Hellas Transalp Forum

Πως σβήνουμε τη μηχανή... (Διακόπτης ή κλειδί)

hristos3 · 65520

Offline hristos3

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 850
  • Δεν δαγκώνω λέμεεεε... άμα δεν με πειράξεις
on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 11:24:07 πμ
Διάβασα το παρακάτω στο honda club:

Μετα απο συχνες ερωτησεις σχετικα με το πως πρεπει να σβυνει ο αναβατης την μοτοσυκλετα,σας πληροφορουμε πως η HONDA για ολα τα μοντελα τις προτεινει το σβυσιμο να γινεται με το κλειδι και οχι απο τον διακοπτη RUN/OFF που ειναι τοποθετημενος δεξια στο τιμονι και υπαρχει για περιπτωση εκτακτης αναγκης

Το manual τι λέει ρε παιδιά? Εγώ δεν το έχω ???


Η πίστα και ο δρόμος είναι αντιστρόφως ανάλογες καταστάσεις.
Οι περήφανοι στην πίστα είναι ταπεινοί στο δρόμο, ενώ οι ταπεινοί στην πίστα θέλουν να κάνουν τους περήφανους στο δρόμο.


Offline Yianni

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7271
Reply #1 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 11:59:34 πμ
Προσωπικά σβήνω πάντα την μηχανή με ταχύτητα και κατεβάζοντας το σταντ.



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #2 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 13:47:19 μμ
Προσωπικά σβήνω πάντα την μηχανή με ταχύτητα και κατεβάζοντας το σταντ.

   Κι εγώ αυτό κάνω. Μπράβο Γιάννη. Και ό λόγος είναι ο εξής: είμαι σίγουρος ότι έχω ανοίξει το σταντ. Κάποτε κατέβηκα από την απρίλια, πάω να φύγω και ακούω ένα μπαφ και η μηχανή κάτω. Είχα ξεχάσει να βάλω το σταντ. Ηλιθιότητα αλλά μπορεί να συμβεί.

  Έτσι, τώρα είμαι σίγουρος ότι με το που σβήνει ο κινητήρας έχει μπει και το σταντ.




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


ΔΑΝΑΟΣ

  • Guest
Reply #3 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 13:48:38 μμ
Με το κλειδι και μονο



axidous

  • Guest
Reply #4 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 14:50:42 μμ
Με νετο την σβηνουμε !!! ;D Τωρα σοβαρα εγω την σβηνω από το κοκκινο κουμπακι στα δεξια , γιατι το θεωρω πιο γρηγορο
Δεν ξερω οτι δεν κανει

φιλικα



Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #5 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 14:52:39 μμ
Σβήνω πρώτα τα φώτα κ.λ.π. και στο τέλος με το κλειδί για την νύχτα.
Την μέρα κανονικά με το κλειδί .
Το Run /Off το χρησιμοποιούμε μόνο σε περίπτωση ανάγκης , πτώσης , αν την αφήσουμε για αρκετό διάστημα στο γκαράζ μας κ.λ.π.


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline Venumis (Mike)

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 832
Reply #6 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 15:25:40 μμ
Πρώτη φορά ακούω στην ζωή μου ότι αυτός ο διακόπτης είναι για έκτακτη ανάγκη !! την ίδια λειτουργιά κάνει και το σταντ , την ίδια και το κλειδί με την διαφορά ότι με το κλειδί κλείνεις τα ρεύματα από παντού.. Δεν υπάρχει Πρόβλημα με όποιον τρόπο και αν σβήσει η μηχανή (από τους πάνω ) ας μην τρομοκρατούμε τον κόσμο !

Εγώ την σβήνω από τον διακόπτη , εκτός και αν πηγαίνω με όπισθεν σε κατηφόρα , οπότε με σταντ και ταχύτητα.         


Μετά απο τόσα χρόνια ακόμα ακούω Heavy metal και το γουστάρω τρελά..Μπράβο μου ο μπαγάσας, μου αρέσω !


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #7 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 16:20:51 μμ
Πρώτη φορά ακούω στην ζωή μου ότι αυτός ο διακόπτης είναι για έκτακτη ανάγκη !! την ίδια λειτουργιά κάνει και το σταντ , την ίδια και το κλειδί με την διαφορά ότι με το κλειδί κλείνεις τα ρεύματα από παντού.. Δεν υπάρχει Πρόβλημα με όποιον τρόπο και αν σβήσει η μηχανή (από τους πάνω ) ας μην τρομοκρατούμε τον κόσμο !

Εγώ την σβήνω από τον διακόπτη , εκτός και αν πηγαίνω με όπισθεν σε κατηφόρα , οπότε με σταντ και ταχύτητα.         


Αλλο ρεύμα κόβει το κλειδί και άλλο το run/off.
Το κλειδί κόβει απο την ηλεκτρονική ,ενώ το run/off απο τα μπουζί .  (αν θυμάμαι καλα το σχεδιάγραμμα)
Το ίδιο κόβει νομίζω και το στάντ.

Παντως δεν εχω ακουσει ποτε σχετικό πρόβλημα και νομίζω οτι δεν εχει και διαφορά ουσίας.
στο ΤΑ εκλεινα πάντα απο το run/off και σε μια βουτια απο αυτοκτονία γάτας, το είχα πατήσει πριν αφήσω τη μηχανη...
δούλεψε αυτόματα το δάχτυλο απο συνήθεια.



Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #8 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 16:36:24 μμ
Αααα, δηλαδή δεν την αφήνουμε να δουλεύει μέχρι να τελειώσει η βενζίνη?  ;D


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Venumis (Mike)

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 832
Reply #9 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 18:04:03 μμ
Αλλο ρεύμα κόβει το κλειδί και άλλο το run/off.
Το κλειδί κόβει απο την ηλεκτρονική ,ενώ το run/off απο τα μπουζί .  (αν θυμάμαι καλα το σχεδιάγραμμα)
Το ίδιο κόβει νομίζω και το στάντ.

Παντως δεν εχω ακουσει ποτε σχετικό πρόβλημα και νομίζω οτι δεν εχει και διαφορά ουσίας.
στο ΤΑ εκλεινα πάντα απο το run/off και σε μια βουτια απο αυτοκτονία γάτας, το είχα πατήσει πριν αφήσω τη μηχανη...
δούλεψε αυτόματα το δάχτυλο απο συνήθεια.



λέμε ακριβως το ίδιο πράγμα και μάλον δεν το κατάλαβες ...


Μετά απο τόσα χρόνια ακόμα ακούω Heavy metal και το γουστάρω τρελά..Μπράβο μου ο μπαγάσας, μου αρέσω !


Offline jkoyr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 502
  • There is no replacement for displacement
Reply #10 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 19:35:14 μμ
Δεν το συζητώ . Από το κλειδί , το Run-off μόνο για περιπτώσεις ανάγκης και πολυήμερη "ξεκούραση" του "αλόγου" . Manual  English σελίδα 35 (XL650V Honda-Italia) .
Tο ίδιο ισχυε για κάθε άλλη μηχανή που είχα (Kawasaki - Aprilia - MZ) .


We are the Pilgrims master
we shall go always a little further
it may be beyond the last blue mountain
barred with snow,
Across that angry or that glimmering sea


Offline Ταξιδευτής

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2067
  • Κυνηγός ηλιοφάνειας.
Reply #11 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 20:14:57 μμ


Εγώ πάντα από τό στάντ γιατί πάντα τήν (τίς) αφήνω μέ "χειρόφρενο".
Ποτέ δέν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα.




Όλοι θά πεθάνουμε , λίγοι όμως θά ... ζήσουμε

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΤΣΑΚΙΣΤΕΙΣ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΑ ΠΕΛΑΓΗ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΚΟΥΡΙΑΖΕΙΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ......

Κυνηγός ηλιοφάνειας.

Η καλύτερη δουλειά.
Ούτε όπλα χρειάζεσαι, ούτε άδειες και έχεις και το θήραμα χωρίς να το σκοτώσεις.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #12 on: Πέμπτη 14 Ιούνιος 2007, 22:17:22 μμ
λέμε ακριβως το ίδιο πράγμα και μάλον δεν το κατάλαβες ...

προφανως λεμε το ίδιο πράγμα. Το post μου απλα ενημέρωνε για τη διαφορα που έχει αν την κλεινεις απο το σταντ ή απο το run/off επειδη μεχρι εκεινο το σημειο δεν ειχε αναφερθει.
 


Offline tthodor

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 243
Reply #13 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 00:00:38 πμ
Ταχύτητα και σταντ στο 99% των περιπτώσεων. Το θεωρώ πιο γρήγορο και πλέον μου έχει γίνει συνήθεια.
Άν με πιάσουν τύψεις ότι τρώω την μπαταρία έτσι (ανοιχτά φώτα μεχρι να γυρίσω και το κλειδι) την κλείνω με το κλειδί (1%).


F800gs    116i


Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #14 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 00:34:30 πμ
Δεν το συζητώ . Από το κλειδί , το Run-off μόνο για περιπτώσεις ανάγκης και πολυήμερη "ξεκούραση" του "αλόγου" . Manual  English σελίδα 35 (XL650V Honda-Italia) .
Tο ίδιο ισχυε για κάθε άλλη μηχανή που είχα (Kawasaki - Aprilia - MZ) .

                                            ΑΠΟΛΥΤΑ


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #15 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 01:08:42 πμ
Quote from: KostasC link=topic=1222.msg11863#msg11863 date=
Το κλειδί κόβει απο την ηλεκτρονική ,ενώ το run/off απο τα μπουζί .  (αν θυμάμαι καλα το σχεδιάγραμμα)
Αν ήταν έτσι, τότε γιατί δεν δουλεύει η μίζα με το run/off στη θέση off?

Ας δούμε πώς ακριβώς είναι τα πράγματα. Το ρεύμα από τη μπαταρία (μέσω μιας ασφάλειας 30Α) πηγαίνει στον κλειδο-διακόπτη και μετά στις ασφάλειες. Από τις ασφάλειες, πηγαίνει αφενός (α) μέσω του run/off στην ηλεκτρονική, στο μπουτόν της μίζας και στους 2 πολλαπλασιαστές, και αφετέρου (β) στο υπόλοιπο ηλεκτρικό κύκλωμα (φώτα, φλας, ανεμιστήρας, όργανα κλπ) εκτός από το σύστημα εναλλάκτη-ανορθωτή το οποίο συνδέεται απευθείας στη μπαταρία (αυτό είναι άλλη ιστορία).

Με άλλα λόγια ο run/off διακόπτει μόνο το ρεύμα προς ηλεκτρονική, μπουτόν και πολλαπλασιαστές. Και δεν επηρεάζει το υπόλοιπο κύκλωμα της μηχανής. Στην ουσία δηλ. ο κλειδο-διακόπτης και ο run/off είναι εν σειρά με την ηλεκτρονική+μπουτόν+πολλαπλασιαστές.

Άρα όποιον και από τους δύο χρησιμοποιήσεις να σταματήσεις τον κινητήρα, είναι το ίδιο και το αυτό και δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τον ίδιο τον κινητήρα. Η μαμά Χόντα τώρα συνιστά αυτό που συνιστά για λόγους καθαρά και μόνο διεθνών κανονισμών ασφαλείας ώστε να διακόπτεται ταυτόχρονα όλο το κύκλωμα της μηχανής (και δεν θα μπορούσε να συστήσει διαφορετικά αφού η εταιρία διέπεται από διεθνή Occupational Health and Safety Management standards, όπως πχ. OHSAS 18001, και είναι υποχρεωμένη να συστήσει έτσι).

Τώρα, ο sidestand διακόπτης, που συνδέεται σε ένα ακροδέκτη (από τους πολλούς) της ηλεκτρονικής, το μόνο που κάνει είναι να αναγκάζει να απενεργοποιείται (από το δικό της εσωτερικό ηλεκτρονικό κύκλωμα) η ίδια η ηλεκτρονική. Το ρεύμα όμως προς αυτή δεν το κόβει, όπως και δεν κόβει το ρεύμα προς το υπόλοιπο κύκλωμα της μηχανής. Ο διακόπτης αυτός είναι τοποθετημένος καθαρά και μόνο για την προστασία του αναβάτη και θα πρέπει όσοι τον χρησιμοποιούν να σταματούν έτσι τον κινητήρα (ένας από αυτούς είμαι και εγώ) να φροντίζουν αμέσως μετά να κλείνουν και τον run/off (ή να κλείνουν τον κλειδο-διακόπτη) για να μην καταναλώνεται άσκοπα ρεύμα στην ηλεκτρονική και τους πολλαπλασιαστές (ή στο υπόλοιπο κύκλωμα της μηχανής αντίστοιχα).

Τόσο απλά, ελεύθερα, συναρπαστικά!
« Last Edit: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 07:06:37 πμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #16 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 01:24:07 πμ
 Αρε Χρήστο ευχαριστιέμαι να διαβάζω τις πλήρη αναλύσεις σου, πάμε γι άλλα  :moped:


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline hristos3

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 850
  • Δεν δαγκώνω λέμεεεε... άμα δεν με πειράξεις
Reply #17 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 09:12:59 πμ
Με το immobilizer παιζει κάτι διαφορετικό ή ισχύουν τα ίδια?


Η πίστα και ο δρόμος είναι αντιστρόφως ανάλογες καταστάσεις.
Οι περήφανοι στην πίστα είναι ταπεινοί στο δρόμο, ενώ οι ταπεινοί στην πίστα θέλουν να κάνουν τους περήφανους στο δρόμο.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #18 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 09:37:28 πμ
Αν ήταν έτσι, τότε γιατί δεν δουλεύει η μίζα με το run/off στη θέση off?


Νομιζω οτι δουλευει η μίζα με το κουμπι run/off στη θέση off.

(δεν θυμαμαι και σίγουρα )


Offline tthodor

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 243
Reply #19 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 09:55:04 πμ
Νομιζω οτι δουλευει η μίζα με το κουμπι run/off στη θέση off.

(δεν θυμαμαι και σίγουρα )

Δεν δουλεύει . . . .
Ειχα αφήσει τη μηχανή για πλύσιμο σε βενζιναδικο (σχεδόν κανενα μήνα την είχα) . . .και όταν πήγα να την πάρω δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα. Κόντεψα να τρελαθώ . . . και εκεί που ήμουν έτοιμος να αρχίσω τους εξάψαλμους ("τι μου κάνατε στη μηχανή?" κλπ κλπ) είδα ότι το παλικάρι που την έπλυνε είχε βάλει το Red Button στο off. Στο τσακ τη γλίτωσα την ξεφτίλα :)


F800gs    116i


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #20 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 10:04:26 πμ
Νομιζω οτι δουλευει η μίζα με το κουμπι run/off στη θέση off.

Όχι πιά. Σε κάποια από τα παλιά μοντέλα ίσχυε αυτό. Οι περισσότεροι εδώ, έχουν 650άρια.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Kostas P

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 367
Reply #21 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 10:42:11 πμ
Να προσθέσω ότι σε περίπτωση που χαλάσει ο κλειδο/διακόπτης ή το run/off, ανάλογα ποιο χρησιμοποιούμε, από το άνοιξε/κλείσε, ποιο έχει μεγαλύτερο κόστος ή ποιο μπορεί να φτιαχτεί πιο εύκολα.
Ενας από τους λόγους που χρησιμοποιώ το run/off.



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #22 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 10:54:11 πμ
Με το immobilizer παιζει κάτι διαφορετικό ή ισχύουν τα ίδια?

Το HISS immobilizer έχει 4 ακροδέκτες και οι 4 συνδέονται απευθείας πάνω στην ηλεκτρονική.
Αν η ηλεκτρονική δεν έχει ρεύμα, τότε δεν έχει και αυτό (πχ. κλείνοντας το run/off).
Αυτό που δεν γνωρίζω είναι αν από το sidestand διακόπτη διακόπτεται (εσωτερικά από την ίδια την ηλεκτρονική) η τροφοδοσία προς το immobilizer (που δεν το νομίζω κατά 99%)


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #23 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 11:01:51 πμ
Να προσθέσω ότι σε περίπτωση που χαλάσει ο κλειδο/διακόπτης ή το run/off, ανάλογα ποιο χρησιμοποιούμε, από το άνοιξε/κλείσε, ποιο έχει μεγαλύτερο κόστος ή ποιο μπορεί να φτιαχτεί πιο εύκολα.
Ενας από τους λόγους που χρησιμοποιώ το run/off.

Κώστα, ο κλειδοδιακόπτης είναι (πολύ) ακριβός και χαλάει και πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Άσε που είναι μπελάς (πολύ) μεγάλος να τον βγάλεις. Μου πήρε 2 ολόκληρες μέρες να τον βγάλω (πριν χρόνια όταν ήθελα να τον αλλάξω γιατί είχε χαλάσει) και τελικά αυτό που έκανα ήταν να καταστρέψω τις βίδες του με ... τρυπάνι. Οι βίδες του ήταν βιδωμένες με πανίσχυρο "super thread lock" βαρέως βιομηχανικού τύπου. Δεν ξεβίδωναν ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Και αυτό μόνο για λόγους ασφάλειας (δηλ. να μην αλλάζεται εύκολα μετά από κλοπή). Βέβαια η Χόντα κάποιο τρόπο έχει να τον βγάζει πιο εύκολα!


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #24 on: Παρασκευή 15 Ιούνιος 2007, 11:21:23 πμ
Κώστα, ο κλειδοδιακόπτης είναι (πολύ) ακριβός και χαλάει και πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Άσε που είναι μπελάς (πολύ) μεγάλος να τον βγάλεις. Μου πήρε 2 ολόκληρες μέρες να τον βγάλω (πριν χρόνια όταν ήθελα να τον αλλάξω γιατί είχε χαλάσει) και τελικά αυτό που έκανα ήταν να καταστρέψω τις βίδες του με ... τρυπάνι. Οι βίδες του ήταν βιδωμένες με πανίσχυρο "super thread lock" βαρέως βιομηχανικού τύπου. Δεν ξεβίδωναν ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ! Και αυτό μόνο για λόγους ασφάλειας (δηλ. να μην αλλάζεται εύκολα μετά από κλοπή). Βέβαια η Χόντα κάποιο τρόπο έχει να τον βγάζει πιο εύκολα!

Χρήστο μην τους τρομάζεις... με το κατάλληλο εργαλείο ξεβιδώνονται οι βίδες του. Όταν χρειάστηκε να βγάλω αντικλείδι το έκανα.
Είναι δύσκολο πάντως κ εύχομαι να μη χρειαστεί σε κανένα


Παύλος Καρούμπης