δεν ξερω κατα ποσο θα βοηθησει αυτο που θα πω και συγνωμη που θα το πω εχοντας κατα νου την λειτουργια ενος κινητηρα αυτοκινητου αλλα δεν νομιζω οτι εχει μεγαλη διαφορα απο την μηχανη,αλλωστε κινητηρες εσωτερικης καυσης ειναι και οι δυο.
μου κανει ιδιαιτερη εντυπωση πως οσοι εβαλαν ελευθερο φιλτρο στο φιλτροκουτι(για το K&N μιλαμε εδω) ειδαν διαφορα προς το καλυτερο στις χαμηλες στροφες.
ως γνωστον ενα τετοιο φιλτρο ουσιαστικα επιτρεπει μεγαλυτερη ποσοτητα αερα να παει στον κυλινδρο.με δεδομενο λοιπον οτι η βενζινη κατα την καυση της προσφερει λιπαντικες ιδιοτητες,στις υψηλες στροφες,οι κατασκευαστες αδιαφορουν για την στοιχειομετρια 14,7 προς 1 (αναλογια αερα καυσιμου) που ειναι το ιδανικο και εχουν ρυθμισει τους εγκεφαλους να στελνουν περισσοτερη βενζινη ωστε να αποφυγουν τις υψηλες θερμοκρασιες στον χωρο καυσης,για αυτο και οι προγραματιστες εγκεφαλων(συνηθως παραλληλων εγκαφαλων aftermarket) κοβουν βενζινες ψηλα ωστε να πλησιασουν οσο ασφαλεστερα γινεται το ιδανικο 14,7 προς 1 για καλυτερη αποδωση.ενα ελευθερο φιλτρο λοιπον,κατα καποιο τροπο δινει αυτο το πλεονεκτημα επιτρεποντας μεγαλυτερη ποσοτητα αερα ωστε να αραιωσει το μιγμα και να εχουμε καλυτερη αποδοση.
θελω να πω λοιπον πως ειναι πιο φυσιολογικο(?) ενα τετοιο φιλτρο να αποδιδει καλυτερα στις πολλες στροφες παρα στις χαμηλες.
επειδη στο αυτοκινητο μου ειχα κανει δυναμομετρησεις με εργοστασιακο φιλτρο,με φιλτρο K&Ν και χωρις καθολου φιλτρο ειχαμε βγαλει το παρακατω αποτελεσματα
στις χαμηλες στροφες ειχαμε μεγαλυτερη ιπποδυναμη με το εργοστασιακο φιλτρο (περιορισμενη παροχη αερα)
στις μεσσαιες με το ελευθερο φιλτρο
και στις ψηλες χωρις καθολου φιλτρο.
οι διαφορες ξεπερνουσαν το ενα αλογο απο το καλυτερο στο χειροτερο σε ενα αυτοκινητο με εργοστασιακη ιπποδυναμη μολις 68 ιππων.
το ελευθερο φιλτρο λοιπον ειναι κατι αναμεσα στο εργοστασιακο και χωρις καθολου φιλτρο.ας πουμε δλδ μια μικρη βελτωση αναλογα τις συνθηκες.
για αυτο οταν τρεχαμε στις αφιδνες ειχα το εργοστασιακο φιλτρο συνηθως(οσο το ειχα ακομα) καθως η πιστα δεν ευννοει για να σηκωσει στροφες το δικο μου τουλαχιστον αυτοκινητο ενω στα μεγαρα εβγαζα εντελως το φιλτρο αφου ο κινητηρας σπανια επεφτε κατω απο τις 4500 σαλ.
βεβαια επειδη εδω εχουμε καρμπιρατερ ισως να ισχυουν αλλα πραγματα αλλα τουλαχιστον για τους ψεκαστους,νομιζω οτι ισχυει οτι και στα αυτοκινητα.