αυτανάφλεξης των διαφόρων ουσιών, αναφερόμαστε στην κλίμακα οκτανίου. Η κλίμακα οκτανίου ορίζεται με βάση τα χαρακτηριστικά σημεία αυτανάφλεξης δύο υλών, του επτανίου το οποίο παίρνει τον αριθμό μηδέν (0) και ενός ισο-οκτανίου (2,2,4-τριμέθυλο πεντάνιο) το οποίο παίρνει τον αριθμό εκατό (100). Μίγματα των δύο αυτών ουσιών δίνουν αριθμούς οκτανίου μεταξύ 0 και 100. Για παράδειγμα το καύσιμο που αποτελείται από μίγμα 10% επτάνιου και 90% ισο-οκτάνιου είναι 90 οκτανίων.

Με βάση αυτή την κλίμακα συγκρίνουμε τα σημεία αυτανάφλεξης των άλλων καυσίμων. Για να προσδιορίσουν λοιπόν οι ειδικοί τον οκτανιακό αριθμό ενός άγνωστου καύσιμου, λειτουργούν με αυτό ένα πρότυπο κινητήρα, με βάση ειδικό πρωτόκολλο που καθορίζει τις ενέργειες και τις παραμέτρους. Ο κινητήρας αυτός έχει την δυνατότητα να μεταβάλει τον λόγο συμπίεσης.

Σε κάποιο λόγο συμπίεσης το υπό έλεγχο καύσιμο σταματάει να παρουσιάζει αυτανάφλεξη. Το καύσιμο αυτό έχει λοιπόν τον ίδιο αριθμό οκτανίων με το αντίστοιχο μίγμα επτανίου/ισο-οκτανίου που σταμάτησε να παρουσιάζει προανάφλεξη στον ίδιο λόγο συμπίεσης.

Η βασική κλίμακα οκτανίου προεκτείνεται (υπολογιστικά) κάτω από το 0 όπως και επάνω από το 100, αφού υπάρχουν καύσιμα που έχουν μικρότερα ή μεγαλύτερα σημεία αυτανάφλεξης από τα δύο πρότυπα καύσιμα. Γνωρίζοντας τον αριθμό οκτανίου κάθε καύσιμου μπορούμε να επιλέξουμε το κατάλληλο για τον βαθμό συμπίεσης του κινητήρα αποφεύγοντας την αυτανάφλεξη.

Ο αριθμός οκτανίων δεν συνδέεται με την θερμιδική απόδοση του καύσιμου. Δηλαδή ένα καύσιμο με 99 οκτάνια, δεν είναι υποχρεωτικά αποδοτικότερο από ένα καύσιμο με 95 οκτάνια κ.ο.κ.

Διευκρινίσεις:

Τα οκτάνια δεν είναι κάποιο συστατικό που περιέχεται στο καύσιμο.
Τα οκτάνια δεν είναι τρόπος ψεκασμού του καύσιμου στον θάλαμο καύσης.
Τα οκτάνια δεν αυξάνουν την απόδοση του κινητήρα.

Να συμπληρωσω τελος οτι σε πολλες χωρες της Ευρωπης υπαρχει βενζινη μεχρι 95 οκτανια.
Απο μελετες καθαρα δικες μου ειναι οτι για καποιους λογους (δε ξερω) η Super αμολυβδη (100αρα) νοθευεται λιγοτερο 'η δεν νοθευεται καθολου.
Απο τους βενζιναδες εννοειται.
« Last Edit: Δευτέρα 26 Φεβρουάριος 2007, 20:05:59 μμ by Varazach »


Όλοι θά πεθάνουμε , λίγοι όμως θά ... ζήσουμε

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΤΕΙΣ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΠΕΛΑΓΗ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΚΟΥΡΙΑΖΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ......

Κυνηγός ηλιοφάνειας.

Η καλύτερη δουλειά.
Ούτε όπλα χρειάζεσαι, ούτε άδειες και έχεις και το θήραμα χωρίς να το σκοτώσεις.


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #1 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 10:27:23 πμ
   Πολύ καλό Ζάχο (και γνωστό σε όσους ασχολούνται με το αντικείμενο).

   Στην πράξη τώρα: βάζω μόνο 100άρα βενζίνη στο τρανσαλπ χωρίς να είμαι σίγουρος ότι υπάρχει σοβαρός λόγος εκτός ίσως από τον ψυχολογικό. Ξέρεις τώρα πώς λειτουργεί η ψυχολογία και δη του έλληνα. Και για να πω την αλήθεια δεν έχω δει καμμιά διαφορά όταν κάποιες φορές χρειάστηκε να βάλω "απλή". Ειδικά στον αρχαίο και χαμηλών επιδόσεων κινητήρα του τρανσαλπ, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάζουμε 100άρα. Άσε που γλιτώνουμε 5-6 ερώ ανά γέμισμα βάζοντας απλή. Σε κινητήτρες υψηλών επιδόσεων αλλάζει το πράγμα.
   Στην ουσία, η 100άρα κάνει εμάς να νιώθουμε καλά παρά τον κινητήρα (και μιλάω πάντα για τρανσαλπ). Όλα είναι και λίγο (για να μην πω πολύ) θέμα μάρκετινγκ. Έντεχνα μας κάνουν να πιστεύουμε αυτό που θέλουν αυτοί με σκοπό τη μεγαλύτερη κατανάλωση, πράγμα που δεν συμβαίνει βέβαια πρώτη φορά (βλ. κινητά τηλέφωνα και πολλά άλλα).
   Μέχρι χτες αγνοούσαμε την ύπαρξη της 100άρας, δεν ξέραμε καν τι σημαίνει οκτάνιο και σήμερα δεν μπορούμε χωρίς αυτή? Έλεος νεοέλληνες!! Σε χώρες πολύ πιο προηγμένες από την Ελλάδα, δεν υπάρχει καν 100άρα βενζίνη, κι αυτό γιατί κύριο μέλημά τους είναι η ευημερία και η ποιότητα ζωής του πολίτη και όχι πώς θα του τα πάρουμε από καύσιμα, κινητά, τσιγάρα και από όπου αλλού μπορούμε δημιουργώντας του τεχνητές ανάγκες. Έκριναν λοιπόν (οι κυβερνήσεις) ότι η 100άρα δεν χρειάζεται στο μέσο καθημερινό οδηγό και δεν επέτρεψαν την εισαγωγή της.
   Βέβαια, ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Σε κάθε θέμα υπάρχει μύθος και πραγματικότητα. Καλό είναι να έχουμε όσο το δυνατό καλύτερα καύσιμα, αλλά να ξέρουμε ποιες είναι οι πραγματικές μας ανάγκες.
    Κύριοι, μάλλον θα αρχίσω να βάζω 90άρα. Θα γλιτώνω έτσι και ένα όχι ασήμαντο ποσό.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #2 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 12:02:15 μμ
Στο Transalp η χρήση βενζίνης 100 οκτανίων δεν είναι απαραίτητη και μάλλον ανώφελο έξοδο. Δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα. Ούτε σε ισχύ ούτε σε οικονομία. Άσε που λόγω του ότι είναι πιο ακριβή η πιθανότητα νοθείας της είναι πιο συχνή! Με δεδομένη τη συμπίεση 9.2:1 στους κυλίνδρους του ΤΑ, ακόμα και με βενζίνη 91 οκτανίων δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αυτανάφλεξης! Άρα ποιος ο λόγος για βεζίνη 100 οκτανίων? Μάλλον σπατάλη είναι. 


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #3 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 17:48:12 μμ
  Ο λόγος συμπίεσης είναι σημαντικός παράγοντας Χρήστο, όπως πολύ σωστά αναφέρεις, αλλά όχι ο μοναδικος. Και ναι, έχεις δίκιο ότι στο τρανσαλπ η 100άρα είναι μάλλον περιττή. Σε μεγαλύτερων επιδόσεων κινητήρες, ακόμη κι αν είχαν την ίδια συμπίεση με το τρανσαλπ, το πράγμα αλλάζει. Παίζουν πολλά πράγματα ρόλο όπως ιπποδύναμη, σύστημα ψύξης, σύστημα τροφοδοσίας, στροφές κινητήρα.
  Αν ήμουν ο Ζάχος, για παράδειγμα,  θα σκεφτόμουν πολύ σοβαρά τι βάζω στο ST. Είμαι όμως ο Μιχαήλ Ιωάννου Πάγκαλος και μετά από 3-4 μήνες δοκιμές στην πράξη με το δικό μου μηχανάκι, με τις δικές μου ανάγκες και με τη δική μου χρήση, κατέληξα ότι η χρήση 100άρας δεν μου προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ, απεναντίας μου αφαιρεί μερικά ευρώ παραπάνω ανά γέμισμα.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #4 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 17:56:50 μμ
Εγω ρε παιδια, γιατι καταλαβαινω διαφορα οταν βαλω κατοσταρα?

Γιατι νιωθω να "καθαρίζει" πιο καλα τις ψηλές στροφές?
Και ενιωθα ακριβως το ιδιο, και στο προηγουμενο και στο νεο το ψεκαστο.

Ψυχολογικό είναι?


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #5 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 18:09:09 μμ
   Είπαμε ότι παίζουν πολλά πράγματα ρόλο (ιπποδύναμη, σύστημα τροφοδοσίας-ψύξης, λόγος συμπίεσης, χρήση-στροφές κλπ). Και άλλο πράγμα είναι τα 98 ψεκαστά άλογά σου με τα 55 καρμπιρεταράτα του τρανσαλπ. Εγώ, προσωπικά, μετά από δοκιμές και μετρήσεις όπως αναφέρω (μη φανταστείς τηλεμετρίες και τέτοια) δεν βρήκα καμία διαφορά. Και εδώ έρχεται ο ψυχολογικός παράγοντας: συνεχίζω παρ' όλα αυτά να βάζω 100άρα μέχρι σήμερα, ξέροντας ότι αφού θεωρητικά είναι καλύτερο καύσιμο άρα καλύτερα για τον κινητήρα μου  ;) Θεωρητικά πάντα.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline ThanDim

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 1672
Reply #6 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 18:22:10 μμ
Επίσης από μια τηλεοπτική κουβέντα πριν καιρό, ένας ελεγκτής του υπουργείου ανέλυε τις νοθεύσεις των καυσίμων και αυτό που μου έμεινε ήταν πως την 95άρα την νοθεύουν με διάφορα "επικύνδινα" - για τον κινητήρα - χημικά, ενώ την 100'αρα με ....95'αρα!

Εγώ πάντα έβαζα 95άρα αλλά πριν λίγο καιρό το αμάξι έκαψε αισθητήρα "λ" και η αιτία - σύμφωνα με την αντιπροσωπεία - ήταν το νοθυμένο καύσιμο. Από τότε βάζω 100άρα αν και δεν έχω καταλάβει κάποια ουσιαστική διαφορά στην απόδοση. Απλώς μου έκατσαν και τα λόγια του ελεγκτή.

Βέβαια ρόλο παίζει και το πρατήριο. Αν είναι λαμόγιο, και καύσιμο αεροσκαφών να βάλεις .... :horseshit:


Δημητρακόπουλος Θανάσης
R1200GS
Καλαμάτα


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #7 on: Τρίτη 27 Φεβρουάριος 2007, 19:51:24 μμ
  Άρα λοιπόν καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι σημαντικότερη η ποιότητα του καυσίμου παρά η χημική του σύσταση. Μα άλλα λόγια ένα μη νοθευμένο καύσιμο 90 οκτανίων είναι απείρως καλύτερο από ένα νοθευμένο 100 οκτανίων!!!
   Η χημική σύνθεση ενδχομένως παίζει ρόλο στη φόρμουλα 1, αλλά ο μέσος χρήστης δεν χρειάζεται νιτρομεθανόλη και άλλα διαστημικά, αλλά βενζίνη χωρίς νερό (και άλλες προσμίξεις)!!!!!!
   Γι' αυτό το λόγο, εγώ βάζω ΠΑΝΤΑ όχι μόνο από συγκεκριμένη εταιρία αλλά και από ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ πρατήριο!! Έτσι ξέρω ποιον θα κυνηγάω. Παίρνω πάντα απόδειξη την οποία και φυλάω μέχρι το επόμενο γέμισμα.
   Τέλος κύριοι. Από σήμερα βάζω μόνο 90άρα, ούτε καν 95άρα!!!!




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #8 on: Τετάρτη 28 Φεβρουάριος 2007, 19:41:08 μμ
Ο Μιχάλης το έθεσε ΑΨΟΓΑ! ... "βάζω βενζίνη από συγκεκριμένο πρατήριο".
Στο οποίο έχουμε εμπιστοσύνη.
Αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία.
Για το ΤΑ (κατά την άποψή μου), η 100 οκτανίων βενζίνη είναι ΜΥΘΟΣ!

Θέλετε απόδειξη? Η 100άρα βενζίνη δεν έχει μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από την 95άρα. Το 100 σημαίνει μεγαλύτερη αντίσταση στην αυτανάφλεξη (αυτό και μόνο, και τίποτα άλλο). Με δεδομένη τη συμπίεση στο ΤΑ μια 91άρα βενζίνη είναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΗ. Στην πράξη και η 87άρα είναι αρκετή!

Χτυπάει το ΤΑ πυράκια? OXI.
Έχει το ΤΑ ρυθμιστή knock sensor? OXI

Μόνο στην περίπτωση που κινητήρας έχει knock sensor τότε με χαμηλών οκτανίων βενζίνη πέφτει αυτόματα η συμπίεση  και ως εκ τούτου πέφτει και η ιπποδύναμη. Τότε και ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ έχει νόημα η 100άρα. Αλλιώς κανένα νόημα χρήσης της σε διαφορετική περίπτωση. Τελεία και παύλα!

Τώρα στο varadero του Σωτήρη δεν ξέρω τί γίνεται! Χτυπάει πυράκια ο κινητήρας Σωτήρη με 95άρα? Αν ναι, τότε τα πυράκια (αυτανεφλέξεις) ρίχνουν δραστικά την ιπποδύναμη του κινητήρα. Οπότε καλό είναι να βάζεις 100άρα.
Εξάλλου το ΤΑ που είχε παλιά ο Σωτήρης είχε και ... 6 ταχύτητες!!! Το varadero του μπορεί να έχει και knock sensor! Μπορεί...λέω τώρα!


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #9 on: Πέμπτη 01 Μάρτιος 2007, 18:34:21 μμ
    Λοιπόν, συνεχίζουμε από 'κει που είχαμε μείνει. Κύριοι, το είπα και το έκανα. Σήμερα γέμισα το ΤΑ με βενζίνη 90 οκτανίων (ουτε καν 95)!
    100άρα και άλλα τέτοια τεχνασματα του μάρκετινγκ τέλος! Δεν περνάνε εδώ. Εμείς έχουμε κατεβάσει και μερικούς τόμους μηχανολογίας στο φινάλε.  Να πάνε να τα πουλήσουν στους νεοέλληνες φλώρους με τα κωλοφτιαγμένα GTI που ΚΑΠΟΥ πηρε το αυτί τους ΚΑΤΙ για ένα καινούριο καύσιμο, που σε κάνει πύραυλο στην παραλιακή.
   Δεν θάβω την 100άρα απλώς η θέση της είναι εκεί που πραγματικά χρειάζεται. Το αρχαίο και ταπεινό τρανσαλπάκι είναι ΥΠΕΡ-ΚΑΛΥΜΕΝΟ και με 90άρα.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #10 on: Παρασκευή 02 Μάρτιος 2007, 10:39:17 πμ
Συμφωνώ με το Μιχάλη 100%. Αυτή είναι η αλήθεια. Να σας υπενθυμίσω ότι στο Γαλλικό service manual για τα πρώτα ΤΑ (1988-1996) γράφει ότι οποιαδήποτε βεζίνη >87 οκτανίων είναι αρκετή για τον κινητήρα του ΤΑ. Από τότε ο κινητήρας αυτός δεν έχει αλλάξει όσον αφορά τη συμπίεση. Άρα γιατί 100άρα? Για τα βαραντέρο το θέμα αλλάζει μόνο εάν χτυπάει πυράκια με την 95άρα.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline jkoyr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 502
  • There is no replacement for displacement
Reply #11 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 12:13:08 μμ
Όταν είχα το Transalp ήξερα ότι δεν είχε κανένα νόημα να φουλάρω με 100ρα βενζίνη οπότε ήμουν ήσυχος και δεν με έτρωγε ο ποπός μου ....

Τώρα με το CBF1000 μπήκε ο διάολος μέσα μου .
Με 11:1 συμπίεση και 10000στροφές κόκκινο , λέω ας κάνουμε μια δοκιμή . Άλλωστε ο κινητήρας προέρχεται από το CBR1000RR (με 177 άλογα) στο οποίο η HONDA λέει ρητά στο μάνιουαλ "μόνο High Octane Petrol" .

To πείραμα περιελάμβανε 2 πλήρη γεμίσματα για την αποφυγή υπολοιμάτων απλής βενζίνης (91 οκτ.) με ΒΡ Ultimate .

H μηχανή κυκλοφορεί καθημερινά με οποιοδήποτε καιρό , κυρίως σε εθνικό - επαρχιακό δίκτυο με ταχύτητες 160 χαω για να πηγαινοέρχομαι δουλειά , τα ΣΚ καμιά βόλτα (ίδιες ταχύτητες με ξεσπάσματα όπου μας πέρνει στα 200+) , κέντρο Ηρακλείου σπάνια (2-3 φορές το μήνα) με ταχύτητες χοχλιού .
Συνεπιβατης δεν υπάρχει .

Την κατανάλωση την βλέπετε απο κάτω και είναι σταθερά η ίδια με την απλή (91) βενζίνη .

Αυτό που δε μου έκανε καθόλου καλή εντύπωση ήταν η απόδοση . Μπορώ να πω πως όχι μόνο δεν είδα διαφορά (καλά δεν περίμενα ούτε μισό μουλάρι αύξηση - αλλά πιό στρωτή λειτουργία) αλλά ο κινητήρας έχανε σταδιακά την βελούδινη λειτουργία του .

Το μόνο θετικό που διαπίστωσα είναι ότι έκανα 5-7 χιλιόμετρα παραπάνω με 1 ρεζερβουάρ .
Μικρό κέρδος σε σχέση με τα 4€ διαφορά ανά 20 λίτρα (τιμές Κρήτης).

Οι παραπάνω διαπιστώσεις έρχονται σε πλήρη αντίθεση με αναφορές σε ξένα φόρουμ όπου αναφέρεται ότι και πολύ πιο στρωτή λειτουργία του κινητήρα και σημαντικά καλύτερα mileage .

Προσωπικά πείστικα αμετάκλητα ότι η έκταση της νοθείας στα κάυσιμα είναι καθολική (ειδικά στην επαρχία).
Ό,τι και να βάλεις χαμένος βγαίνεις .
Ξανά λοιπόν στην απλή ξέροντας ότι στην Ελλάδα η μηχανή μου ποτέ δεν πρόκειται να πλησιάσει την αποδοση για την οποία σχεδιάστηκε (στον τροχό πάντα).


We are the Pilgrims master
we shall go always a little further
it may be beyond the last blue mountain
barred with snow,
Across that angry or that glimmering sea


Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #12 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 12:30:42 μμ
  Είχα κάνει κι εγώ πειράματα με τη βενζίνη στο ΤΑ. Όχι μόνο δεν είδα διαφορά στην απόδοση με την 100αρα, αλλά είχα και μειωμένη αυτονομία. Με την απλή έκανα περισσότερα χιλιόμετρα!

  Στο στρομ, με συμπίεση 11,5:1, από την πρώτη κιόλας μέρα ολοκαίνουριο έβαλα 95άρα χωρίς δισταγμό. Και αυτήν θα συνεχίσω να βάζω.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #13 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 15:06:51 μμ
Εχει μεγάλη σημασία στους δικούς σας κινητήρες να βάζετε (όσο το δυνατόν) "καθαρή" βενζίνη (όχι νοθευμένη). Τα μπεκς (τα οποία είναι ακριβά) είναι πολύ επιρρεπή σε βλάβες από νοθευμένη βενζίνη.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


flwrina

  • Guest
Reply #14 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 15:28:31 μμ
Εχει μεγάλη σημασία στους δικούς σας κινητήρες να βάζετε (όσο το δυνατόν) "καθαρή" βενζίνη (όχι νοθευμένη). Τα μπεκς (τα οποία είναι ακριβά) είναι πολύ επιρρεπή σε βλάβες από νοθευμένη βενζίνη.

σωστα,αλλα δεν συνεπαγεται οτι η 100αρα ειναι και ''καθαρη'' εχω παραδειγμα εδω πανω οπου σε γεμισμα το μηχανακι 170κμ βγαζει, τωρα τι ειχε μεσα...ο θεος ξερει...



Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #15 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 15:52:17 μμ
σωστα,αλλα δεν συνεπαγεται οτι η 100αρα ειναι και ''καθαρη'' εχω παραδειγμα εδω πανω οπου σε γεμισμα το μηχανακι 170κμ βγαζει, τωρα τι ειχε μεσα...ο θεος ξερει...

Λευτέρη, όταν ο Chris λέει "Εχει μεγάλη σημασία στους δικούς σας κινητήρες να βάζετε (όσο το δυνατόν) "καθαρή" βενζίνη (όχι νοθευμένη)." αναφέρεται στο Μιχάλη, όχι σε σένα και υποννοεί όσους έχουν κινητήρα με ψεκασμό.
Τα δικά μας τα καίνε όλα. Βενζίνη, νέφτι, ζιβανία, τσιπουράκι (όχι αυτό με το γλυκάνισο, το άλλο), κλπ.
Αν βλέπεις οτι σε ένα γέμισμα βγάζει σημαντικά λιγότερα χλμ, τότε είναι απολύτως σίγουρο, οτι ο συγκεκριμένος πρατηριούχος βάζει στο καύσιμο τουλουόλη (παλιά δουλειά....), οπότε το καύσιμο διογκώνεται όσο κινείται. Απόφυγέ τον σαν το διάολο. Μην ξαναγεμίσεις από εκεί. Συχνή χρήση τέτοιοιυ καυσίμου μπορεί να σου προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα σου... Για μια φορά δεν τρέχει τίποτα.


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #16 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 16:00:00 μμ
Γιάννη, ο κινητήρας του CBF έχει knock sensor?


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


flwrina

  • Guest
Reply #17 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 16:01:59 μμ
γεια σου γιαννη!  ξερεις μηπως ποια ειναι η αναλογια του χημικου που ειπες οταν το ανακατευουν με βενζινη? και ποια ειναι η συσταση του μηπως?



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #18 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 16:34:40 μμ
  Έχουμε ξαναπει πολύ παλιά ότι είναι πιο σημαντικό να είναι ανόθευτη η βενζίνη και χαμηλών οκτανίων παρά νοθευμένη και υψηλών. Και εγώ αυτό κάνω. Βαζω αποκλειστικά από ΕΝΑ βενζινάδικο που ξέρω χρόνια την αξιοπιστία του.

  (Και μάλιστα έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχεις νοθευμένη βενζίνη όταν βάζεις βενζίνες με υποτιθέμενα πρόσθετα).




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline jkoyr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 502
  • There is no replacement for displacement
Reply #19 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 17:09:37 μμ
Γιάννη, ο κινητήρας του CBF έχει knock sensor?

Όχι αυτό δεν έχει. (παρότι ο κινητήρας προέρχεται από το RR το οποίο με 12:1 συμπίσεση και 78 ίππους παραπάνω και κόκκινο στις 12000 και έχει knock sensor - Έχω τελείως άλλη χαρτογράφηση ).



We are the Pilgrims master
we shall go always a little further
it may be beyond the last blue mountain
barred with snow,
Across that angry or that glimmering sea


Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #20 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 17:15:34 μμ
γεια σου γιαννη!  ξερεις μηπως ποια ειναι η αναλογια του χημικου που ειπες οταν το ανακατευουν με βενζινη? και ποια ειναι η συσταση του μηπως?
Τα ποσοστά ποικίλουν ανάλογα με το θράσος του κάθε "νοθευτή" ρίξε μια ματιά εδώ.
Οσο για την σύσταση θα ψάξω σε κανα βιβλίο Χημείας, δεν το ξέρω.


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline jkoyr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 502
  • There is no replacement for displacement
Reply #21 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 17:16:07 μμ
Εχει μεγάλη σημασία στους δικούς σας κινητήρες να βάζετε (όσο το δυνατόν) "καθαρή" βενζίνη (όχι νοθευμένη). Τα μπεκς (τα οποία είναι ακριβά) είναι πολύ επιρρεπή σε βλάβες από νοθευμένη βενζίνη.


Μια καλή τακτική από τα αυτοκίνητα είναι καθαρισμός μπεκ ανά 50000 χλμ (με ultrasound) , παραγματικά πέφτεις από τα σύνεφα . (βασικά δεν παθαίνουν και πολλά , απλά βουλώνουν (όπως οι αρτηρίες των καρδιοπαθών))

Οι αντλίες την πατάνε συνήθως , και τότε κλαίνε και τα σαλιγκάρια .


We are the Pilgrims master
we shall go always a little further
it may be beyond the last blue mountain
barred with snow,
Across that angry or that glimmering sea


Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #22 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 17:32:40 μμ
Ψιλοάσχετο, αλλά για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχει ένα πρόσφατο σχετικά (Hμερομηνία δημοσίευσης: 27-10-07) άρθρο Του Γιαννη Σουλιωτη στην Καθημερινή σχετικό με το λαθρεμπόριο καυσίμων εδώ.

Δείτε στο άρθρο: Οι ιδιοκτήτες νόθευαν αμόλυβδη με τουλουόλη, η τιμή της οποίας ανά λίτρο είναι το 25% της τιμής της βενζίνης.
« Last Edit: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 17:37:16 μμ by Γιάννης Σταυρουλάκης »


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #23 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 20:54:51 μμ
Οι αντλίες την πατάνε συνήθως , και τότε κλαίνε και τα σαλιγκάρια .
Οι αντλίες την πατάνε όταν πάντα περιμένεις να ανάψει το λαμπάκι της ρεζέρβας πριν βάλεις βενζίνη.

Μια καλή τακτική από τα αυτοκίνητα είναι καθαρισμός μπεκ ανά 50000 χλμ (με ultrasound)
Με ένα κόστος καθαρισμού περ. €60.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline jkoyr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 502
  • There is no replacement for displacement
Reply #24 on: Πέμπτη 31 Ιανουάριος 2008, 22:06:49 μμ
Οι αντλίες την πατάνε όταν πάντα περιμένεις να ανάψει το λαμπάκι της ρεζέρβας πριν βάλεις βενζίνη.


Ναι , οι βυθιζόμενες (είναι μέσα στο ρεζερβουάρ και ψύχονται από το ίδιο το καύσιμο) - κυρίως στα αυτοκίνητα - την πατάνε από αυτούς που τους αρέσει να φτάνουν τα πράγματα στο αμήν .
Για τις μηχανές δεν ξερω ποιές έχουν βυθιζομενες και ποιές όχι .


We are the Pilgrims master
we shall go always a little further
it may be beyond the last blue mountain
barred with snow,
Across that angry or that glimmering sea